آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مخالفت با دولت را پایداری ها رهبری می​کنند



اخبار,اخبارسیاسی,صادق زیباکلام

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ارتباط با سریال ارائه کارت زرد به کابینه دولت روحانی گفت: اساسا مخالفت با دولت روحانی را گروهی اصولگرای تندرو که از طرفداران احمدی نژاد و وابسته به جبهه 50 - 60 نفره پایداری، رهبری می کنند.

صادق زیباکلام گفت: این افراد که عملا مرکز ثقل مخالفت با دولت هستند، به طور پیوسته به شکل های مختلف سعی می کنند برای دولت مشکل به وجود بیاورند. این فعال سیاسی در ادامه گفت: این افراد خیلی نگران رأی آوردن در انتخابات سال آینده نیستند، زیرا تعدادی از آنان که از تهران نامزد می شوند می دانند در تهران و یا مراکز استان ها رقابتی وجود نخواهد داشت. به همین خاطر شورای نگهبان اکثر نامزدهای اصلاح طلب را رد صلاحیت خواهد کرد، بنابراین آنها با حداقل آرا وارد مجلس می شوند.

وی ادامه داد: الیاس نادران، مهدی کوچک زاده، حمید رسایی و روح الله حسینیان که در رأس مخالفان دولت روحانی قرار دارند، حتی 10 درصد آرای واجدین شرایط در تهران را ندارند. در تهران حدود 5/5 الی 6 میلیون نفر واجد شرایط رای هستندو اگر این افراد 10 درصد آرا را کسب می کردند باید بین 500 تا 600 هزار رأی می داشتند اما آرای این افراد بین 250 تا 300 هزار رأی بود، یعنی حدود 5 درصد مردم به این افراد رأی دادند. زیباکلام در ادامه گفت: بنابراین این افراد می دانند در تهران رقابت جدی نخواهد بود و نگران اینکه مردم به آنها رأی ندهند نیستند و به همین علت این گونه با دولت مخالفت می کنند.لذا من فکر می کنم اشکال اساسی به مکانیزم انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان بر می گردد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: تا این مشکل وجود دارد گروهی که در حال حاضر در مجلس با دولت مخالفت می کنند می دانند که با 5 درصد رأی حوزه های انتخابیه وارد مجلس دهم می شوند و اصلا نگران نیستند چون رقابتی وجود ندارد و شورای نگهبان اجازه ورود نامزدهای اصلاح طلب را نمی دهد که اگر بدهد آقایان رسایی، کوچک زاده، نوباوه شانسی برای ورود به مجلس نخواهند داشت. وی در خصوص راهکار دولت در خصوص این نوع برخورد مجلس با کابینه گفت: بدترین کاری که دولت در این زمینه می تواند انجام دهد، وارد شدن به بازی تندروهاست، زیرا آنها خواهان همین هستند تا از یک سو فریاد بزنند در این دولت آزادی برای منتقدان وجود ندارد و از سویی دیگر به عنوان چهره های انقلابی خود را مطرح کنند.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف اصولگرایان میانه رو و اصلاح طلبان این مشکل را حل خواهد کرد یا خیر گفت: یک بار این اتفاق افتاد و اصولگرایان نشان دادند که خیلی به اصول پایبند نیستند. وی ادامه داد: روحانی مهمترین عضو کابینه خود را که وزیر کشور است از طیف اصولگرایان انتخابات کرد و این امید را داشت که همه طیف های سیاسی بدون توجه به جناح بندی سیاسی از دولت حمایت کنند اما این امر اتفاق نیفتاد و آنها وارد مسائل سیاسی شدند و از وی حمایت نکردند.
 
  اخبار سیاسی  -  ایسکانیوز
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------