آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی نسبت به مساله حصر بی​خیال نبوده



اخبار,اخبارسیاسی,حصر کروبی ,حصر موسوی

 

اخبار سیاسی - برخی در درون قدرت مردم را محرم نمی‌دانند؛
روحانی نسبت به مساله حصر بی​خیال نبوده

 نماینده دور هشتم مجلس درباره حصر و پنهان نگهداشتن روند پیگیری آن می‌گوید: همان طور که مردم در ارتباط با حصر در جریان قرار گرفتند، بهتر است درباره رفع حصر هم در جریان موضوعات قرار گیرند. این نظر که تمایلی برای در جریان قرار دادن مردم برای رفع حصر وجود ندارد، دیدگاه برخی افراد در درون قدرت است که شاید زیاد مردم را محرم حساب نمی کنند. در صورتی که حصر یک موضوع عمومی است.

روز پنج شنبه تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در بسیج درباره رفع حصر عنوان کرده بود: "ما نمی‌خواهیم با برخوردهای غیرعقلانی و تعصب های جاهلانه با این موضوع برخورد کنیم، ما با این موضوع با عقلانیت و منطق برخورد می کنیم و همچنان که حصر امروز این افراد مطابق با عقل سیاسی و منطق اجتماعی است.

 

البته در این رابطه عده‌ای نباید خودشان را دلسوزتر از نظام و رهبری نشان دهند. تلاش‌هایی که افرادی امثال آقای مطهری انجام می‌دهند به پیچیده‌شدن موضوع می‌انجامد و به حل موضوع کمک نمی‌کند بلکه اگر قرار باشد تلاشی در این موضوع صورت بگیرد باید پنهان بوده و مطابق با عقل و تجربه گذشته باشد و با جنجال و فضاسازی و مظلوم‌نمایی که رفتارهای غیرعقلانی است راه به جایی نمی‌رسد."

داریوش قنبری در واکنش به این سخنان که قضیه حصر باید پنهانی حل شود و نباید درباره آن اظهارنظر علنی صورت گیرد به آفتاب می گوید: من نمی دانم منظور ایشان از اینکه عنوان کرده اند این موضوع باید به صورت پنهانی حل شود چیست؟ اما واقعیت این است که درباره موضوع حصر در مجموع مسائلی وجود دارد که بهتر است مردم در جریان آنها باشند.

 

نماینده مجلس هشتم عنوان می کند: همان طور که مردم در ارتباط با حصر در جریان قرار گرفتند، بهتر است درباره رفع حصر هم در جریان موضوعات قرار گیرند. این دید که تمایلی برای در جریان قرار دادن مردم وجود ندارد، دیدگاه برخی افراد در درون قدرت است که شاید زیاد مردم را محرم حساب نمی کنند. بنابراین تصور بر این است که بعضی مسائل باید به دور از انظار مردم باشند و درباره آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

قنبری ادامه می دهد: در صورتی که آنچه در ارتباط با حصر است، موضوعی عمومی است. مشخص نیست که چرا رسیدگی به یک موضوع عمومی باید به شکل پنهانی انجام شود. این نوع صحبت تنها این برداشت را به وجود می آورد که عده ای مردم را محرم حساب نمی کنند و به همین دلیل نمی خواهند مردم در جریان امور قرار گیرند. هر عملی درباره مسائلی که جنبه عمومی دارند بهتر است که با اطلاع مردم و به صورت شفاف باشد.

او درباره انتقادهایی که نسبت به برخی افراد مانند علی مطهری و بیانات آنها درباره رفع حصر عنوان می شود، توضیح می دهد: به هر حال آقای مطهری نماینده مجلس است و براساس قانون اساسی نماینده مجلس می تواند درباره همه مسائل کشور اظهارنظر کند. کسانی که به ایشان انتقاد می کنند صراحتا قانون اساسی را نادیده می گیرند و جلوی آن می ایستند.

این نماینده دور هشتم مجلس مطرح می کند: کسانی که این انتقادها را می کنند با استناد به کدام قانونی می گویند آقای مطهری و امثال ایشان نباید درباره چنین بحث هایی اظهارنظر کنند؟آیا صحبت هایی که خود این افراد می کنند براساس قانون است؟ به هر حال در این کشور هرکسی براساس حقوق و تکالیفی که طبق قانون دارد باید اظهارنظر کند. اینکه برخی افراد در قدرت احساس می کنند که می توانند قوانین کشور و به خصوص قانون اساسی را دور بزنند، در اشتباه سخت و سنگینی هستند.

وی ادامه داد: مسلما تبعات این اشتباه آنها برای کشور و حتی خود آنها خوب نخواهد بود. بهتر است کسانی که در قدرت هستند بیشتر از بقیه خود را ملزم به رعایت قانون کنند. قنبری درباره حصر و عملکرد روحانی در این زمینه می گوید: این درست است که موضوع رفع حصر دراختیار آقای روحانی نیست، اما به هر حال به آقای روحانی ربط دارد و ایشان هم به مردم وعده داده اند. تا آنجایی که من در جریان هستم نسبت به این موضوع پیگیری هایی صورت گفته و ایشان بی خیال این مسئله نبوده اند. براساس قولی که داده‌اند در چارچوب حل این موضوع حرکت کرده اند، اما اینکه تا به حال نتیجه ای حاصل نشده بحث دیگری است. شاید بهتر این است که بگوییم که تلاش های آقای روحانی تا به حال نتیجه ای نداشته است.
 
 اخبار سیاسی  - آفتاب
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------