آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

حمله نمایندگان به علی مطهری / نماینده تهران در خانه ملت کتک خورد/ علی مطهری چه گفت؟



اخبار,اخبارسیاسی,نمایندگان مجلس

 

اخبار سیاسی  -  دقایقی پیش در مجلس اتفاق افتاد؛
حمله نمایندگان به علی مطهری/ تعطیلی صحن علنی مجلس

تعدادی از نمایندگان سعی داشتند تا علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.

  تنفس طولانی صحن علنی مجلس با دستور ابوترابی و با ناتمام ماندن نطق میان دستور علی مطهری در مورد غیرقانونی دانستن حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی و  خانم زهرا رهنورد همراه بود.

امروز در صحن علنی مجلس پس از اینکه علی مطهری در نطق میان دستور خود از غیرقانونی بودن حصر صحبت کرد٬ تعدادی ازنمایندگان با سر دادن شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق به سمت مطهری هجوم بردند.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان سعی داشتند علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.

همچنین این درگیری بین فتح‌الله حسینی و اکبریان نماینده‌های حاضر در صحن با علی مطهری نماینده تهران پیش آمد.

همچنین محمدحسن ابوترابی‌فرد پس از برهم خوردن نظم مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت تنفس کوتاهی را اعلام کرد تا بیش از این جو متشنج نشود.

بعد از این جریانات خبرنگاران از صحن علنی مجلس به بیرون هدایت شدند.

در ادامه این ماجرا محمدحسن ابوترابی فرد اعلام کرد که مطرح کردن این نوع صحبت‌ها در فضای کنونی مجلس مصلحت نیست و شما نیز باید شان نمایندگی خودتان را حفظ کنید و در این راستا با همه نمایندگان همکاری و هماهنگی داشته باشید.

در این اتفاق تعداد از نمایندگان همچون نادر قاضی‌پور٬ نعیمی رز٬ حاجی دلیگانی و موسوی‌نژاد پای تریبون جمع شدند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایان نطق مطهری بودند.

گفتنی است  عابد فتاحی در این درگیری جلوی مطهری ایستاده بود تا نگذارد نمایندگان به مطهری نزدیک شوند.

علی مطهری چه گفت؟
نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود ادامه حصر خانگی موسوی،‌کروبی و زهرا رهنورد را بدون حکم قضایی همچنان خلاف اصول قانون اساسی دانست و گفت: متاسفانه صدا و سيما در ايام 9 دي بر طبل تفرقه کوبيد، در حالي که مردم در 9 دي براي برائت از تفرقه‌افکنان دو طرف فتنه به خيابان آمدند.

علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در صحن علني مجلس با تبريک ايام ولادت پيامبر اسلام گفت: جشن ميلاد پيامبر اعظم در ميان ما شيعيان نسبت به جشن ميلاد عيسي مسيح در بين مسيحيان و حتي همين جشن در ميان اهل سنت از هيجان کمتري برخوردار است و اين گونه تصور مي‌شود که گراميداشت پيامبر به اهل سنت و گراميداشت اعياد ديگر و ملي به شيعيان واگذار شده است.

وي ادامه داد: نگاهي به برنامه‌هاي صدا و سيما در اين ايام از نظر شادي‌آفريني اين شائبه را ايجاد مي‌کند که برنامه‌هاي شاد بيشتر براي اعياد ملي پخش و در ايام حزن و اندوه به سراغ مناسبت‌هاي مذهبي مي‌روند.

مطهري با بيان اينکه در بحث وحدت اسلامي پيشرفت نداشته‌ايم و حتي پسرفت کرده‌ايم و دشمني‌ها زياد شده است اظهار داشت: وقتي از وحدت اسلامي دم مي‌زنيم و اجازه ساخت يک مسجد به اهل سنت در تهران نمي‌دهيم آنها نيز در مکه و مدينه اين موضوع را تلافي مي‌کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از آن سو برخي اهل سنت شيعه را مشرک دانسته و از اين سو برخي مداحان بر طبل تفرقه مي‌کوبند؛ در اين ميان علماي شيعه و سني وظيفه سنگيني دارند.

وي اضافه کرد: اگر وحدت آنطور که آيت‌الله بروجردي، امام خميني و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکيد دارند مورد توجه قرار مي‌گرفت زمينه پيدايش داعش به وجود نمي‌آمد.

وي ضمن محکوم کردن حمله تروريستي در فرانسه اظهار داشت: البته اقدامات نشريه شارلي‌ابدو در انتشار کاريکاتورهاي توهين‌آميز به ساحت پيامبر اعظم نيز شديدا محکوم مي‌شود.

مطهري در بخش ديگري از نطق خود با اشاره به ايام 9 دي افزود: صدا و سيما در ايام 9 دي بر طبل تفرقه کوبيد در حالي که 9 دي مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه براي وحدت به خيابان آمدند و اگر اين حرکت مردم به گونه‌اي ديگر تفسير شود اين روز يوم‌الله نيست بلکه يوم‌الشيطان است.‎

 

 اخبار سیاسی  -  آفتاب  ,انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------