آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

بیجا کرده‌اند که گفته‌اند!



اخبار,اخبارسیاسی,معاون اول احمدی نژاد

هر چقدر هم تکذیب شود اما بالاخره به هر نحوی می‌کوشند که کمک رحیمی معاون اول احمدی نژاد به 170 نماینده را کمرنگ کنند. رسایی البته جوش و خروش بیشتری برای این کار دارد و زمانی عزمش جدی‌تر شد که از سوی «هیات بررسی تخلفات دولت قبل» رای انفصال از مشاغل دولتی برایش صادر شد. او کمی بعد از علنی شدن این رای بود که منحرف کردن اذهان عمومی را پیش گرفت و گفت که ستادهای روحانی پنج میلیارد تومان از بابک زنجانی پول گرفته‌اند.

این موضوع از همان لحظه ادعا تکذیب شد به نحوی که مشاور ارشد رئیس‌جمهور که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قائم‌مقامی ستاد حجت الاسلام حسن روحانی را بر عهده داشت، دریافت کمک پنج‌میلیارد تومانی بابک زنجانی توسط ستاد انتخاباتی رئیس‌‌جمهور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را فاقد صحت خواند و تکذیب کرد.

 

اکبر ترکان گفت: اظهارات برخی افراد درباره اختصاص پنج‌میلیارد تومان از سوی بابک زنجانی به ستاد روحانی در ایام انتخابات، تنها از سوی کسانی مطرح می‎شود که از معاون اول رئیس‌جمهور دولت سابق پول گرفته‌اند و می‌خواهند با این ترفند نگرش اذهان عمومی را تغییر دهند.

 

اما رسانه‌های اصولگرا نمی‌خواستند ماجرا با همین تکذیبیه ترکان تمام شود بنابراین این بار شایعه بازداشت برادر رئیس‌‌جمهور را منتشر و بار دیگر بر دریافت پنج میلیارد تومان از بابک زنجانی اصرار کردند تا اینکه دیروز  حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری با حضور در مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد در مسجد ولیعصر تهران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا  ادعای بابک زنجانی مبنی بر کمک پنج‌میلیارد تومانی به ستاد حسن روحانی صحت دارد یا خیر؟ گفت:  این ادعا نوعی فرار به جلو برای دوستانی است که پول مفت گرفتند و امروز می‌خواهند کثافتکاری‌هایشان را با این حرف‌ها جبران کنند. وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود شما برای توضیح در مورد پول دریافت شده از بابک زنجانی برای ستاد برادرتان احضار شده‌اید؟ اظهار کرد: هرکس این را گفته «بیجا» کرده است. 


 پول نفت در حساب هاي خارجي بابك
البته قضیه بابک زنجانی کماکان ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش عضو كميته پيگيري پرونده بابك زنجاني در این باره گفته است: «اموال بابك  كفاف بدهي‌هايش را نمي دهد.» محمد حسين دهدشتي با تشريح وضعيت اموال بابك زنجاني در داخل و خارج از كشور اضافه کرد: «متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دوهزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و مابقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است.»

 

خانه ملت نوشت؛ دهدشتي در ادامه تاکید کرد: «در شرایط کنونی بحث اموال بابک زنجانی در حال پیگیری است، تا از طریق فروش یا انتقال‌ این اموال به وزارت نفت، بدهی وی تعیین و تکلیف شود.» نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده درآمدهای حاصل از فروش نفت از سوی بابک زنجانی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: «در شرایط کنونی تعیین و تکلیف اموال وی در اولویت مجلس و دولت و دستگاه قضا قرار دارد.» وي همچنين با اشاره به بدهي‌هاي بابك زنجاني به وزارت نفت اظهار کرد: «بابک زنجانی در دوره تحریمها اقدام به فروش نفت کرده ولی پول آن را به وزارت نفت برنگردانده و مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که کلیه اموال داخلی او حتی کفاف بدهی‌اش را نمی‌دهد.» دهدشتی با اعلام اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود 9هزار میلیارد تومان است،

 

تصریح کرد:‌ «متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دوهزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و مابقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور به‌ویژه کشورهایی مانند مالزی، امارات، ترکیه و تاجیکستان سرمایه‌گذاری شده است.»

 

اكنون سوال اينجاست 9هزار ميليارد پول نفتِ گير كرده در جيب زنجانی چرا باید در زمانی که ادعا مي‌شد قرار است بر سر سفره‌هاي مردم آورده شود باید سر از سفره امثال بابك زنجانی درآورد؟ عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی همچنین با بیان اینکه تعیین و تکلیف اموال وی در خارج از کشور نیازمند جدیت دستگاه قضا و وزارتخانه‌های مربوطه است، از دستگاه ديپلماسي خواست در این خصوص همکاری بیشتری انجام دهد.


  اخبار سیاسی - ارمان   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------