هادی غفاری: حمید روحانی کجای انقلاب بوده؟



اخبار,اخبارسیاسی,حمید روحانی

 

  اخبار سیاسی -  هادی غفاری: حمید روحانی کجای انقلاب بوده؟

نماینده سابق مجلس می‌گوید: من از 9 سالگی به زندان رفتم و در این زمینه ادعا دارم اما حمید روحانی نمی‌تواند دم از انقلاب بزند.

به گزارش نامه نیوز، هادی غفاری، چهره شناخته شده‌ای در انقلاب اسلامی ایران است وقتی عکس‌های انقلاب را مرور می‌کنید قطعا به عکس‌های او بر می‌خورید که یا اسلحه به دست دارد یا کنار امام ایستاده است یا در حال سخنرانی است. روحانی شناخته شده جریان چپ ایران دل پری از بداخلاقی‌های سیاسی دارد، بداخلاقی‌هایی که او آنها را لجن مالی کردن می‌نامد.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که دولت روحانی تا کنون موفق بوده است. او می‌گوید که مخالفان می‌خواهند از هاشمی انتقام بگیرند. شاه بیت سخنان غفاری اما انتقاد از رفتار یک روحانی تاریخ شناس به نام سید حمید روحانی است. غفاری در گفت‌وگو با ما از حمید روحانی پرسید در کجای این انقلاب قرار داشته است؟

در ادامه گفت‌وگوی نامه نیوز با هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام را بخوانید؛

****

 آقای غفاری! ارزیابی شما از عملکرد دولت روحانی از آغاز تا به امروز چیست؟ آیا دولت یازدهم را یک دولت موفق ارزیابی می‌کنید یا تحلیلی دیگری در مورد دولت دارید؟
ابتدا باید عرض کنم که عملکرد دولت آقای روحانی در تمام زمینه‌ها به ویژه سیاست خارجی بسیار مثبت و خوب بوده است. به ویژه اگر بخواهیم آن را با عملکرد دولت قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که دولت تدبیر و امید کارنامه درخشانی دارد. در کنار این مسئله باید به این توجه کنیم که ما چه دولتی را تحویل روحانی دادیم؟ خزانه خالی را تحویل روحانی دادیم که خالی بود و بدهی‌های فراوانی را نیز داشت. دولت قبل مسکن مهر را راه انداخت و بدهی برای دولت بعدی خود گذاشت و رفت.

با توجه به بدهی‌های به ارث رسیده از سوی دولت احمدی نژاد نمی‌شود انتظار داشت که روحانی در زمنیه‌های مختلف موفق باشد. نمی‌شود دست کسی را شکست و بعد به او گفت برو کشتی بگیر!

من با توجه به رفتار روحانی می‌گویم او موفق بوده است. وقتی ادبیات روحانی را در مقابل ادبیات احمدی نژاد قرار می‌دهم، می‌بینم که چه تفاوت بزرگی بین دو رئیس جمهور وجود دارد. روحانی از جهان عاری از خشونت سخن می‌گوید و احمدی نژاد از پاره شدن قطع نامه دان!

شما ببیند که مجلس هر روز برای دولت حاشیه سازی می‌کند. ما باید اول باید به این سوال پاسخ بدهیم که چه امکاناتی به روحانی داده‌ایم و بعد از از او بپرسیم که چه کار کرده است؟

بسیاری معتقد هستند که دولت روحانی با مخالفانی بی شناسنامه و بی انصاف روبرو است. با این نظر موافق هستید؟
بدون شک هر جریان سیاسی چه راست و چه چپ، دارای مخالفان و موافقان گوناگونی هستند. اما مشکل امروز ما این است که مخالفین ما شناسنامه ندارند. برخی در مجلس بر سر دولت داد می‌زنند که به استان ما آب بدهید، کشاورزی را کمک کنید، اما من می‌دانم که این حرف‌ها برای رای آوری در دور بعدی مجلس است. شاید کشاورزان این حرف‌ها را باور کنند و تصور کنند که اینها از سر دلسوزی این حرف‌ها را می‌زنند اما بنده به خوبی می‌دانم این ها در حال زمینه سازی هستند.

بگذارید کمی شفافتر بگویم، برخی نمایندگان به دنبال ورود به کار اجرایی هستند و می‌خواهند برای خود حاشیه امنیت درست کنند. به یاد دارم در مجلس دوم یا سوم برخی نمایندگان می‌خواستند به بهزاد نبوی به دلیل هزینه‌های فراوان وزارت صنایع سنگین رای ندهند. در روز رای اعتماد، نبوی خطاب به نمایندگان گفت که به جز 4 نفری( شیبانی، دعایی، خانم رجایی و غفاری) که از من ماشین نگرفتند، بیاید اینجا و به همه اعلام کند که او هم از وزارت صنایع ماشین نگرفته است.

 

خودتان از من ماشین گرفتید و بعد مرا متهم می‌کنید؟ این جمله باعث شد نبوی رای بیاورد، رای خوبی هم بیاورد. یکبار دیگر هم غرضی تعداد تلفن‌هایی که به نمایندگان مجلس واگذار کرده بود را به عدد اعلام کرد. کسی در منطقه‌ای که به زحمت تلفن به آن تعلق می‌گرفت، 200 خط تلفن گرفته بود. البته باید عرض کنم که این کار آقای غرضی خوب نبود اما نشان می‌دهد که آنهایی که فریاد خدمت می‌زنند چندان به فکر مردم نیستند.

حمایت شما از روحانی تشکیلاتی است یا کارشناسی؟
حمایت من کارشناسی است. من به جز مجمع ادوار مجلس عضو هیچ تشیکلات دیگری نیستم. من براساس تجربه‌ام در صحنه سیاسی کشور سخن میگویم. بسیاری اعتقاد دارند که روحانی در زمینه سیاست داخلی، موفق نبوده است. آنها می‌گویند دوران خاتمی باید در دوران روحانی نیز تشکیل شود.

شرایط اجتماعی معجزه را بر نمی‌تابد. دوران خاتمی دوران خاتمی است و دوران روحانی، دوران روحانی است. نمی‌شود اینها را باهم مقایسه کرد. اما با به صورت قطعی به شما می‌گویم دوران روحانی از زمین با آسمان با دوران احمدی نژاد فرق دارد.

در مورد ریاست مجلس خبرگان چه نظری دارید؟ با مطرح شدن نام آیت‌الله هاشمی باز هم شاهد حملات به ایشان هستیم؟
برای انتخابات خبرگان ما از ریاست هاشمی رفسنجانی دفاع می کنیم،یک زمانی برای نخست وزیری آیت الله مهدوی کنی و میر حسین موسوی مطرح بودند که آقای توکلی مقاله مفصلی برای شرایط نخست وزیری نوشت که یکی از آن ها شیخوخیت بود و مهدوی کنی را یک شیخ معرفی کرد که می تواند همه را جمع کند، الان که ما می گوییم آقای هاشمی شیخ و بزرگ است و می تواند همه را جمع کند،می گویند نه باید یک فرد جوان پیدا کرد.

اینها کاری به خبرگان و این مسائل ندارند بلکه می‌خواهند با هاشمی تسویه حساب سیاسی کنند. با خانم فائژه هاشمی دعوا ندارند، بلکه می‌خواهند به بهانه او هاشمی را بزنند. این آقایان می‌دانند مجلس خبرگان جایگاه اجرایی ندارد اما می‌خواهند به واسطه آن هاشمی را خرد کنند.

این حملات که می‌گویید زمانی از سوی چپ‌ها یا همان اصلاح طلب‌ها شکل می‌گرفت و حتی شدیدتر هم بود.
بله، این از اشتباهات جریان اصلاحات بود. آقای هاشمی نیز در این سال‌ها دچار اشتباهات گوناگون شده است که یکی از آنها پشت کردن او به جریان اصلاحات بعد از خرداد 76 بود. اما امروز هاشمی چوب اصلاح طلب بودن خود را می‌خورد.

این اشتباهات هاشمی است یا جریان‌های سیاسی؟
هر دو. ما می‌گوییم نقد کنید، عملکرد را نقد کنید، چرا لجن مال می‌کنید؟ ما رفتاری که اصول گراها با هاشمی کردند را انجام ندادیم.

یکی از کسانی که به آقای هاشمی انتقادهای فراوانی دارد، حمید روحانی است. شما این نقدها را قبول دارید؟
اولا ایشان آقای زیارتی است نه روحانی! اوایل انقلاب اسم خود را عوض کرد. بعد ایشان قلمش آزاد است و هرچه دلش می‌خواهد بگوید، می‌گوید و کسی کاری با او ندارد. فحش و تعریف ایشان یکسان است و بگذارید هرچه دلش میخواهد بگوید.

ما می‌دانیم او کیست؟ من یک سوال از ایشان که تاریخ انقلاب را می‌نویسد دارم و آنهم این است که شما کجای انقلاب بودید؟ من اکثر زندان‌های ایران را به متر می‌شناسم اما آقای روحانی شما را آنجا ندیدم؟ به من نمی‌شود گفت کجا بودی؟ ولی من می‌توانم بگویم آقای روحانی شما کجای انقلاب بودید؟ چرا شما در جریان انقلاب در داخل کشور مبارزه نکردید؟ امام را از نجف بیرون کردند، شما را بعد از آن کجا بردند؟ چرا به ایران نیامدید برای مبارزه؟
من از 9 سالگی به زندان رفتم و در این زمینه ادعا دارم اما حمید روحانی نمی‌تواند دم از انقلاب بزند. من با او دعوای شخصی ندارم فقط او بگوید کجای انقلاب بوده است؟ بله، شما کنار امام عکس زیاد دارید، اما صریح بگویید چقدر برای این انقلاب مبارزه کردید؟ در نجف درس خواندید، زندگی کردید و شهریه گرفتید حالا دم از انقلاب می‌زنید و انقلابی شده‌اید.

من می‌گویم آقای روحانی اگر مخالف من هستید، هیچ ایرادای ندارد اما منصف باشید و تهمت نزنید. روزی یکی از دوستان ما در مسجد می‌گفت در جمعی بودم که آقایان گفتند که دختران هادی غفاری بی حجاب هستند! آن جوان می‌گفت که من به آنها گفتم بابا من با آقای غفاری رابطه خانوادگی دارم، ایشان اصلا دختر ندارد. می‌گفتند نه تو نمی‌دانی ما می‌دانیم! اینها بی اخلاقی است که من از آن سخن می‌گویم.

آقای غفاری، احمدی نژاد به سیاست ایران باز می‌گردد؟
اگر مردم بخواهند بله، حوادث در ایران قابل پیش بینی نیست.


مجلس آینده چه ترکیبی خواهد داشت؟
فکر می کنم مجلسی بین ششم و هفتم.


  اخبارسیاسی  -  نامه  نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------