آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

روحانی: باید به راه قرآن بازگردیم



اخبار,اخبارسیاسی,روحانی


احبار سیاسی  - روحانی: باید به راه قرآن بازگردیم

رئیس‌جمهور با تأکید بر "باید به قرآن و راه قرآن بازگردیم" گفت: راه نجات مسلمانان بازگشت به قرآن است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز پنجشنبه در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، با بیان "قرآن راه هدایت، پیشرفت، توسعه، تمدن، وحدت، برادری و خودباوری را به ما نشان می‌دهد" گفت: مگر مسلمانان قرون اولیه دروازه‌های علمی جهان را نگشودند، مگر بزرگ‌ترین تمدن بشری به دست مسلمانان ساخته نشد. ما آن روزی عقب ماندیم و از پیشرفت فاصله گرفتیم که از قرآن جدا شدیم.

وی با تأکید بر "باید به قرآن و راه قرآن بازگردیم" تصریح کرد: راه نجات ما مسلمانان بازگشت به قرآن است. مبارک‌ترین میلاد برای ما مسلمانان، میلاد قرآن است که می‌تواند مقدر بشر و مسلمانان برای پیشرفت باشد.

روحانی افزود: میلاد قرآن میلاد نور و هدایت است و تولد وحی الهی کلام خدا و سخن گفتن خدا با انسان‌ها افتخاری بس بزرگ است و افتخاری بالاتر از اینکه خدا با ما سخن گفته است نه دیروز همین امروز هم سخن می‌گوید که اگر قرآن را با دل و جان بخوانیم صدا و ندای حق را می‌شنویم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن نه زمان دارد و نه مکان و چشمه‌اش همیشه جوشان بوده و خواهد بود و ما هستیم که باید در حد توان‌مان از این چشمه جرعه‌ای بیاشامیم، گفت: مگر تحول و حرکت از آن جهان خلقت است قرآن هم مداوم در حال تحول است. ما امروز برداشت‌هایی از این چشمه زلال می‌کنیم که بشر 100 سال پیش توان برداشت آن را نداشت و این چشمه هر روز پیام و سخنی نو دارد.

روحانی با اشاره به ما ربیع و میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: چه زیباست که قرآن ریشه پیوند میان همه مسلمانان باشد و چه زیباتر که به‌درستی از قرآن بهره جوئیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال سه کتاب پیشِ‌روی ما گشوده است. کتاب خلقت و آفرینش، کتاب تاریخ و عبرت از گذشتگان و کتاب قرآن مجید این سه کتاب هستند. ما باید عاقبت دیگران را در این تاریخ ببینیم باید ببینیم که دیگران چگونه پیشرفت کرده‌اند، چگونه شکست خوردند و چگونه پیروز شدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید نسل جوان، دانشگاهیان، اساتید و محققان بیش از پیش از قرآن استفاده و بهره جویند، گفت: امروز بیش از دیروز نیازمند وحدت، علم، پیشرفت، خودباوری، ایستادگی و استقامت هستیم و همه اینها را قرآن به ما می‌آموزد و راه آن را به ما نشان می‌دهد.

وی با بیان این سؤال که چرا باید دیگران امروز در دنیا به خود جرئت دهند که برای سرنوشت مسلمانان تصمیم بگیرند و در سرزمین‌های اسلامی چکمه‌پوش‌های آنها حضور داشته باشند و برای دنیای اسلام و اسلام تصمیم‌گیری کنند، گفت: چرا با تصمیم دیگران منافع جهان اسلام و آینده جهان اسلام در مسیر دیگری قرار بگیرد؟ ما مسلمانان می‌توانیم با فهم، عمل و پناه به قرآن راه درست را انتخاب کنیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: کتاب قرآن کتاب سیاست هم هست و چارچوب جامعه صحیح بشری و اسلامی را برای ما ترسیم می‌کند.

روحانی گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران با انقلاب بزرگ اسلامی به‌رهبری امام راحل و ادامه آن با هدایت مقام معظم رهبری و با حضور مردم در صحنه افتخار می‌کنیم که مسیر قرآن را انتخاب کردیم و امروز بسیاری از مسلمانان جهان که اهل قرآن هستند به قرآن، اسلام و معرفت و فرهنگ قرآنی‌شان افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر به خودباوری و وحدت میان مسلمانان و بازگشت به هویت اسلامی پایبند باشیم می‌توانیم مسیر آینده کشورهای اسلامی را بهتر از امروز بسازیم.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با اعلام "برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم را با آغاز امامت امام عصر به فال نیک می‌گیریم" اولین روز سال میلادی را گرامی داشت و گفت: انس با قرآن آن هم اگر از نسل جوان و آن هم از دانشگاه و دانشگاهیان باشد جلوه‌ای خاص دارد.

وی افزود: مهمترین پیوند جهان اسلام و مسلمانان جهان بی‌تردید قرآن مجید است. زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر نیز ما مسلمانان را به یکدیگر نزدیک و متصل می‌سازد، اما هدایت ما مسلمانان بعد از دوران حیات پیامبر بی‌تردید توسط کتاب خداوند و خاندان رسالت است.

روحانی با بیان اینکه قرآن تنها کتابی است که در همه ادیان اسلامی به همان صورت حفظ شده و حتی یک خط و یا یک کلمه آن تحریف نشده است، گفت: تورات و انجیل هم است، اما آن کتابی که به همان صورت اولیه که نازل شده باقی مانده یعنی با سوره حمد آغاز و با سوره ناس ختم شده، کتاب قرآن است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: کتاب قرآن تنها مایه رحمت برای ما مسلمانان نیست. این کتاب مایه رحمت و برکت و مایه نور و هدایت برای همه مردم تاریخ بوده و خواهد بود. قرآن مجید راه تفکر را برای بشر باز کرد و تنها کتاب ویژه مسلمانان نیست، بلکه کتاب معرفت، حکمت و جهان‌بینی جدید است. قرآن هم اخلاق دارد و هم شریعت، هم طریقت، هم معرفت و هم حکمت.

روحانی گفت: قرآن فقط برای ما نیست که آیات بسیار زیبای آن را مختص یک جامعه بدانیم. امروز اگر انس و جن هم جمع شوند همانند این کتاب را نمی‌توانند بنویسند و ظاهر و زیبایی‌اش تکرار ناپذیر است و همه انسان‌ها و متفکران هم جمع شوند نمی‌توانند یک سوره مانند آن را خلق کنند.

وی با بیان اینکه مهمتر از زیبایی ظاهر قرآن عمق باطن آن است، گفت: قرآن فقط برای آن نیست که فضا و زیبایی آن را در جامعه به کار بگیریم و تنها برای آن نیست که آیات آن را بفهمیم و عمل کنیم، بلکه بالاتر از آن راه را به ما نشان می‌دهد.


 اخبار سیاسی -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------