آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

ما نیاز به بمب اتم نداریم



اخبار,اخبارسیاسی,روحانی

سخنرانی ‌رئیس‌جمهور دقایقی پیش در میدان نقش‌جهان اصفهان آغاز شد.

به گزارش  تسنیم از اصفهان، سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی پیش در میدان نقش‌جهان اصفهان آغاز شد.

مهمترین محور‌های سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم اصفهان را در ادامه می‌خوانید:

* مردم عزیز و فداکار کنار امام(ره) توانستند پیروزی بزرگ، پیروزی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین و ملت به ارمغان بیاورند و بعد از پیروزی انقلاب همه جا و مخصوصاً در دوران دفاع مقدس، هرکجا که ما مشکل داشتیم، دست ما به سوی لشکر امام‌حسین(ع) و لشکر نجف اشرف اصفهان بود.

*اگر اصفهان، نصف جهان نیست، نصف "جان ایران" است.

*بعد از 36 سال آماده‌ایم تا از راه امام و خط مقام معظم رهبری و اسلام و تشیع دفاع کنیم.

* دولت یازدهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حمایت ملت بزرگ ایران همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.

*به ما می‌گویند نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد و ما می‌گوییم شما که بمب اتم ساخته‌اید چه کرده‌اید؟ شما که به جنایتکاری چون اسراییل بمب اتم دادید چه کردید؟ آیا توانستید برای اسرائیل و خودتان و آمریکای خودتان امنیت درست کنید و توانستید برای غرب امنیت درست کنید.

*ما نیاز به بمب اتم نداریم. ما ملت بزرگ فداکار داریم. دیدید که با همه تحریم‌ها و فشار‌ها ماهواره جدید را ملت ما به فضا پرتاب کرد.

*ما به دانشمندان بزرگمان در حوزه‌ فضا و هسته‌ای و فناوری و بیوتکنولوژی، نانو، آی‌.تی، آی.سی.تی افتخار می‌کنیم چراکه ملت ما راه پیشرفت و توسعه را با وحدت واتحاد و یکپارچگی ادامه خواهد داد.

*شما نتوانستید همه مردم خود را زیر پوشش بیمه قرار دهید آن همه هم شعار دادید، اما ملت ایران و دولت خادم، تمام ملت را زیر پوشش بیمه قرار داد.

*شما نتوانستید در آمریکا، مسئله درمان را حل و فصل کنید اما ملت بزرگ ایران و دولت یازدهم به نمایندگی ازملت کاری کرد که از 38 درصدی که مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند، امروز به طور متوسط فقط 4 درصد پرداخت می‌کنند. این به‌معنای این است که این ملت از تحریم، تهدید نمی‌ترسد و راه توسعه و آبادانی کشور را ادامه داده و ادامه خواهد داد.

* تا پایان سال 94 سامانه‌های آبرسانی 4 شهرستان این استان به اتمام خواهد رسید.

* امروز با افتخار در محضر شما اعلام می‌کنم که حفاری تونل سوم بعد از سال‌ها پایان یافت. این تونل 23 کیلومتری بعد از 20 سال امروز حفاری آن پایان یافته و توسط پمپاژ موقت آب در این تونل در این روز جاری شده است.

* همه برای حل معضل و مشکل آب در سراسر کشور باید دست به دست دهیم. الگوی آبیاری و کشت و نحوه استفاده از مخازن آب باید تغییر کند. ما دچار یک خشکسالی ممتد هستیم. سال‌ها است که خشکسالی داریم. باید آب موجود و منابع آبی موجود کشور را همه با هم مدیریت کنیم.

*تلاش دولت این است که همه صنایع بزرگ را به تدریج از طریق پساب فاضلاب شهری آب آن‌ها را تامین کند. تلاش داریم آبیاری کشاورزی در سراسر کشور، مدرن شود و از طریق بهینه‌سازی از آب استفاده شود.

*زاینده رود حق مسلم اصفهانی‌ها و همه ماست. کاری خواهیم کرد با همت و وحدت و یکپارچگی، زاینده‌رود زنده و زاینده بماند.

*زاینده‌رود مظهر تمدن فقط اصفهانی‌ها نیست بلکه متعلق به تمام ملت است. ما در این دولت تلاش خواهیم کرد و در همین جا به وزیر نیرو و استاندار اصفهان دستور می‌دهم، اگر زاینده‌رود ابش به اندازه کافی نباشد نباید خشک شود.

*تصمیم دولت بر این است که اولین راه آهن سریع‌السیر کشور بین اصفهان و تهران انشاءالله کار اجرایی آن آغاز شود. راه‌آهن تهران - قم - اصفهان. منابع لازم را برای اجرای این راه‌آهن که 2 میلیارد و 600 میلیون دلار است را تامین کرده‌ایم. کار اجرایی این راه‌اهن آغاز می‌شود و در کشور با تکنولوژی جدید و راه‌آهن سرعت 300 کیلومتری در این استان اجرا و عملیاتی می‌شود.

*برای تسهیلات کشاورزی،‌ به ویژه گلخانه‌ای اعتبارات لازم را مدنظر قرار داده و به بانک مرکزی دستورات لازم را داده‌ایم.

*برای صنعت کشور 1000 میلیارد تومان به‌منظور سرمایه در گردش و 2500 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های صنعتی و معدنی اختصاص داده‌ایم.

* تا سال 94، 31 هزار اشتغال و تا پایان 95، 40 هزار اشتغال جدید به‌وجود خواهیم آورد.

* برای آثار ارزشمند استان و مرمت و تکمیل آنان، 40 میلیاردتومان مدنظر قرار داده‌ایم که در سال 94 و 95 تخصیص و عملیاتی خواهد شد.

*28 پروژه مهم و توسعه‌ای با 651 میلیاردتومان اعتبار برای استان اصفهان مدنظر داریم که در سال 94 و 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.


 اخبارسیاسی  -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------