آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

تبلیغاتچی وزارت خارجه آمریکا، ناگهان محبوب روزنامه اصولگرا شد



اخبار,اخبارسیاسی,وزارت خارجه آمریکا

 

  اخبار سیاسی - تبلیغاتچی وزارت خارجه آمریکا، ناگهان محبوب روزنامه اصولگرا شد

 روززنامه کیهان که 34روز پیش علی خرم مشاور وزیر خارجه را به دلیل اظهاراتش در مصاحبه با روزنامه شرق"تبلیغاتچی وزارت خارجه امریکا" خوانده بود، در رفتاری متفاوت، اظهارات او در مصاحبه با یک سایت خبری را تحویل گرفت.

کیهان نوشت:
مشاور وزیر خارجه گفت؛ اگر خوش‌بینی به مذاکرات هسته‌ای واقعی بود باید طرفین در وین 8 به توافق نهایی دست پیدا می‌کردند.


علی خرم در گفت‌وگو با فرارو از خوش‌بینی نمایشی خبر داد و درباره ابراز خوش‌بینی فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نسبت به احتمال دستیابی به توافق جامع و نهایی هسته‌ای با ایران گفت: به عقیده من این ابراز خوش‌بینی‌های مقامات غربی نمایشی و غیر واقعی است و بیشتر با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی به منظور بهره‌برداری‌ها در آینده و در صورت عدم دستیابی دو طرف به توافق جامع است.


وی افزود: اگر خوش‌بینی وجود داشته باشد و اگر این خوش‌بینی واقعی باشد دو طرف بر پایه همین خوش‌بینی باید در وین 8 به توافق جامع و نهایی دست پیدا می‌کردند و نیاز به تمدید مذاکرات نبود.


خرم ادامه داد: شکاف میان ایران و گروه 5+1 برای رسیدن به توافق جامع و نهایی هنوز عمیق و پرنشدنی است. اختلافات اصلی که مانع از دستیابی به توافق جامع و نهایی پیش از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده یعنی سوم آذر شده بود هنوز پابرجا است و راه حل‌های ارایه شده نتوانسته است دیدگاه‌های دو طرف را به یکدیگر نزدیک کند.


وی تصریح کرد: بر این اساس ابراز خوش‌بینی مقامات غربی برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران غیر واقعی و نمایشی است و به منظور بهره‌برداری در آینده در صورت عدم دستیابی به توافق با ایران است تا توپ عدم توافق را به زمین ایران بفرستند و ایران را مسئول شکست مذاکرات معرفی کنند.


خرم در ادامه گفت: در نهایت ممکن است که مذاکرات هسته‌ای قفل شود، چرا که در مذاکرات وین 8 یکی از چالش‌های اصلی دو طرف برای رسیدن به توافق، ناتوانی جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا در دادن تعهد به ایران درباره متقاعد کردن کنگره توسط دولت در صورت رسیدن به توافق جامع بود.


وی افزود: در مقابل هم تاکنون جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که زیر بار حرف زور نمی‌رود و حاضر نیست امتیازاتی فراتر از مابه‌ازایی که طرف مقابل می‌دهد، بدهد.


هشدار بجای مشاور وزیر خارجه درباره خوش‌بینی نمایشی در حالی است که برخی محافل داخلی و از جمله برخی سیاستمداران حامی دولت از تابستان سال گذشته ادعا می‌کردند 3 تا 6 ماهه می‌توان با آمریکا بر سر رفع تحریم به توافق رسید.


 اخبار سیاسی  - خبر آنلاین
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------