آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

این حرف که می گویند، حکم «م.ه» باید 150 سال حبس باشد، نه منطق حقوقی دارد، نه منطق عقلانی و سیاسی / رحیمی را جزء خودی‌های متخلف می دانیم



اخبار,اخبارسیاسی, پرونده‌ محمدرضا رحیمی

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: از نظر دسته‌بندی‌های سیاسی محمدرضا رحیمی جزو خودی‌ها بوده اما یک خودی متخلف محسوب می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در نشستی که صبح امروز با اهالی رسانه داشت، اظهار کرد: در فضایی که در حال حاضر در جامعه با آن روبرو هستیم بحث‌های قضایی مطرح است که می‌خواهم به بخش‌های فرهنگی آن اشاره کنم.

وی ادامه داد: مسائل قضایی مسائلی نیستند که با هیجانات زیادی که از نوع خواص زدگی یا عوام زدگی باشند، سازگاری داشته باشد. در حال حاضر پرونده‌های مهمی در دستگاه قضایی مورد قضاوت قرار گرفته است یا در حال قضاوت هستند. برای مثال پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم یکی از پرونده‌های بسیار مهم بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این پرونده از چند جهت قابل طرح است؛ یکی از جهت اجرای عدالت و دیگری از جهت اقتدار قوه قضاییه که در این راستا نیز تحلیل‌های مختلفی وجود داشت و تعداد کثیری از برخورد قاطع قوه قضاییه در این پرونده احساس رضایت داشتند.

صادقی با بیان این که برخورد مقتدرانه باید با عدالت همراه باشد تصریح کرد:‌ در حال حاضر نمی‌خواهم در رابطه با این که این حکم عادلانه یا ناعادلانه بوده حرف بزنم که حتما عادلانه بوده است، اما کاری که صورت گرفته کاری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود؛ زیرا این فرد یکی از مسئولان بلند پایه در دستگاه اجرایی بود و سوابق خدمتی بسیار زیادی داشت.

 

همچنین این فرد از نظر دسته بندی‌های سیاسی جزء خودی‌ها محسوب می‌شد که البته الان نیز او را جزء خودی‌ها می‌دانیم اما یک خودی متخلف؛ لذا می‌دانیم که این فرد باید مجازات می‌شد و از این جهت نیز شکرگذاریم که فرد متخلف در حال تحمل کیفر است، اما آرزو می‌کردیم که ای کاش فردی متدین و معتقد به اخلاق و مسائل ارزشی دچار تخلف نمی‌شد.

وی گفت: در هر صورت این موضوع پیش آمده و شاید وی هم در حال حاضر ناراحت باشند و حتما از موضوع پیش آمده درس گرفته و پشیمان شده است. البته باب توبه نیز باز است؛ لذا باید تاکید کرد که دستگاه قضایی بدون هیچ گونه ملاحظات قضایی این فرد را محاکمه کرد.

صادقی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به پرونده دیگری اظهار کرد: پرونده‌ دیگری که در حال حاضر در حال رسیدگی است پرونده‌ «م . ه» است که بسیار سنگین است و در آن 12 اتهام وجود دارد. قاضی این پرونده بسیار دقیق و حاذق است.

وی با بیان این که فرآیند رسیدگی به این پرونده در حال طی شدن است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که در این پرونده هم اقتدار و هم عدالت اجرا شود، اما بعضا در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که تنها یک سوی مساله را می‌بینند زیرا یک عده طالب اقتدار هستند و کاری به عدالت ندارند و معتقد این آقا باید محکومیت سنگینی داشته باشد و مدعی هستند که اگر محمدرضا رحیمی به 15 سال حبس محکوم شده بود این فرد باید حکمش 150 سال حبس باشد که این حرف نه منطق حقوقی و نه منطق عقلانی و نه منطق سیاسی دارد.


 اخبار سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------