آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

حالا اصولگرایان هم دكتر را تحويل نمي‌گيرند!



اخبار,اخبارسیاسی, احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد بعد از قریب دو سال برای سخنرانی به میان مردم آمد. هرچند مردم با شعار و نامه‌ دوباره به پیشوازش رفتند، اما گویا جریان سیاسی که روزی حامی اصلی‌اش تلقی می‌شد، این روزها فاصله معناداری با او گرفته است.

دوباره شعار "بهار" و دوباره "نامه‌های مردمی" به پیشواز رئیس جمهور جنجالی دولت نهم و دهم رفتند. احمدی نژاد برای اولین بار بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری خود در میان مردم سخنرانی کرد. هر چند جمعیتی با شعار و نامه او را همراهی می‌کردند، اما فضای سخنرانی او با سال‌های پرهیاهوی ریاست جمهوری‌اش بسیار متفاوت بود.

احمدی نژاد آمد، ولی نه خبری از مشایی بود و نه رحیمی معاون اول. احمدی نژاد در حالی سخنرانی کرد که دیگر چهره‌های اصولگرا نه تنها از او دفاع نمی‌کنند، بلکه این روزها مسیری کاملا برعکس دوران ریاست جمهوری او را در پیش گرفته‌اند. در این میان برخورد رسانه‌های اصولگرا بیش از همه تأمل برانگیز است. احمدی نژاد به عنوان رئیس دولتی که اصولگرایان با استناد به آنچه عدالت طلبی و مردمداری او می‌خواندند، از او دفاع می‌کردند، حالا بعد از اتمام کار خود برخوردی متفاوت از سوی اصولگرایان را تجربه می‌کند. هر قدر از زمان اتمام دولت دهم می‌گذرد، فاصله اصولگرایان با این دولت و یارانش بیشتر می‌شود. این فاصله، این روزها بیشتر به قهر سیاسی اصولگرایان و رسانه‌های آنان با احمدی‌نژاد تبدیل شده است.

بعد از محکومیت محمدرضا رحیمی و اعلام برائت احمدی نژاد از او، این فاصله‌ عمق معنایی بیشتری پیدا کرد؛ به گونه‌ای که طیف وسیعی از رسانه‌ها که روزی حامیان رسمی احمدی نژاد بودند، طی گفت‌وگوها و گزارش‌های خبری متعدد مسیر خود را از رحیمی جدا کردند و هر آنچه را که منتسب به وی بود، بر گردن دولت‌های قبلی نهادند و به این ترتیب سعی کردند به گونه‌ای القا کنند که گویی منتقدان اصلی احمدی‌نژاد و انتصاب‌های او، اصولگرایان بودند. اما فاصله گرفتن از احمدی نژاد به اینجا ختم نمی‌شود. بلکه این روزها چهره‌های شاخص اصولگرا به طرق مختلف مخالفت خود را با دولت‌های نهم و دهم اعلام می‌کنند؛ بادامچیان قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در جمع بازاریان تهران با اشاره به تفکر ناچیز اصولگرایی در دولت نهم گفت که دولت دهم به جریان انحرافی سپرده شده بود.

تلاش رسانه‌های اصولگرا برای پالایش جریان اصولگرایی از حلقه تفکر و یاران احمدی نژاد، نخستین سخنرانی او در یک سال و نیم گذشته را هم تحت تأثیر قرار داد. رئیس دولت نهم و دهم در حالی در بین مردم سخنرانی کرد که یاران و حامیان قدیمی خود را همراه نداشت. رسانه‌های اصولگرا از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم تنها به درج خبری کوتاه از سخنرانی رئیس جمهوری سابق بسنده کردند و دیگر مانند گذشته به بررسی ابعاد سخنانش نپرداختند.

هرچند در مسجد المهدی همکاران احمدی نژاد شعار "احمدی برمی‌گرده"‌را در میان مردم پخش می‌کردند، اما گویا روند سیاسی کشور نقشه‌ای متفاوت برای این شخصیت سیاسی در نظر گرفته است، نقشه‌ای که برخلاف گذشته که همواره با جنجال رسانه‌ای همراه بود این روزها مسیر سکوت رسانه‌ای و اعلام برائت را در پیش گرفته است. حالا باید دید که رئیس جمهور سابق چه طرحی برای بازگشت به عرصه سیاسی در نظر دارد. احمدی نژاد خود البته در پاسخ به سؤالی درباره احتمال بازگشتش به فعالیت‌های سیاسی، تنها سر تکان داد و از هرگونه پاسخ روشن و صریح سرباز زد.

 اخبار سیاسی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------