آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

پاسخ هاشمی برای حضور در انتخابات خبرگان



اخبار,اخبارسیاسی, ریاست مجلس خبرگان رهبری

 «اختلاف» مادر تمام مشکلات است و این مسئله اصلی در تمام طول تاریخ بوده است اما تنها افراد با تجربه و دوراندیش هستند که قادرند نقطه پایانی بر ادامه اختلافات باشند.آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از جمله سیاستمداران کهنه‌کاری است که همواره زنگ این حقیقت را گوشزد کرده است.

 او امروز دلسوزانه لب به نصیحت می‌گشاید و دامن زدن به منازعات باندی و جناحی را ناسازگار با مصالح اسلامی و ایرانی معرفی می‌کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان گفت: همه باید برای سربلندی ایران، تقویت تشیع و جهانی شدن فرهنگ اسلام تلاش کنیم.

 

وی همچنین به ارائه تحلیلی از اوضاع منطقه، مخصوصا شرایط امروز یمن پرداخت و اظهار داشت: باید با تدبیر و دوراندیشی، سیاست داخلی و خارجی کشور را در جهت حفظ، تقویت نظام و تداوم حضور تاثیرگذار در منطقه و تعامل با جهان تنظیم کرد. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی همدلی داخلی و همکاری منطقه‌ای و جهانی را موجب تقویت جایگاه ایران در نظام بین‌المللی دانست و اضافه کرد: تجربیات مثبت و منفی گذشته و اوضاع کنونی که شاهد رشد قارچ گونه گروه‌های تروریستی در منطقه و بعضی از کشورهای اسلامی هستیم، ایجاب می‌کند که با عقلای جهانی برای کم کردن آلام جامعه انسانی تعامل داشته باشیم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار معلمین و مجموعه کارکنان آموزش و پرورش را از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای، به خصوص در ایران اسلامی دانست و افزود: آسایش معیشتی معلم، آرامش روحی و روانی جامعه و تقویت بنیه آموزشی کشور را به دنبال دارد. وی با یادآوری چرایی، چگونگی و اهداف تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: معلمین حقیقتا کمترین امتیازات را در جامعه ما دارند و می‌خواستیم در کنار آب باریکه حقوق بازنشستگی، سرمایه‌ای را در اختیار این انسان‌های نجیب قرار دهیم. هاشمی رفسنجانی با تاکید بر نقش و حضور الهام‌بخش معلمان در مبارزات قبل از پیروزی، سال‌های اول پیروزی انقلاب و بعدها در 8 سال دفاع مقدس و حتی همکاری آنان برای ترویج فرهنگ سازندگی در کشور گفت: پاداش معلمان نبود که در پاسخ به صداقت، شجاعت، نجابت و وفاداری آنها به نظام، سرمایه آتیه آنها را، آن هم در سالهایی که درآمدهای ارزی و ریالی دولت بالا بود، کم کند.

 

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سوابق آموزش و پرورشی بسیاری از مسئولان دولت فعلی و آگاهی آنان از مشکلات معلمان، اظهار امیدواری کرد که مشکلات پولی و درآمدهای ارزی، آینده آموزشی جوانان و نوجوانان این مملکت را تحت‌تاثیر قرار ندهد و در برنامه ششم خواست فرهنگیان مدنظر باشد.

 

در آغاز این دیدار رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان ضمن ارائه گزارشی از روند تاسیس، فعالیت ها و برنامه‌های صندوق، گفت: صندوق در زمان وزارت دکتر نجفی، در دولت دوم جناب‌عالی یعنی سال 1374 تاسیس شد و الان نزدیک به 800 هزار نفر از فرهنگیان عضو آن هستند. وی با اشاره به مشکلاتی که طی سال‌های اخیر برای معلمان عضو صندوق ایجاد شده است، ادامه داد: متاسفانه دولت سابق در چهار سال دوم به تعهداتش برای پرداخت سهمی برابر پرداخت فرهنگیان، عمل نکرد و حتی قانون آن را از بندهای برنامه‌های پنجساله پنجم حذف کرد.

حرف آخر هاشمی، پاسخ به درخواستهای مکرر دانشجویان است برای حضور پررنگ در انتخابات خبرگان. پاسخ بسیار صریح است و اطمینان بخش. «مطمئن باشید که کسی که انقلاب را دیده، چیزی جز انقلاب ندارد، من حتماً پای آن می‌ایستم و هرجا ضروری باشد حضور پیدا می‌کنم.»

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، خبرنگار این سایت به حاشیه‌نگاری دیدار دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیستم بهمن با رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت. در بخشی از این حاشیه‌نگاری آمده است: وارد سالن می‌شوم. دانشجوها هر جایی که دوست دارند، می‌نشینند. به اتفاق منتظر آمدن آقای هاشمی می‌شویم. آمدن آقای هاشمی رشته قلمم را پاره می‌کند. دانشجوها بسیار پرحرارت شعار می‌دهند. آیت‌ا... با لبخندی مهربان آنها را نگاه می‌کند. سخن دانشجویان که تمام می‌شود، آقای هاشمی رشته سخن را به دست می‌گیرد. همان ابتدا از مهمترین سرمایه‌های انقلاب می‌گوید.

 

از «دانشجویان و ابزارهای اطلاع رسانی.» وی پاسخ بغض‌های دانشجویان را با همین یک جمله می‌دهد. هاشمی این اطمینان قلب را می‌دهد تا دانشجویان بدانند نباید از صدای بلند متحجّران بترسند. چرا که خوب می‌داند، رجزخوانی‌های افراطی‌ها ترس ندارد. هاشمی در ادامه برای جوانان از تاریخ می‌گوید. از تاریخ انقلاب. از تاریخ انقلابی که متحجران سعی در انحصار آن دارند. انقلابی که برخی تلاش می‌کنند تاریخش را وارونه جلوه دهند هاشمی در کنار تمام امیدواری‌هایی که می‌دهد از یک خطر بزرگ هم می‌گوید. از خطر مایوس کردن ملّت. آقای هاشمی در ادامه همه مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی 22بهمن دعوت می‌کند، استدلالشان هم مثل همیشه این است که همه باید کنار انقلاب بمانیم حتی اگر نقدی هم بر آن داریم.

 

هاشمی می‌گوید باید جوانان در صحنه باشند تا کار روز‌به‌روز بر افراط‌گرایان سخت‌تر شود. غرق شدن افراط و تحجّر در اقیانوس مردم، کار چندان سختی نیست، مشروط به آنکه جوانان، صحنه را ترک نکنند. قهر مردم، آرزوی افراطی‌هاست. عمیق ترین اعتقاد هاشمی از همین حضور مردم نشأت می‌گیرد. حرف آخر هاشمی هم پاسخ به درخواستهای مکرر دانشجویان است برای حضور پررنگ در انتخابات خبرگان. پاسخ بسیار صریح است و اطمینان بخش؛ «شما مطمئن باشید که کسی که انقلاب را دیده، چیزی جز انقلاب ندارد، من حتماً پای آن می‌ایستم و هرجا ضروری باشد حضور پیدا می‌کنم.»

 

 اخبار سیاسی   -  ارمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------