آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

نه به عکس امام بلکه به خود امام توهين شده است!



اخبار,اخبارسیاسی,حميد انصاري


 اخبار سیاسی  -  حميد انصاري: اين تذهبون؟
 نه به عکس امام بلکه به خود امام توهين شده است!

  اظهارات آيت‌الله سيد محمد خامنه‌اي و حمله وي به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در کنار نحوه گفته‌هايش درباره امام خميني(ره) و شهيد آيت‌‌الله دکتر بهشتي در گفت‌وگو با نشريه «رمز عبور» باعث شد که به ويژه پس از انتشار بيانيه دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، برخي افراد ديگر نيز در اين باره موضع‌گيري کنند و واکنش نشان دهند.

در اين ميان واکنش همراه با تاخير حسين شريعتمداري در سرمقاله روزنامه کيهان – در توجيه تاخير، گذر از ايام تعطيلات پاياني ماه صفر عنوان شده بود – که در کنار انتقاد از برخي سخنان سيد محمد خامنه‌اي و البته اذعان به جفا در حق هاشمي رفسنجاني، همچنان در مقام مخالفت و انتقاد از هاشمي برخاسته بود، خود واکنش‌هاي مختلفي را برانگيخت. با اين همه انتظار مي‌رفت برخي رسانه‌هايي که بدون توجه به وجهه نادرست سخنان رئيس بنياد حکمت اسلامي صدرا عليه امام خميني(ره) و شهيد آيت‌الله دکتر بهشتي، صرفا دشمني با آيت‌الله هاشمي را مد نظر قرار داده و اقدام به بازنشر وسيع اين مصاحبه کردند، در واکنش به اين سخنان يک کار جدي انجام دهند.


حميد انصاري، معاون موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در مصاحبه‌اي جامع با سايت جماران پاسخ اظهارات سيد محمد خامنه‌اي را داده است. البته وي در ابتداي اين گفت‌وگو تاکيد مي‌کند که «مطالبي که در اين گفتگو بيان مي‌کنم تحليل و نقد شخصي بنده است و ارتباطي به موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام ندارد».


وي در اين مصاحبه با بيان اين که انتظار از منسوبين پاس داشتن حرمت اين انتساب است، افزود: سخنان ايشان مسبوق به سابقه و انگيزه خاص است اما متعجبم چرا اين مطالب اهانت‌آميز نسبت به امام و ياران صديق امام و انقلاب در چندين سايت ارزشي به صورت برجسته و بدون نقد بازنشر داده شد؟ ظاهرا مخالفت با آقاي هاشمي و ناسزاگويي به ايشان از چنان اهميت و مصونيتي برخوردار شده است که در پرتو آن، گوينده و انتشاردهنده مجاز به هر سخني هست، ولو آن که زير سوال بردن امام، توهين به امام و وارونه جلوه دادن حقايق انقلاب باشد.


انصاري تصريح مي‌کند: واقعيت اين است که در اظهارات ايشان نه به عکس امام بلکه به خود امام توهين شده است و شخصيت، مديريت و صلاحيت امام با تعابيري بد زير سوال رفته است.


معاون موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در ادامه با بيان اين که مطالب و توهين‌هاي سيد محمد خامنه‌اي بايد از جنبه‌هاي مختلف بررسي شود ضمن تشريح روند تاريخي ماجراي مک فارلين و مقايسه اصل رويداد با اظهارات سيد محمد خامنه‌اي، اين گفته‌ها را رد کرد و گفت: متأسفانه بايد گفت نسبت ناروايي که جناب آقاي سيد محمد خامنه‌اي به امام و اطرافيان ايشان بر اساس يک مطلب خلاف واقع داده است حتي فراتر از مطلبي است که در خاطرات آقاي منتظري نوشته‌اند. ولي واقعيت امر با آنچه اين دو بزرگوار ادعا کرده‌اند صد و هشتاد درجه متفاوت است. از جويندگان حقيقت خواهش مي‌کنم سند قاطع و نکته مهمي که در ادامه بازگو مي‌شود را به دقت توجه کنند.

 

اين نکته شاه کليد اثبات خلاف بودن اساس تحليلي است که تهمت يادشده و ديگر نسبت‌هاي ناروايي که در خاطرات و اظهارات جناب ايشان آمده است که گفته‌اند برکناري آقاي منتظري از سوي امام نتيجه توطئه‌اي است براي جانشيني امام که همزمان با دستگيري سيد مهدي هاشمي در نيمه دوم سال 65 به وسيله چند نفر از اصحاب نزديک امام آغاز گرديد. و هر دو نيز در اين تحليل خلاف واقع، امام خميني را در اين ماجرا در حد وسيله‌اي که تحت تأثير فريب گزارشات دروغ اطرافيان و از روي عصبانيت تصميم گرفته است معرفي کرده‌اند. از روح امام راحل و فرزند مظلوم و ياران امام به خاطر بازگو کردن اين افترا و نسبت ناروايي که نقل کردم پوزش مي‌طلبم.


وي در توضيح اين سند نيز گفت: اين سند خيلي مهم است. تاريخ برقراري اولين تماس با دلالان اسلحه و تيم آمريکايي (سرهنگ اوليورنورث) 29 مرداد 1364 بود و سفر مخفيانه مک فارلين در خرداد سال 65 صورت گرفت و چون سفر پنهاني وي در مسير اقدامات ايران براي تأمين موشک‌ها و قطعات مهم نظامي در دوران جنگ اتفاق افتاد، طبعا خبر آن غير قابل پخش بود. و تاريخ دستگيري سيد مهدي هاشمي قبل از انتشار خبر اين سفر (20مهر65) بوده است؛ اما تاريخ سند مورد نظر که بطلان تحليل و تهمت‌هاي مترتب بر آن را به روشني اثبات مي‌کند 22 تير سال 1362 يعني سه سال قبل از سفر مک فارلين و قبل از دستگيري سيد مهدي هاشمي است.


وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح مي‌کند: سابقه انگيزه جناب ايشان از ارائه اين تحليل وارونه از ماجراي سفر مک فارلين و پيامدهاي آن که همراه با عباراتي وهن‌آميز نسبت به حضرت امام بود، کاملا مشخص است. ايشان با بيان اين مطالب در صدد است تا تصميم نابجايي را که در سال 65 در اقليتي 8نفره در دوره دوم مجلس - در زماني که چهره‌هايي برجسته از ياران امام از هر دو جناح در مجلس حضور داشتند - را مرتکب شدند توجيه کند.


انصاري تصريح کرد: جناب ايشان به جاي آن که از حضرت امام متشکر باشد که در آن روز با عتاب تند و هشدار خويش باعث شدند تا سابقه بحراني ناخواسته در زمان جنگ به سود آمريکا و اسراييل و صدام و به زيان ملت بزرگوار ايران در کارنامه استيضاح کنندگان وزير خارجه پديد نيايد. اما ايشان اکنون به جاي قدرداني در فرازي ديگر از گفتگويش در همين رابطه با به کار بردن تعابيري موهن نسبت به امام و يادگار امام و مسئولين وقت سخن مي‌گويد.


 اخبار  سیاسی  - ابتکار

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------