آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

امام (ره) هنگام تحويل وصيت‌نامه توصيه به پرهيز از اختلاف كردند



اخبار,اخبارسیاسی ,هاشمی  رفسنجانی

 

 اخبار سیاسی  - آيت‌الله هاشمي در بخشي از خاطرات انقلاب:
امام (ره) هنگام تحويل وصيت‌نامه توصيه به پرهيز از اختلاف كردند

بخشي از خاطرات آيت‌الله هاشمي در ۱۹ آذر سال ۱۳۶۶ توسط پايگاه اطلاع‌رساني رييس‌ تشخيص مصلحت نظام منتشر شده است كه در آن خاطراتي از جلسه تحويل وصيتنامه امام نقل شده است.

تا ساعت هشت صبح در منزل كار كردم. به خدمت امام رفتيم. آقايان منتظري، مشكيني، خامنه‌اي، موسوي اردبيلي، موسوي‌خوئيني‌ها، مهدوي‌كني، [ميرحسين موسوي] نخست وزير، كروبي، امام جماراني، احمدآقا، [حسن] صانعي و بعضي از افراد دفتر امام بودند. امام وصيتنامه جديدشان را تحويل جمع دادند و خواستند كه در مجلس خبرگان و آستان قدس رضوي نگهداري شود و وصيتنامه قديم را كه پنج سال پيش نوشته بودند، استرداد فرمودند و توضيحي در علت تعويض ندادند. صحبت‌هاي كوتاهي در توصيه به وحدت و پرهيز از اختلاف فرمودند. چون نكات غير قابل اعلاني داشت، قرار شد همه آن منتشر نشود. (۱)


از آنجا به مجلس آمديم. آقاي منتظري نيامدند و به قم برگشتند. در حضور جمع، مراسم پلمب و تحويل و تحول در دفتر من انجام شد و آقاي مشكيني صحبت كوتاهي كردند.


ظهر جمعي از حزب‌اللهي‌هاي مازندران آمدند و مبلغي كمك براي جبهه آوردند. آقاي [محمد] اصغري، سردبير روزنامه كيهان آمد. مصاحبه مي‌خواست و كمك براي خريد كاغذ.


عصر شوراي عالي دفاع جلسه داشت. در مورد اضافه شدن چهار ماه خدمت سربازان و تخليه بعضي از روستاهاي مرزي كردستان تصميم‌گيري شد. دير وقت به خانه رسيدم.


ياسر از پادگان براي مرخصي آمده بود. گفت آموزش را فشرده كرده‌اند، براي تسريع در اعزام به جبهه و لباس‌هاي بسيجي‌اش را آورده بود، براي كوتاه كردن كه مناسب خودش بشود.


١- اين تصميم امام، بازتاب گسترده‌يي داشت و راديو‌ها، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي كشور‌هاي مختلف به ويژه رسانه‌هاي غربي درباره آن اظهارنظر كردند.


خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: «اين وصيتنامه مي‌تواند شامل اشارات ضمني ضعيفي بر آنچه كه بعد از درگذشت [امام] خميني ۸۷ ساله در ايران اتفاق خواهد افتاد، باشد. برطبق گزارش‌هاي تاييد نشده، [امام] خميني از دو سال قبل از يك حمله قلبي رنج مي‌برد و از سوي پزشكان به وي توصيه‌شده فعاليت‌هاي خود را كم كند.»


خبرگزاري فرانسه نيز نوشت: «مرتبا شايعاتي درمورد حال و سلامت آيت‌الله خميني جريان دارد ولي به نظر مي‌رسد كه ايشان سطح عادي فعاليت‌هاي خود را حفظ كرده است.

 

 اخبار سیاسی  - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------