آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

«ما نيستيم»؛ پيام شهرري به احمدي‌نژادي‌ها



اخبار,اخبارسیاسی, غلامحسين الهام

اردوي دولتمردان دهم در شهرري آنطور كه برنامه‌ريزي كرده بودند، پيش نرفت و آنها در سكوت به پايتخت بازگشتند چون دوشنبه شب پيام مردم اين منطقه به آنها ابلاغ شد؛ پيام اين بود: «ما فريب پوسترها را نمي‌خوريم پس ما نيستم». «توفيقي حاصل شد كه امشب كه بنا بر دستور نهاد فرهنگي مسجد، هيات محترم امنا و امام جماعت مسجد، به اين مناسبت، چند دقيقه‌اي در خدمت شما باشم. »

اظهاراتش را اينگونه آغاز كرد و كمتر فرد مطلع به اتفاقات روز دوشنبه بود كه نداند چرا غلامحسين الهام دوشنبه شب در مسجد حضرت زينب (س) با اين عبارت سخنراني خود را آغاز كرد. پوسترهايي در شهرري نصب شده بود كه خبر از سخنراني غلامحسين الهام در مسجد زينب (س) شهرري مي‌داد و براي ساكنان اين منطقه جالب بود كه چرا احمدي‌نژاد و يارانش در اين منطقه اردو زده‌اند و هر روز يكي از آنها در مساجد شهر ري سخنراني مي‌كند چون در همان روزها احمدي‌نژاد هم در مسجد المهدي (عج) سخنراني كرده بود.
 
اما مهم‌تر از اين موضوع به آرمی بود كه در پايين پوستر سخنراني الهام چاپ شده بود: «آرم سپاه پاسداران». زمان زيادي از انتشار پوستري با حك شدن نشان سپاه نگذشته بود كه سردار رمضان شريف در قامت مسئول اطلاع‌رساني سپاه به آن واكنش نشان داد چنانكه گفت: پوستر اين برنامه را نديدم و بعيد مي‌دانيم خود سپاه امروز چنين برنامه‌اي را برگزار كرده باشد.

 

وي ادامه داد: گاهي ممكن است بسيج محلات يا سازمان خاصي برنامه‌اي را برگزار كنند٬ كه درآن صورت حتما آنها از آرم سپاه با توضيح پايگاه يا حوزه استفاده مي‌كنند و آن برنامه ارتباطي با كليت سپاه ندارد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سپاه مي‌تواند در برنامه‌هاي سياسي و جناحي ورود پيدا كند و از آرم رسمي خود استفاده كند گفت: در برنامه‌هاي كه چند سازمان و نهاد مشترك برگزار مي‌كند٬ ممكن است سپاه پاسداران هم به صورت رسمي يكي از اين نهادها باشد٬ در اين صورت استفاده از آرم سپاه در پوستر يا آن برنامه مشكلي ندارد اما درباره اين برنامه٬ بعيد مي‌دانم سپاه برگزار‌كننده آن باشد.


 حكم رحيمي يادش رفت!
الهام در بخشي از اين مراسم در پاسخ به اين سوال كه «چرا دولتي كه ادعاي پاك دستي داشت اينچنين از آب در آمد؟» بدون اينكه كوچك‌ترين اشاره‌اي به حكم 5 سال حبس براي رحيمي داشته باشد به فرافكني متوسل شد و گفت: «مطالعه كنيم ديگر! اسناد را به دست آوريد. هر كس چيزي گفت دليل و برهان بخواهيم. دزد بود؟ چه دزديد؟ امام راحل، ارث پدري‌شان را كه زمين‌هايي بود به مستضعفين بخشيدند، هر چه در حسابشان بود را دادند به جامعه مدرسين حوزه علميه و چيز بسيار مختصري از منزل براي خانواده شان قرار دادند. آقاي احمدي‌نژاد همين سياق امام را داشت و دارد.

 

حالا مي‌خواهند نقطه قوت دولت احمدي‌نژاد را خراب كنند. حداقل در چندين پرونده ديوان محاسبات كه من مي‌دانم عده‌اي را متهم كردند آخر كار همان حكم به تبرئه دادند. يك چيز را اعلام مي‌كنند بعد مي‌گويند نبود. حالا از شما مي‌پرسم واقعا آن يك ميليارد دلاري كه گفتند گم شده چه بود؟ بعد هم گفتند اين يك اشتباه بود. در انتخابات خرجش كردند بعد گفتند نيست! البته مردم فريب نخوردند. علني اتهام زدند و پنهاني گفتند مشكلي نبوده! اين راي‌ها را علني كنيد. كسي رشوه گرفته گردنش را بزنيد اما بگوييد چقدر گرفت، چه زماني گرفته، از چه كسي گرفته و به چه كسي داده! من واقعا فكر مي‌كنم جايي كه نقطه اميد مردم است را مي‌خواهند بدنام كنند.

 

شما سند بخواهيد! من كه ممكن است يك چيزهايي بفهمم، از بعضي احكام چيزي نفهميدم. خلاف را از هر كس صورت گرفت با قاطعيت بايد با آن برخورد كرد اما مرزبندي كنيد، جرم، تخلف، بي‌توجهي و... به خدا از دادگاه علني مسئولين هيچ آسيبي به كشور نمي‌رسد. اگر پاي مسئولي در حد عالي مطرح است شفاف بگذاريد مردم بدانند. من معتقدم يك توطئه هدفمند دارد حركت مي‌كند كه مردم را نا اميد كند. مرزها را با خيانت تفكيك كنيد، و گردن خائن را با قاطعيت بزنيد، دست خادم را هم بگيريد، نمي‌گويم ببوسيد. » اين گمانه مطرح است كه الهام قصد مظلوم‌نمايي و تلاش براي ناديده گرفتن حكم معاون اول دولت دهم داشت.


 القاي حمايت نامشخص!
گمانه ديگري كه مي‌توان در راستاي پوستر قابل تامل براي سخنراني الهام مطرح كرد به انتخابات مجلس دهم باز مي‌گردد بدين نحو كه آنها درصدد هستند با حك كردن نشان سپاه در پوستر سخنراني اينگونه القا كنند كه مورد اعتماد بخش‌هاي مختلف هستند كه اين گمانه هم با تكذيب سپاه محو شد. به هر حال مشخص است با پرونده تخلفاتي كه برخي دولتمردان دهم دارند ميزان اعتماد عمومي به اين جريان كاهش پيدا كرده و سوالات زيادي در ذهن حاميان احمدي‌نژاد و يارانش پديد آمده كه بطور حتم عدم ارائه پاسخ قانع‌كننده به اين سوالات برابر با رويگرداني آنها از اين جريان خواهد بود كما اينكه تا به امروز هم ريزش هواداران مشهود است.


 پيام عدم استقبال از سخنراني الهام
 روز سه شنبه تصويري از سخنراني الهام در مسجد حضرت زینب‌(س) در سايت دولت بهار كه منتسب به دولتمردان سابق است منتشر نشد و آنها به انتشار متن سخنراني الهام بدون اشاره به ميزان حاضران در اين مسجد اكتفا كردند. عدم استقبال تنها دليل سكوت تصويري اين سايت است كه يك پيام براي دولتمردان دهم و حاميانشان دارد: «مردم فريب القاي حمايت‌هاي ثابت نشده را نخواهند خورد؛ به فكر راهكار ديگري باشيد»


 سكوت سپاه بلندترين پاسخ به سوءاستفاده گران
سپاه پاسداران نماد صبوري و مقاومت است و اگر نقش داشتن در برنامه‌هاي جريان احمدي‌نژاد را نفي كرده و واكنش علني ديگري بر اين اقدام نداشته اما افكار عمومي به خوبي آگاه هستند كه سپاه همواره خود را از جريانات سياسي و حمايت از يك جريان سياسي به دور نگه داشته و تلاش هر جرياني براي نسبت دادن خود به سپاه مردود است. اكنون افكار عمومي منتظر پاسخ سوءاستفاده گران از نشان سپاه براي موجه نشان دادن خود هستند. اين قبيل سوءاستفاده‌ها نتيجه عكس براي آنها خواهد داشت.
 

اخبار سیاسی  -  آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------