چرا صالحی امیری به وزارت کشور نرسید؟/ دو گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور چه کسانی هستند؟



اخبار,اخبارسیاسی , وزارت کشور

 

ماجرای معاونت سیاسی وزارت کشور، کم کم به حساس ترین موضوع دولت تبدیل شده است. 7 ماه تمام ، از گزینه های این معاونت حساس سخن به میان آمده و دو سه هفته ایست ، بیش از پیش بر سر معرفی معاون سیاسی وزارت کشور سخنانی از سوی مقامات دولت منتشر می شود.

خبرنگار انتخاب  گزارش داد: ماجرای معاونت سیاسی وزارت کشور، کم کم به حساس ترین موضوع دولت تبدیل شده است. 7 ماه تمام ، از گزینه های این معاونت حساس سخن به میان آمده و دو سه هفته ایست ، بیش از پیش بر سر معرفی معاون سیاسی وزارت کشور سخنانی از سوی مقامات دولت منتشر می شود.

هفته ی گذشته «انتخاب» از معرفی گزینه رییس جمهور (صالحی امیری) به وزیر کشور و مقامت وی، اخباری منتشر کرد که بلافاصله با واکنش وزیر کشور ، سخنگوی و زیر و شخص صالحی امیری که خبر مذکور را رد نکردند . این اتفاق، البته نشان از آن داشت که خبر مذکور کاملاً صحیح است و برخی مسائل ، مانع تایید رسمی و همچنین معرفی امیری در این سمت شده است.

پس از آن ، «انتخاب» بار دیگر گزارش داد که با توجه به رسانه ای شدن خبر مقاومت وزیر کشور در برابر دستور رییس جمهور، احتمال معرفی وی کاهش پیدا کرده است ، چرا که وزیر کشور رندانه در حضور رییس جمهور انتشار چنین خبری را بهانه کرده تا بار دیگر 2 گزینه اصلی خود را بر این کرسی حساس بنشاند.

این استدلال ، ظاهراً باعث شده صالحی امیری رسماً از میان گزینه های اصلی معاونت سیاسی وزارت کشور حذف شود.

دو گزینه اصلی معاونت سیاسی
 اخبار واصله به خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که در حال حاضر دو گزینه ، بیشترین شانس را جهت در اختیار گرفتن معاونت سیاسی وزرات کشور در اختیار دارند.

گزینه نخست که کمی قطعی تر به نظر می رسد، محمدحسین مقیمی است که در حال حاضر، استاندار استان مرکزی  است.وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری می‌باشد. او در سال ۱۳۵۸ شهردار خمین و در سال ۱۳۶۸ قائم‌مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هاشمی رفسنجانی بود. او یکی از بزرگترین خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی است.

 

 

 


 گزینه دوم ، جمشید انصاری سیاستمداری اصلاح طلب است که در حال حاضر استاندار استان زنجان است . پیش از این ، نام وی جهت معرفی اش در این سمت در برخی رسانه ها منتشر شده بود.

او نماینده استان زنجان از حوزه انتخابیه زنجان و طارم در دور هشتم مجلس شورای اسلامی بود .


 اخبار سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------