آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

700میلیارد‌ خورده شده نمی‌گویم اختلاس شده



اخبار,اخبارسیاسی,جوانه های امید

روز پنجشنبه دانشگاه امیرکبیر مهمانانی از جنس اعتدال داشت که برای شرکت در همایش «جوانه های امید» حزب اعتدال و توسعه به این دانشگاه آمده بودند. چهره‌های شرکت کننده در این همایش آشنا بود از محمدباقر نوبخت که سخنگوی دولت است تا علی جنتی که بر کرسی وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید تکیه زده است.

حزب اعتدال و توسعه همان حزبی است که رابطه بسیار نزدیکی با رئیس‌جمهور دارد و حسن روحانی را می‌توان پدرمعنوی این حزب دانست پس چندان عجیب نبود که دو وزیر دولت یعنی وزرای ارتباطات و ارشاد به‌علاوه سخنگوی آن و همچنین معاون نهاد ریاست‌جمهوری در این مراسم سخنرانی کنند. همایش «جوانه‌های امید» همایشی برای درد دل‌های بی‌پیرایه بود؛ درد دل‌هایی از آنچه دولت یازدهم از دولت قبلی به ارث برده است و باید با تلاشی بیش از دولت‌های قبل برای آغاز تحقق وعده‌هایی که به ملت داده است، این میراث را محو کند. در این همایش پیام آیت‌ا... هاشمی از سوی فاطمه هاشمی که عضو حزب اعتدال و توسعه است، قرائت شد.
 
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه که سخنگوی دولت هم هست اولین فردی بود که به پشت تریبون رفت و با تاکید بر اینکه مردان اعتدال مذاکرات را با قوت دنبال می‌کنند، گفت: مذاکره با منطق قوی قابل حل است، نه با درشت‌گویی. محمدباقر نوبخت افزود: امروز مردان اعتدال مذاکرات را با قوت دنبال می‌کنند و در پشت میز مذاکره از حقوق مردم ایران دفاع می‌کنند.

 

وی افزود: مذاکره با زبان درشت و درشت گویی حل نمی شود بلکه این منطق قوی است که مذاکره را حل می‌کند و به سرانجام می‌رساند. اگر به لطف خدا موفق شویم حلقه غیرانسانی و غیرعادلانه تحریم را از دور ملت ایران بشکنیم قطعا در تاریخ به‌عنوان رفع و دفع شر از ملت ایران به ثبت خواهد رسید و درآمدهای‌مان آزاد می‌شود. نوبخت اظهار کرد: 700 میلیارد دلار از دارایی‌های کشور طی پنج تا شش سال در این کشور خورده و قورت داده شده است.

 

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: من نمی‌گویم اختلاس شده ولی می‌شود این را گفت که محصول این پول نباید رشد اقتصادی منفی باشد و ما باید از پول‌مان به نحو شایسته استفاده کنیم. دولت اعتدال برای موقعیتی که طی آن خدای نکرده مذاکرات شکست بخورد نیز برنامه دارد. البته همه اینها دشواری دارد ولی معتقدیم با آگاهی از وضعیت و همچنین با این روش و منش، اگر امروز به مردم خدمت نکنیم پس چه زمانی خدمت کنیم؟


 برخی فکرمی‌کنند فقط فکر آنها باید بیان شود
وزیر ارشاد که عضو حزب اعتدال و توسعه است هم با تاکید بر اینکه در جامعه افراد با سلیقه‌های مختلف حضور دارند، گفت: این سلیقه‌ها باید بیان شوند و دیگران از آن استفاده کنند و خودشان یک فکر را انتخاب کنند. زیرا مردم در انتخاب‌هایشان به صورت درست و صحیح تشخیص می‌دهند. علی جنتی با بیان اینکه یک تفکر در برابر این قرار دارد که هر فکری که از بیرون بیاید مسموم است و حق ندارد ظهور کند،

 

افزود: یک تفكر هم این است حاكمیت امروز با اطلاعات است و هر كشوری كه بیشترین اطلاعات را داشته باشد تفوق بیشتری دارد و این تفكر مدافع آن است كه ملت باید به اطلاعات از طریق شبكه‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها و ماهواره‌ها دسترسی داشته باشد، حالا اگر یک شبکه ماهواره‌ای باشد باید با آن مقابله کرد و نباید اجازه داد کسی به آن دسترسی داشته باشد. اگر در فضای مجازی یکسری اطلاعاتی است و طوری نیست که همه سالم باشد، باید ‌آنها را فیلتر کرد؛ از جمله شبکه‌های اجتماعی؛ زیرا در آن ارتباطاتی برقرار می‌شود بنابراین بهترین راه، مقابله با آن است و باید جلوی آن گرفته شود تا کسی اطلاعی از آن پیدا نکند.

 

در هر صورت این دو فکر در جامعه وجود دارد. وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه «آنچه این دولت دنبال می‌کند این است که ما ضمن اینکه باید مراقب باشیم به‌خصوص مراقب نسل جوان کودکان و فرزندان‌مان تا از آثار سوء اطلاعات وارداتی جلوگیری کنیم»، افزود: در عین حال باید فضا را باز بگذاریم تا همه دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند. و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اساس الان درحال حرکت است. جنتی درباره مطبوعات با ذکر خط قرمزها، گفت: همه کسانی که صاحب فکر و اندیشه هستند باید قلم بزنند و صحبت کنند و ملت ما باید دسترسی به اطلاعات داشته باشد.  


 حزب صددرصد نداریم
معاون نهاد ریاست‌جمهوری هم که مانند دیگر سخنرانان عضو حزب اعتدال و توسعه است، گفت: هنوز سه چهار ماه از روی کار آمدن دولت نگذشته بود که تندروها به حرکت اعتدالی نسبت‌هایی را روا داشتند. مرتضی بانک با بیان اینکه در کشور ما تلاش‌های زیادی برای کامل و فراگیر تشکیل شدن یک حزب شده است، افزود: با این وجود هنوز حزبی که بتواند در کشور ما عملکرد حزبی داشته باشد نداریم. معاون نهاد ریاست‌جمهوری ایجاد شرایط برای فعالیت احزاب را یک ضرورت خواند و گفت: ما امیدواریم با تکیه بر نیروی خلاق و سازنده جوانان در این حزب با منطق و عقل و به‌دور از احساسات زودگذر بر اساس برنامه‌های تبیین شده حرکت سازنده‌ای داشته باشیم چراکه عمده توانمندی حزب اعتدال و توسعه بر مبنای توانمندی جوانان است و حضور فعال جوانان می‌تواند باعث توانمندی دیگران شود. 


 روایت واعظی از جریان تخریب دولت
وزیر ارتباطات هم در این همایش به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آنچه در گذشته نسبت به سیاست هسته‌ای ما تبلیغ کرده بودند به طور کلی شکسته و امروز روابط ما با کشورهای دیگر در موقعیت خوبی است و امیدواریم مذاکرات هسته‌ای نیز به نتیجه مطلوبی برسد و در بهار آینده شاهد تحولات مثبت و خبرهای خوب برای نظام باشیم.

 

محمود واعظی اظهار کرد: در واقع یک جریان خاص که انتظار نداشت دولت را از دست بدهد از ابتدای دولت یازدهم کارشکنی خود را آغاز کرد.

 

این جریان صبر نکرد که ابتدا از دولت ارزیابی داشته باشد و سپس به نقد دولت روی بیاورد. این دولت با انتقاد مخالف نیست زیرا معتقد است انتقاد موجب رشد دولت می‌شود تخریب مشکل‌ساز است و این جریان مطالب غیرواقعی را به‌عنوان عملکرد دولت تبلیغ می‌کند. این جریان خاص فکر نمی‌کرد در انتخابات شکست بخورد. پس آنها برای پیروزی در انتخابات بعدی از هر فرصتی برای تخریب دولت استفاده می‌کنند. با این وجود هرچه تخریب‌ها بیشتر می‌شود مردم بیشتر با دولت مدارا کرده و حامی آن هستند.


 اخبار سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------