آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

روحانی:‌ ایرادهای نیشگونی مطرح نکنیم



اخبار,اخبارسیاسی, روحانی


 اخبار سیاسی  -  روحانی:‌ ایرادهای نیشگونی مطرح نکنیم

رییس‌جمهور کشورمان با تاکید بر این که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای منافع ملی را می‌فهمند و درک می‌کنند و چارچوب‌های سیاسی را بلدند و به استقلال کشور احترام می‌گذارند گفت:‌ آن‌قدر ایرادهای نیشگونی مطرح نکنیم بلکه به یکدیگر احترام بگذاریم چرا که چنان‌چه می‌خواهیم در سیاست خارجی موفق باشیم به حمایت یک ملت، رهبری، علما و نخبگان نیازمند هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در دیدار با علما،‌ ایثارگران و نخبگان استان بوشهر با تاکید بر این که هرچه امروز از عزت، عظمت و استقلال و افتخار داریم ایثارگران بنیان‌گذار آن بوده‌اند، گفت: ایثارگران از ایام پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و تا امروز برای ایستادگی و مقاومت دربرابر همه آن‌هایی که چشم طمع به سرزمین ما دوخته‌اند ایستادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به فداکاری‌های ایثارگران و مردم بوشهر در دوران 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بوشهر باعث شد که ما بتوانیم در برابر تجاوز هواپیماهای دشمنان بهتر ایستادگی کنیم.

روحانی با اشاره به برتری دشمنان در مقابل ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس روزگار سختی بود و هیچ کس در آن دوران حاضر نبود که حتی یک سلاح سبک در اختیار ما قرار دهد و ما برای تهیه سیم‌های خاردار نیز با مشکل مواجه بودیم. دشمن هر روز به انواع سلاح‌ها مجهزتر می‌شد و ما کارمان هر روز سخت‌تر می‌شد.

رییس‌جمهور با اشاره به انتقال هواپیماهای اف - 14 از اصفهان به بوشهر در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس ما برای این که بتوانیم زمان عکس‌العمل در برابر هواپیماهای دشمن را 15 دقیقه کاهش دهیم ساعت‌ها و روزها فکر و تلاش کردیم تا توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. ما توانستیم با انتقال هواپیماهای اف - 14 از اصفهان به بوشهر تحولی بزرگ در دفاع هوایی ایجاد کنیم.

او با تاکید بر این که در دوران دفاع مقدس کارهای بسیار عظیم و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام گرفت تصریح کرد: اینجاست که ایثار با نخبگی با هم ضمیمه می‌شوند و حماسه‌های بزرگ را می‌آفرینند. دیروز در دفاع مقدس ایثار در کنار نخبگی قرار گرفت و توانست ما را در برابر توطئه‌ای جهانی که دنیایی پشت دشمنان ما قرار داشت و ما تنها بودیم پیروز کند.

روحانی در ادامه به اتحاد و یکدلی ایثارگران، رزمندگان و مردم در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که وقتی یک ملت یکپارچه می‌شود و نخبگی، تفکر، علم و دانش در کنار ایثار قرار می‌گیرد آن ملت در برابر جهانی از دشمن پیروز می‌شود. رزمندگان ما افتخار بزرگی در دوران دفاع مقدس آفریدند.

وی با تاکید بر این که امروز ما به ایثار و نخبگی نیازمند هستیم گفت: امروز باید علما،‌ بزرگان، روحانیون و دانشگاهیان و هم‌چنین کارگزاران و کارآفرینان جامعه دست به دست هم بدهیم و همه استعدادهای بالقوه را بالفعل کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به افزایش جمعیت ایران نسبت به اوایل انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب شهید رجایی از کشور به عنوان دولتی 36 میلیونی یاد می‌کرد و امروز جمعیت ما 80 میلیون نفر است اما سرزمین ایران همان سرزمین قبلی است و بسیاری از منابع نسبت به آن دوران کاهش یافته است و شرایط آب و هوایی نیز خیلی به نفع ما تغییر نکرده است. در این شرایط ما باید تلاش کنیم تا با علم و دانش از زمین کم، محصول ایجاد کنیم و از منابعی که تاکنون استفاده نکرده‌ایم استفاده کنیم و ارزش افزوده را بالا ببریم.

روحانی با اشاره به استعدادهای استان بوشهر گفت: بوشهر استانی مرزی و بندری است و ما می‌توانیم در این استان با توسعه بندرگاه‌ها و استفاده از ساحل و هم‌چنین جذب توریست اقدامات خوبی برای توسعه استان انجام دهیم. در همین راستا نخبگان استان باید در کنار مسوولان اجرایی، دانشگاهیان و علمای کشور قرار بگیرند و استان و کشور خود را با دست خود آباد کنند.

وی با تاکید بر این که با تکیه بر نفت نمی‌شود کشور را اداره کرد گفت: ما نمی‌توانیم تنها به یک منبع اکتفا کنیم بلکه باید منابع متنوعی داشته باشیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: زمانی تولیدکنندگان نفت برای مصرف کنندگان تعیین تکلیف می‌کردند اما امروز شرایط برعکس شده است. در این شرایط ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم شرایط را عوض کنیم؟

روحانی در ادامه با بیان این که نمی‌شود بگوییم که ما می‌توانیم همه مشکلات کشور را به تنهایی و با دست‌های خودمان حل کنیم، اظهار کرد: درست است که امروز هنوز قدرت‌های برزگی وجود دارند که برای جهان برنامه‌ریزی و توطئه چینی می‌کنند اما این امکان وجود دارد که صحنه جهانی را با تفکر و برنامه‌ریزی قدم به قدم عوض کنیم.

او با تاکید بر لزوم توجه به اولویت‌های کشور گفت: باید فرصت‌ها و اولویت‌های خود را موردنظر قرار دهیم. در این مسیر جایی باید ایستادگی کرد، جایی باید فداکاری کرد، جایی باید خون داد و جایی نیز باید عقلانیت به کار گرفت.

روحانی در ادامه به زندگی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: همان پیامبری که در بدر و احد می‌جنگد در صلح حدیبیه نیز صلح می‌کند. پس از این صلح برخی مسلمانان از عقب‌نشینی پیامبر ناراحت بودند و توان تحمل آن را نداشتند اما پیغمبر تحمل کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر رسول خدا می‌خواهد پیامش را به شبه جزیره عربستان و دنیا ابلاغ کند یک جا نیاز به گذشت دارد. یک جا نیاز به صلح دارد. جایی نیاز به کوتاه آمدن دارد و جایی نیز نیاز به عفو دارد.

وی هم‌چنین با بیان این که باید در کشور با یکدیگر برادر و دوست باشیم اظهار کرد: رقابت کردن و تضارب آرا و جناح‌ها هیچ اشکالی ندارد اما باید یادمان باشد که همه اهل یک کشور هستیم و زیر پرچم یک قانون اساسی قرار داریم. ما نباید فراموش کنیم که منافع‌مان یکی است و دارای یک رهبر هستیم. باید یادمان باشد که ما ادامه دهنده راه امامیم و برای این انقلاب و کشور فداکاری‌های بسیاری شده است.

روحانی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم هیچ‌گاه فداکاری و بزرگان دیروز و هم‌چنین منابع فردای خود را از یاد ببریم.

او هم‌چنین تصریح کرد: ما نباید در مسائل جزیی مسائل بزرگ‌تر و هدف‌های بلندتر را از یاد ببریم.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این که دنیای امروز دنیای رقابت است گفت: ما امروز تنها نیستیم بلکه در یک میدان دو حرکت می‌کنیم. در این میدان باید در حالی‌که دیگران نیز در حال حرکت هستند ما حرکت کنیم تا برنده شویم.

روحانی با تاکید بر این که ما را نباید به چیزهای بی‌خود مشغول کنند اظهار کرد:‌ ما اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم و کشور را به جلو ببریم باید تحریم را بشکنیم و راه دیگری نداریم. ما باید دستاوردها، استقلال و هم‌چنین حیثیت‌مان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که امروز در سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای با دنیا مذاکره می‌کنند منافع ملی را می‌فهمند و درک می‌کنند و چارچوب سیاست را بلدند و به استقلال کشور احترام می‌گذارند، گفت:‌ آن‌قدر ایرادهای نیشگونی مطرح نکنیم؛ به هم احترام بگذاریم و در بحث کردن جوری بحث نکنیم که فکر کنیم فقط ما بلدیم و هیچ کس بلد نیست. همه بلد هستیم و همه باید کنار هم باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ اگر می‌خواهیم در سیاست خارجی موفق باشیم به حمایت‌های ملت، رهبری، علما و نخبگان نیازمند هستیم.

رییس‌جمهور با بیان این که ما در برابر 6 قدرت جهان حرف می‌زنیم و مذاکره می‌کنیم اظهار کرد: ما مخالف نیستیم که اگر کسی نقدی دارد اعلام کند و راه حل بهتری ارائه دهد اما این کار، کار ساده‌ای نیست و شرایط ما شرایط خاصی است. ما باید این شرایط خاص را نیز موردنظر قرار دهیم.

او با بیان این که من به آینده کاملا امیدوار هستم گفت: ما از مشکلات فعلی با هم‌فکری، هم‌دلی و وحدت عبور خواهیم کرد و نباید در برابر مشکلات تسلیم شویم. ما باید تلاش کنیم تا برای امروز و فردای خود برنامه‌ریزی‌های درستی داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد:‌ در صحنه سیاست خارجی و داخلی نیز باید هم به آینده امیدوار باشیم و هم برای آینده تدبیر کنیم و هم‌چنین از امکانات موجود استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های دولت برای استان بوشهر گفت:‌ در تهران طی جلساتی که در مورد وضعیت استان بوشهر برگزار کردیم، آن چه که از دست دولت برمی‌آمد و دولت یازدهم می‌تواند آن را در دوران حضور خود انجام دهد را برنامه‌ریزی و اعلام کرده‌ایم.

روحانی با اشاره به طرح راه‌آهن بوشهر و اتصال این راه‌آهن به شیراز گفت: ما درباره اتصال راه‌آهن شیراز به بوشهر خیلی فکر کردیم اما با توجه به وضعیت و شرایط نمی‌توانیم در این‌باره قولی به مردم بدهیم. در عین حال اعلام می‌کنیم که ما این طرح را دنبال می‌کنیم و هیچ گاه آن را فراموش نمی‌کنیم.
 
اخبار سیاسی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------