آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

پیغام عربستان به ایران: شما یمن را رها کنید، ما سوریه را !



اخبار,اخبارسیاسی,روابط  ایران  وعربستان

پاسخ ما به عربستان این بود که ما دخالتی در مسائل یمن نداریم. البته تجربیات خودمان را انتقال می‌دهیم اما هیچ کشوری را مجبور به انقلاب نمی‌کنیم. سوریه نیز مقتدرانه ایستاده و عراق نیز همچنین. امروز به لطف خدا عراق، سوریه، لبنان، یمن و حتی تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین به لطف خدا انقلاب ما و تفکر ایثار و از خودگذشتگی را الگوی خود قرار داده‌اند، بنابراین آمریکایی‌ها واقعا سردر گم هستند.

اسماعیل کوثری گفت: "قرن آینده قرن اسلام است"، در حال محقق‌شدن است و امروز عربستان به ما پیغام می‌دهد که شما یمن را رها کنید، ما سوریه را.

به گزارش تیک ، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که به مناسبت دهه فجر در مسجد امام حسن مجتبی واقع در مشیریه سخن می‌گفت، اظهار کرد: پاسخ ما به عربستان این بود که ما دخالتی در مسائل یمن نداریم. البته تجربیات خودمان را انتقال می‌دهیم اما هیچ کشوری را مجبور به انقلاب نمی‌کنیم. سوریه نیز مقتدرانه ایستاده و عراق نیز همچنین. امروز به لطف خدا عراق، سوریه، لبنان، یمن و حتی تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین به لطف خدا انقلاب ما و تفکر ایثار و از خودگذشتگی را الگوی خود قرار داده‌اند، بنابراین آمریکایی‌ها واقعا سردر گم هستند.

وی سخنرانی خود را با ارائه خاطراتی از انقلاب آغاز کرد و گفت: امام عزیز که تمام وجودش با خدا بود، در سن 77 سالگی باعث تحول بسیار بزرگی در مسائل سیاسی جهان شد. ایشان با اینکه 14 سال در تبعید بودند و با دست خالی، توانستند علیه رژیم طاغوتی‌ای که استکبار جهانی از او حمایت می‌کردند، مبارزه کند.

کوثری با بیان اینکه انقلاب ما نظامی نبود و امام اعتقادی به روش نظامی نداشتند، ادامه داد: در بهمن ماه 1357 همافران نیروی هوایی که به دیدار امام در مدرسه رفاه رفته‌بودند، به خیابان پیروزی امروز یا فرح‌آباد سابق ریختند و اسلحه در اختیار مردم قرار دادند. 30 ساعت بیشتر طول نکشید که رژیم تا دندان مسلح طاغوت، سقوط کرد.

وی با بیان این مسئله که جمهوری اسلامی تاکنون بر پایه دو عنصر رهبری الهی و مردمِ وفادار به اسلام و ائمه معصومین به راه خود ادامه داده‌است، تصریح کرد: استکبار جهانی از فردای 22 بهمن توطئه خود را برای جلوگیری از پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرد. این توطئه‌ها با تدابیر حضرت امام و مردم خنثی شد. چه در برابر دولت موقت و چه بنی‌صدر که عامل آمریکایی‌ها بودند.  مرحوم بازرگان، مفسر قرآن بود اما می‌گفت امام بروند قم، مردم هم بروند خانه‌هایشان. اما امام گفتند، نه، مردم باید در صحنه باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: استکبار جهانی با همراهی صدام 15 تا 20 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور را اشغال کردند تا جمهوری اسلامی را از پا درآورند، خیال می‌کردند امام مثل سیاستمداران دیگر که می‌خواهند قدرت را نگاه دارند می‌ترسند. غافل از اینکه امام به قدرت لایزال الهی متکی بود و از چیزی ترس نداشت.

وی انرژی هسته‌ای را بهانه استکبار جهانی دانست و افزود: استکبار جهانی از انرژی هسته‌ایِ ایران نمی‌ترسد، از متصل بودن ما به قدرت لایزال الهی هراس دارد. انرژی هسته‌ای بهانه است و آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی با دیدگاه اسلام ناب محمدی بر سر کار باشد؛ اسلامی که ولی امر مسلمینِ آن قابل خریدن نیست.

کوثری اضافه کرد: استکبار جهانی با اسلام آمریکایی عربستان مشکلی ندارد. سیاستمداران عربستان سیاست‎‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را پیاده می‌کنند. جنگ سی و سه روزه اسرائیل با حزب‌الله با مجوز عربستان و امارات بود. آنها با آمریکا و اسرائیل به توافق رسیدند که اسرائیل با حمله به لبنان حزب‌الله را از بین ببرد و به سمت ایران حرکت کند.

وی بزرگ‌ترین خدمت انقلاب اسلامی به مردم را عزتمندی در عرصه جهانی دانست و گفت: برخی از طریق رسانه‌های خارجی مردم را تحریک می‌کنند که انقلاب برای آنها کاری نکرده‌ است. بهتر است بگوییم بلایی که انقلاب بر سر شما آورده کار کمی نیست. عزیزان درست است که تورم و گرانی مشکل ماست و وظیفه دولت و مجلس برطرف کردن آن است، اما بدانید که ما از قِبَل تصمیمات درست رهبری، شهدا و حضور مردم در صحنه عزت داریم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی گروه‌های مختلفی را به اسم اسلام راه انداخت و حتی به اینجا رسید که در برابر ایران، حکومتی خلیفه‌ای ایجاد کند. می‌خواستند سه استان از سوریه بگیرند و سه و نیم استان از عراق تا بتوانند به ایران حمله کنند. به لطف خدا بچه‌های ما چنان بلایی سرشان آوردند که الآن پشیمان شده‌اند و داعشی که با مجوز آمریکا، اسرائیل، ترکیه، عربستان، اردن، اقلیم کردستان و بعثی‌ها به عراق حمله کرد و تا 35 کیلومتری مرز خسروی پیش آمده‌بود، فراری شد.

کوثری با بیان این مسئله که امنیت نعمت بزرگی است، گفت: ما خطاهایی در کشورمان داریم، اما به لطف خدا دست دزدان خارجی را قطع کردیم و دست دزدان داخلی را باید قطع کنیم. در این زمینه رودربایستی نداریم. مقام معظم رهبری 13 سال پیش در مورد رسیدگی به تخلفات به سران سه قوه ابلاغ کتبی دادند و فرمودند رسیدگی کنید و به هیچ کس رحم نکنید، اما متأسفانه مسامحه می‌کنند. اما ما ناامید نمی‌شوم و مسیر را ادامه می‌دهیم.

سردار کوثری درباره تأثیر انقلاب اسلامی بر جهان گفت: " قرن آینده قرن اسلام است" و ما داریم نوید آن را می‌بینیم. امروز عربستان به ما پیغام می‌دهد که شما یمن را رها کنید، ما سوریه را. پاسخ ما به عربستان این بود که ما دخالتی در مسائل یمن نداریم. البته تجربیات خودمان را انتقال می‌دهیم اما هیچ کشوری را مجبور به انقلاب نمی‌کنیم. سوریه نیز مقتدرانه ایستاده و عراق نیز همچنین.

وی افزود: امروز به لطف خدا عراق، سوریه، لبنان، یمن و حتی تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین انقلاب ما و تفکر ایثار و از خودگذشتگی را الگوی خود قرار داده‌اند، بنابراین آمریکایی‌ها واقعا سردرگم هستند.

در پایان سخنرانی، اهالی شهرک مشیریه باطرح پرسش‌هایی از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی دغدغه‌هایشان را با وی در میان گذاشتند.

کوثری در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان درباره دلایل عدم استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استیضاح کردن وزرا حساب و کتاب خودش را دارد. ما باید این مسئله را در نظر بگیریم که اگر استیضاح مطرح شود و رأی منفی کافی را نیاورد، نشان دهنده این است که مجلس خوب عمل نکرده‌ است.

وی افزود: ممکن است برخی نماینده‌ها به هیئت رئیسه خرده بگیرند که چرا اعلام وصول نمی‌کنند، اما هم هیئت رئیسه هم افراد صاحب نفوذ به رأی آوردن یا نیاوردن استیضاح هم فکر می‌کنند. با صراحت می‌گویم که ما از استیضاح خوشحال نمی‌شویم اما گاهی کار به جایی می‌رسد که ناچار می‌شویم برای از میان بردن معضلات موجود عمل کنیم.

پاسخ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به پرسش یکی از حاضران درباره احتمال بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست، این بود: کسی نمی‌تواند مانع ورود احمدی نژاد به عالم سیاست شود. اما خبر دارم که وزرای نزدیک به او پیغام داده‌اند اگر احمدی نژاد رسما اعلام کند که مشایی را کنار می‌گذارد، با او همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: احمدی نژاد شیفته مشایی است و با او ارتباط تنگاتنگی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت ناگوار معیشتی مردم منطقه مشیریه به تفاوت اقتصاد مقاومتی و اقتصادی که مد نظر دولت است پرداخت و گفت: سیاست دولت این است که وضعیت اقتصادی زمانی درست می‌شود که تحریم‌ها برداشته شود، اما دیدگاه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است که به معنای متکی بودن بر تولید داخلی است. اقتصاد مقاومتی گرسنگی کشیدن نیست، بلکه به معنای فعال کردن تولید صنعتی و کشاورزی است تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

وی اضافه کرد: سیاست اقتصادی دولت این است که ما به آمریکا خوش‌بین هستیم و لذا مذاکره می‌کنیم، ما می‌گوییم یک سال رفتید مذاکره کردید، چه شد؟ دست بردارید.

کوثری روند مذاکرات هسته‌ای را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: از دی ماه گذشته تاکنون 13 ماه می‌گذرد و تنها مذاکره انجام شده‌، اما توافقی در کار نبوده‌است. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نباید از چهارچوبی که برای مذاکره تعیین شده بیرون برود. طرف‌های مذاکره دنبال کنار گذاشتن هسته‌ای و مطرح کردن موشک‌ها، حقوق بشر و کمک به حزب‌الله هستند، اما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره‌کننده فقط در چهارچوب انرژی هسته‌ای مذاکره می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نظرش درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چیست، پاسخ داد: آقای هاشمی زحمت زیادی برای انقلاب کشیده‌اند اما تابع خانواده خود هستند. انتظار از ایشان این بود که اگر تخلفی در خانواده ایشان صورت گرفت که گرفته است، از آنها حمایت نکنند.


 اخبار سیاسی  -  تیک   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------