آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

حمایت پزشکیان از پیشنهاد رفراندوم روحانی



اخبار,اخبارسیاسی,پیشنهاد رفراندوم روحانی


 اخبار سیاسی - حمایت پزشکیان از پیشنهاد رفراندوم روحانی

یک نماینده اصلاح طلب مجلس معتقد است پیشنهاد رییس جمهور برای برگزاری رفراندوم پیشنهادی مناسب است تا مردم را اینگونه در تصمیم گیری ها مشارکت دهیم.

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رییس جمهور در خصوص برگزاری رفراندوم برای برخی از مسائل و موضوعات، گفت: رییس جمهور نظر و پیشنهاد خودش را دراین زمینه مطرح کرده است و جنبه الزامی ندارد. اما اگر این کار انجام شود باعث اجماع و وحدت ملی می‌شود و چه خوب است این کار انجام شود، مثلا در شهرهای بزرگ شهرداری می‌خواهد در جایی پلی احداث کند از مردم آن شهر نظر می‌خواهد که آیا آن پل ایجاد شود یا نشود؟ ممکن است محیط زیست اجازه ندهد ولی بالاخره از مردم نظرخواهی می‌شود و این نظرخواهی از مردم بسیار در تصمیم گیری‌های ما مهم و تاثیرگذار است.

نماینده تبریز در مجلس گفت: اینکه ما مردم را در تصمیم گیری‌هایمان مشارکت دهیم بد نیست و اقدام خوب و مناسبی است ولی مشکل کار این است که در جامعه ما آگاهی و اطلاعات مردم در یک سطح نیست لذا ممکن است عوامل مخدوش کننده دخالت کنند و نظرات را تغییر دهند.

پزشکیان در ادامه در مورد سخنان روحانی مبنی براینکه باید بر سر میز مذاکره منافع ملی در نظر گرفته شود، نه آرمان‌ها، گفت: بالاخره آرمان‌های ما نیز با منافع ملی شکل می‌گیرد، اگر منافع ملی‌مان به خطر بیفتد به آرمان هایمان نمی‌رسیم. اگر قرار است به آرمان نرسیم و فقط بروی ارمان کار کنیم و منافع ملی مان را نیز بدهیم که این خسران دوطرفه است یعنی هم به آرمان نرسیده ایم و هم از این طرف منافع ملی مان نیز از دست رفته است.

او ادامه داد: البته این بحثی بین علما است که خودشان بنشینند و تکلیف جامعه را نسبت به این تئوری ها مشخص کنند اگر قرار است ما در منطقه اول شویم و چشم اندازی که رهبری تعریف کرده‌اند را داشته باشیم نمی شود با آرمان جلو رفت و در جلسات جهانی نشست و گفت ما می خواهیم اول شویم شما نیز حرفهای ما را بپذیرید .

پزشکیان با اشاره به اینکه بالاخره ما باید چارچوبهای بین المللی را بپذیریم، گفت: اگر نپذیریم دسترسی به آن شعارها به هم به این سادگی امکان پذیر نیست، با بدانیم با شعار دادن نه به آرمان هایمان می رسیم نه منافع ملی تامین می شود.

او گفت: ما الان نفت می‌فروشیم و دلار به این ممکلت می‌آوریم اگر راست می‌گوییم دلار را مصرف نکنیم و مملکت را بدون دلار اداره کنیم یا مملکت را بدون فروش منابع زیر زمینی اداره کنیم، اگر توانستیم این کار را انجام دهیم آن وقت هرچقدر هم بروی آرمان هایمان حرف بزنیم اشکال ندارد، ما برای اینکه پایبند به آرمان‌هایمان باشیم خودمان نیز باید آرمانی عمل کنیم. آرمانی عمل کردن یعنی مثل مردم زیستن، مثل مرد بودن. اگر اینگونه هستیم که دیگر مشکلی نیست و لازم نیست دعوا کنیم اگر اینگونه نیستیم پس باید با ادبیاتی صحبت کنیم که مشکلات مردم را حل کنیم.


 اخبار سیاسی  -  نامه  نیوز
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------