آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

هاشمی: این بصیرت‌هایی که این روزها می‌گویند مردم را گمراه می‌کند



اخبار, اخبار سیاسی,هاشمی رفسنجانی


اخبار سیاسی  - آیت الله هاشمی:
این بصیرت‌هایی که این روزها می‌گویند مردم را گمراه می‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «ایمان و عمل صالح باعث کیفیت عمل می‌شود و امنیت اجتماعی برای حامعه به بار خواهد آورد» گفت: اگر بخش زیادی از جامعه بر اساس ایمان و عمل صالح حرکت کنند جامعه امن خواهد بود.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «ایمان و عمل صالح باعث کیفیت عمل می‌شود و امنیت اجتماعی برای حامعه به بار خواهد آورد» گفت: اگر بخش زیادی از جامعه بر اساس ایمان و عمل صالح حرکت کنند جامعه امن خواهد بود.

به گزارش  تیک ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در چهارمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشوربا تاکید بر این‌که «همه اجزای جامعه باید به کیفیت عمل‌شان و انجام کارها بر اساس ایمان توجه داشته باشند» اظهار کرد: در جامعه‌ ما که متشکل از رهبری ، مجلس، دولت، و قوه قضاییه می‌شود به همراه دیگر بخش‌های جامعه همگی باید در کنار هم وظایف خود را انجام دهند؛ چراکه همه آن‌ها اجزای یک پیکر واحد هستند.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران بالا بردن کیفیت در زندگی فردی و اجتماعی کشورمان افزود:‌ برای این‌که از برگزاری همایش‌های تکراری پرهیز شود، باید جشنواره‌های قبل را مورد بررسی قرار دهیم و نتایج آن‌ها را ارزیابی کنیم و امروز که تلاش‌گران کیفیت مخفف نام خود را « تک » گذاشتند باید به واقع نشان دهند که «تک» هستند. و این‌طور نباشد که در مدت 5 تا 10 کیفیت در کشور ما بالا نرود و لازم باشد شورای دیگری درست کنیم برای بررسی کیفیت شورای کیفیت.

وی با قرائت سوره والعصر گفت: خداوند در این سوره قسم یاد می‌کند که همه انسان‌ها در خسارت هستند؛ چراکه عمر انسان سرمایه‌ اصلی‌اش است و بسیار با ارزش است که در حال گذر است. اگر از آن به درستی و با کیفیت استفاده کند هر لحظه می‌تواند درجه‌ای به خداوند نزدیک‌تر شود. پس خسارت این است که عمری از یک فرد و جامعه بگذرد اما پیشرفت واقعی نکند.

به نوشته ی ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیاتی دیگر از سوره‌ والعصر گفت:‌ در این سوره خداوند می‌فرماید؛ انسان‌هایی خسارت نمی‌بینند که ایمان و عمل صالح و تواسی به حق و صبر دارند.

وی با تاکید بر این‌که «اگر انسان به کارش باور نداشته باشد، هدف، یعنی کیفیت بالاتر تامین نمی‌شود» خاطرنشان کرد: عمل صالح بسیار مهم است و نباید فقط آن را به انجام احکام الهی محدود بدانیم؛ چراکه عمل صالح شامل همه چیز است و اگر انسان در زندگی به دنبال انجام کارهای صالح باشد ، مومن واقعی است.

وی خطاب به تلاشگران عرصه کیفیت کشور گفت: از ضرورت‌های کار شما تحقیق است که باید گروهی در این زمینه فعالیت کنند تا ارزیابی کاملی از روند کارها داشته باشد و دستاوردی برای تاریخ ایجاد شود. پس باید کارشان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که نظارت جامع و کاملی بر روند کیفیت داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «در قرآن نزدیک به 100 مورد ایمان و عمل صالح کنار هم آمده است» تصریح کرد: شرط دینداری صحیح و برخورداری از نعمات خداوند،؛ ایمان و عمل صالح است. پس اول باید باور داشته باشیم در حالی که عده‌ای ایمان را تنها به خدا و پیامبر(ص) و قیامت تعبیر می‌کنند، اما انسان باید در انجام هر کاری به آن باور داشته باشد که کارش را درست انجام می‌دهد چون دراین صورت عمل صالح نیز راحت‌تر خواهد بود. یعنی کسانی به کاری ایمان و باور ندارند نباید مسئولیت آن را بپذیرند چون انگیزه‌ای برای کار نخواهند داشت تا کیفیت را بهبود بخشند.

وی به تاثیرات ایمان و عمل صالح درانجام کارها اشاره کرد و گفت: کسی که با ایمان و عمل صالح اقدام به کاری می‌کند، کارش بی‌نتیجه نخواهد بود، آرامش روحی خواهد داشت، روند کارهایش آسان می‌شود، دعوتش مستجاب می‌شود؛ ارزش و بزرگی پیدا می‌کند. اشتباهات گذشته‌اش جبران می‌شود. در جامعه الگو ایجاد می‌کند، کارش بیمه‌ الهی می‌شود، محبت مردم را جلب می‌کند ، توکل به خدا خواهد داشت. باعث غبطه دیگران می‌شود و الگویی برای جامعه خواهد شد.

وی با بیان این‌که «عمل صالح همان کیفیت است» خاطرنشان کرد: عملی که بی‌نتیجه است کیفیت ندارد و عملی که کیفیت دارد صالح است. همچنین انجام کارها بر اساس ایمان و عمل صالح باعث ایجاد بصیرت واقعی در فرد می‌شود البته نه از این بصیرت‌هایی که این روزها می‌گویند و مردم را گمراه می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:‌ کار اساسی که باید برای رصد کیفیت انجام شود این است که تلاشگران عرصه‌ کیفیت کشور ارگان تبلیغاتی داشته باشند و اقدامات‌شان را به روز برای مردم روشن کند. همچنین از عقب گردها و درجا زدن‌ها هم بگویند.

وی با بیان این‌که «باید به تفسیر مناسب روز قرآن عمل کنیم تا نتایج بسیار خوبی حاصل شود» تصریح کرد: اگر به تفسیر قرآن مطابق مسائل روز عمل کنیم نتایج بسیار خوبی حاصل می‌شود پس تعویل قرآن بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که «به هر کس که وارد عرصه‌ بهبود کیفیت کشور وارد می‌شود باید تبریک گفت» افزود: باید کار خود را جدی‌تر بگیرید؛ چراکه در چهار پنج سال اخیر آثاری در این حوزه به جامعه نشان نداده‌اید و گاهی محصولات صنعتی 15 سال پیش ما از امروز بهتر بوده است. در حالی که در سیاست‌های کلی و اسناد بالا دستی کشورمان که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است توسعه‌ی دانش‌محور مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که «توسعه دانش‌محور یعنی کارهای تکراری کم پیشرفت و بدون دانش جوابگوی پیشرفت بشری جامعه نیست»، اظهار کرد: ما به عنوان مسلمان و ایرانی پر استعداد و کشوری دارای منابع فراوان طبیعی با اتکا به مکتب اهل یبت(ع) استحقاق پیشرفت‌های بسیار بیشتری را داریم و امید است با دید دینی، ملی، و علمی حرکت کرده و جامعه را به سمت بهبود کیفیت حرکت دهیم.

 

 اخبار سیاسی  - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------