آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

سخنگوی دولت: همه چیز کشور نباید موضوع نظامی باشد



اخبار,اخبارسیاسی ,نوبخت


  اخبار سیاسی  - سخنگوی دولت: همه چیز کشور نباید موضوع نظامی باشد

نوبخت تاکید کرد:‌ اخلاق فقط بخش‌های منکراتی که در ذهن برخی است، نیست. دروغ گفتن ، و تحریف کردن و ذهن جامعه را با یک کلمه و جمله مشوش کردن درست نیست به همین جهت ما انتظار داریم جناب آقای دکتر سرافراز بتواند به نحو شایسته‌ای نسبت به افزایش و ارتقاء جایگاه رسانه ملی اقدام کند.

سخنگوی دولت گفت: انتظار داریم آقای سرافراز بتواند به نحوشایسته‌ای نسبت به افزایش و ارتقاء جایگاه رسانه‌ی ملی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران مصوبات آخرین جلسه شورای اقتصاد را مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای توسعه کشور و افزایش تولید و رفع محرومیت از برخی از شهرها و روستاها مصوب شد که وزارت نفت با 4.7 دهم میلیارد دلار تمامی روستاها وشهرهای کشور را که به آنها گاز رسانی انجام نشده است گاز رسانی کند.

وی افزود:‌ کلیه روستاهایی که حداقل 20 خانوار و یا صدنفر جمعیت داشته باشند، مشمول این مصوبه قرار می‌گیرند و در این مصوبه تصریح شده که به روش لوله گذرای . سی ان جی و سایر روش‌ها این خانوارها که دو میلیون و 363 هزار خانوار خواهند بود از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی در ادامه سرمایه گذاری بالغ بر 15 میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت تولید و فراورش بیش از 550 هزار بشکه در روز در میادین آزادگان شمالی و جنوبی و یاران جنوبی و خط انتقال آنها به پایانه‌های صادراتی را از دیگر مصوبه‌های شورای اقتصاد عنوان کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مساله تولید نفت و ظرفیت آن برای کشورهای نفت خیز به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، درباره‌ی نگاه دولت به موضوع تحریم‌های جدید آمریکا نسبت به برخی از شرکت‌ها و شخصیت‌ها با تاکید بر این که ما این تحریم‌ها را مردود می‌دانیم گفت: حتی اگر توجیه شود که این تحریم‌ها تحریم جدیدی نیست، ولی علامت جدید و منفی که آمریکایی‌ها می‌دهند قلمداد می‌شود وما این تحریم‌های جدید را غیر عادلانه، غیر قانونی و نادرست می‌دانیم و آن را رد می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، مبنی بر این که آیا سخنگوی دولت با توجه به مسئولیت جدیدیش در این سمت باقی خواهد ماند گفت: با توجه به مسئولیت من در معاونت‌های دیگر عنوان ابوالمشاغل را مطرح کردند، اما به هر ترتیب ما امانتدار جمعی هستیم و ممکن است کلمه‌ای ناسنجیده گفته شود که اختلاف برانگیز باشد، اما سخنگویی از من زمان بر نیست این ساعات، ساعات سختی است که ما شفاف گویی و امانت داری می‌کنیم.

خبرنگاری درمورد تعامل دولت با رئیس سازمان صدا و سیما از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: ما باید با صدا و سیما متعامل باشیم ومطالب آنها را بشنویم و توقعات و انتظارات دولت را برای آنها اعلام کنیم. در برخی از موارد صدا و سیما این فرصت را فراهم می‌کند تا دولت بتواند نظرات خود را بیان کند. ولی در برخی موارد من فکر می‌کنم جناب آقای دکتر سرافراز باید تجدید نظر کند؛ چرا که کاملا به صورت محسوس احساس می‌شود که در جایگاه و رویکرد ملی در رسانه‌ی ملی صحبت نمی‌شود.

وی گفت: برخی رسانه‌ها عنوان خبرگزاری را برای خود انتخاب کرده‌اند باید بدانند که با یک سایت معمولی فرق می‌کند و لازم است تا رعایت اخلاق و امور حرفه‌ای را داشته باشند و خود را در حد یک سایت اپوزیسیون مخالف دولت محدود نکنند. حال به ویژه این انتظار از رسانه‌ی ملی هم می‌رود. به همین جهت آقای دکتر فرحزاد که از شخصیت‌های محترم و ارزشمند نظام هستند باید فرصت کنند و این دست از مسائلی که در برخی از بخش ها اتفاق می افتد را مورد توجه قرار دهند. به هر ترتیب در صدا و سیما نیروهای بسیار فهیم و باشخصیت و علاقمند به کشور وجود دارد ولی این که برخی بخش‌های تولیدی و خبری بخواهند مطالب غیر واقعی و غیر اخلاقی نشان دهند درست نیست.

نوبخت تاکید کرد:‌ اخلاق فقط بخش‌های منکراتی که در ذهن برخی است، نیست. دروغ گفتن ، و تحریف کردن و ذهن جامعه را با یک کلمه و جمله مشوش کردن درست نیست به همین جهت ما انتظار داریم جناب آقای دکتر سرافراز بتواند به نحو شایسته‌ای نسبت به افزایش و ارتقاء جایگاه رسانه ملی اقدام کند.

خبرنگاری هم در مورد توصیه رئیس قوه مقننه نسبت به افزایش بودجه نظامی از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: واقعیت این است که یک کشور با موقعیت جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد باید توسعه یافته و قوی شود و در بخش نیروهای مسلح نیز نیاز به تقویت است، اما به هر ترتیب منابع ما محدود است و ما باید تخصیص بهینه منابع داشته باشیم.

وی گفت: با همه تلاش و علاقه‌ای که دولت برای تقویت بنیه دفاعی دارد آن مقدار که شایسته نیروهای مسلح است را توان نداریم.

نوبخت با بیان این که من ارقام نادرستی را که سایت‌های بیگانه نسبت به تقویت نیروهای مسلح بیان کردند، نادرست می‌دانم گفت: همه چیز در بودجه منعکس است و اگر مجلس محترم و رئیس قوه مقننه بخواهد مقداری به این مبلغ اضافه کند و از جایی داشته باشد، ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

خبرنگاری به نوبخت گفت که آقای رئیس جمهور در اظهاراتی گفتند که موضوع موشکی برای ما اقتدار ایجاد نمی‌کند، نظر شما در این باره چیست؟ که سخنگوی دولت پاسخ داد: به یک قسمتی از موضوع توجه شده و به یک قسمتی توجه نشده است و ایشان تاکید داشتند که ما به اقتدار موشکی نیازمندیم، اما همه چیز کشور نباید موضوع نظامی باشد. حال اگر این موضوع گفته شده به منزله نفی اقتدار موشکی نیست. هم اکنون هم شاهد هستیم که آقای رئیس جمهور در جمع نیروهای مسلح هستند و حضور ایشان گویای اهمیت این موضوع است.


 اخبار سیاسی  -  ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------