آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

محسن رضایی مساله «حصر» با تدبیر نظام حل می‌شود



اخبار,اخبارسیاسی,صداوسیما, حوادث سال 88

 

  اخبار سیاسی  - محسن رضایی مساله «حصر» با تدبیر نظام حل می‌شود

محسن رضایی شب گذشته با حضور در برنامه زنده «متن-حاشیه» که از شبکه سه سیما پخش می‌شد، به بیان نظرات خود درباره حوادث پس از انتخابات پرداخت. او در این برنامه و در پاسخ به پرسش مجری با این مضمون که آیا اعلام پیروزی میرحسین موسوی در شب انتخابات باعث حوادث پس از انتخابات نشد،

گفت: «مگر آقای احمدی‌نژاد هم همین کار را نکرد؟» رضایی همچنین با انتقاد از ادبیات به‌کاررفته در حوادث پس از انتخابات، مسایلی همچون «خس و خاشاک» خطاب‌کردن مردم از سوی احمدی‌نژاد و به‌کاربردن واژه‌هایی نظیر گوساله را تقبیح کرد و گفت این ادبیات و همین‌طور بی‌سواد و تازه به دوران رسیده خطاب‌کردن منتقدان، باید از ادبیات سیاسی ما خارج شود.

 

این کاندیدای انتخابات‌های گذشته ریاست‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «من اگر آن سال اختیاری داشتم یا پوزیشن بیشتری می‌داشتم، مثلا رییس مجلس بودم، مساله را حل می‌کردم. کاملا برایم روشن بود که قابل حل بود.» رضایی در پاسخ به سوال مجری که پرسید با بی‌قانونی‌های آن دو کاندیدا مگر می‌شد جلوی اتفاقات را گرفت، نیز گفت: «بله، من می‌توانستم. چون مسایل که از ابتدا به این شکل نبود.» رضایی همچنین در پاسخ به سوال مجری در این‌باره که چه نقدی را در حوادث پس از انتخابات به خود وارد می‌دانید، گفت: «من بعضی از ملاحظات را باید کنار می‌گذاشتم و جدی‌تر وارد صحنه می‌شدم.

 

باید سعی می‌کردیم ماجرا را زودتر جمع وجور کنیم. خودم همه پیش‌بینی‌ها را کرده بودم. البته سن ما رفته بالا و ما آقا محسن دوران جوانی نیستیم که آن دخالت‌ها را می‌کردیم. شاید البته این محافظه‌کاری موثر بود. ولی من و امثال من باید جدی‌تر وارد صحنه می‌شدیم.» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد از روش صداوسیما که همه مسایل را به چند فرد نسبت می‌دهد گفت: «میرحسین و کروبی خودشان در مقابل فتنه‌های قبلی ایستاده بودند. باید ببینیم چه اتفاقی افتاد که در این دام افتادند. از کجا معلوم همین کسانی که مقابل موسوی و کروبی هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری درست نکنند؟ مگر موسوی و کروبی قبلا جلوی فتنه‌ها نایستاده بودند، ولی امروز دچار فتنه شدند؟

 لذا من مخالف این گفتمان صداوسیما هستم که روی اشخاص متمرکز می‌شود.» او همچنین گفت: «فتنه ٨٨ تنها فتنه کشور نبوده و حماسه ٩دی هم تنها حماسه کشور نبوده، اما نمی‌دانم چرا صداوسیما همه‌چیز را منحصر به سال ٨٨ می‌کند.»رضایی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره تاثیرات اقتصادی حوادث سال ٨٨ نیز گفت: «البته من معتقد نیستم صرفا فتنه باعث تحریم‌ها شد، بلکه هم فتنه و هم طولانی‌شدن فتنه در تحریم‌ها موثر بود.» او در ادامه با بیان اینکه فتنه باعث شد یک جمعیتی از کادر انقلاب کنار رفتند، تصریح کرد: «عده‌ای از اصلاح‌طلبان که جزو مذهبی‌ها بودند، ردصلاحیت شدند.

 

البته من معترض و منتقد ردصلاحیت آنها نیستم، بلکه می‌گویم اگر فتنه نبود اینها امروز در صحنه فعال بودند. اگر موسوی و کروبی فتنه را جمع می‌کردند امروز دو نیرو از نیروهای موثر کشور بودند.» رضایی در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با تدبیر قاطعانه، مساله حصر را حل می‌کند و من روی این مساله نگرانی ندارم، افزود: «نظام روی منافع ملی و ارزش‌های انقلاب مساله حصر را حل می‌کند و دوباره عده‌ای نباید از این جریان، یک فتنه دیگر درست کنند. چون اینکه به خیابان بیایند یا نامه بنویسند تاثیری ندارد و نظام براساس منافع ملی، این مساله را حل خواهد کرد.»


 اخبار سیاسی  - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------