آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد درباره‌ ممنوع‌ها



اخبار,اخبارسیاسی,ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی

او با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تصمیماتی که در چارچوب قانون گرفته می‌شود، حرفی ندارد، گفت: در قانون تعریف نشده که ما چنین تصمیمی را ابلاغ کنیم مگر اینکه رسما به ما ابلاغ شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن تصمیم قوه قضاییه مبنی بر ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی درباره چگونگی رفع ممنوعیت فعالیت جعفر پناهی و نیز مجوز ندادن به کتابی که در خارج از ایران منتشر شده‌ است، توضیح داد.

به گزارش ایسنا، حسین نوش‌آبادی در جدیدترین اظهاراتش درباره ممنوعیت درج تصاویر سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و حجت‌الاسلام کروبی که توسط اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه مطرح شده است، گفت: آنچه که تصمیم دادستانی تهران در ارتباط با جلوگیری از درج تصویر و نام فردی که اشاره شد را شنیده‌ایم و در جریان هستیم. وزارت ارشاد به تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت کشور و نیز تصمیمات قوه قضاییه در چارچوب قانون مطبوعات احترام می‌گذارد و آن را لازم‌الاجرا می‌داند.

او که امروز 5 اسفند ماه در جدیدترین نشست رسانه‌ای خود صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه پیش‌بینی برای دلیل این تصمیم در قانون صورت نگرفته است، بیان کرد: در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در چارچوبی که قانون مشخص کرده مخالفتی با این قضیه نداریم و آنچه تصمیم گرفته شده فارغ از تصمیمات وزارت ارشاد است.

نوش‌آبادی ادامه داد: اگر شورای عالی امنیت ملی در قبال شخصی تصمیم می‌گرفت یا دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم اقدام به تصمیم‌گیری کرده است، طبق قانون مطبوعات لازم‌الاجراست و این مساله اخیر هم از سوی قوه قضاییه ابلاغ شده است اما اینکه ما بخواهیم آن را ابلاغ کنیم، رخ نداده است.

او با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تصمیماتی که در چارچوب قانون گرفته می‌شود، حرفی ندارد، گفت: در قانون تعریف نشده که ما چنین تصمیمی را ابلاغ کنیم مگر اینکه رسما به ما ابلاغ شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا وزارت ارشاد برای رفع ممنوعیت جعفر پناهی کاری انجام می‌دهد یا خیر، بیان کرد: وزارت ارشاد مسوولیت و وظیفه‌ای در جهت رفع برخی مشکلاتی که افراد خودشان بوجود می‌آورند، ندارد بویژه آنکه مشکلات آن‌ها به سایر بخش‌ها و سایر نهادی ذی‌ربط مربوط است و آن‌ها خودشان باید تلاش کنند که آن مشکلات را برطرف کنند.

نوش‌آبادی افزود: این کار هم از طریق نزدیک شدن به فرهنگ بومی و پرداختن به شیوه‌هایی که بتواند مورد استقبال و انتظار مردم باشد، رخ دهد. لذا برای این محدودیت خودش (جعفر پناهی) باید پیگیری کند، چون باعث و بانی آن نیز خودش بوده است و ما نقشی در آن نداشته و نداریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر محدودیت‌هایی که فراروی ایشان است برطرف شود، وزارت ارشاد از کارهایی که همسو با ضوابط باشد حمایت می‌کند و او هم می‌تواند به کار و فعالیت بپردازد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره کتابی با نام «من این نسل» نوشته اسدزاده گفت: این کتاب کتابی است که در ایران چاپ نشده و توزیع آن نیز در ایران صورت نگرفته و اگر هم عرضه شده به صورت دستی بوده که از نظر ما تخلف است.

وی با تأکید بر اینکه تا به حال هیچ‌کس این کتاب را به طور رسمی عرضه نکرده است، بیان کرد: محتوای کتاب از نظر ما مشکل دارد به همین دلیل مجوز نگرفته و نخواهد گرفت. ضمن اینکه زمان نشر این کتاب هم به مقطعی برمی‌گردد که آن فرد (نویسنده کتاب) مسوولیتی در ارشاد نداشته و الان جایگاهی که دارد در خبرگزاری کتاب است که این هم هیچ امتیازی برای نشر کتابش نیست.

نوش‌آبادی با بیان اینکه در این‌باره با وزیر فرهنگ صحبت کرده و او هم بر چاپ نشدن کتاب تأکید داشته است، ادامه داد: در جایی اعلام شده بود که این آقا مورد تشویق واقع شده که آن هم قابل توضیح است، چون تشویق او به خاطر فعالیتش در حوزه خبری در خبرگزاری کتاب بوده است به همین دلیل تأکید می‌کنم این کتاب همچنان فاقد محتوای سالم برای چاپ است و اگر قبلا برای ممیزی و اخذ مجوز عرضه شده با آن مخالفت شده است و الان هم مخالفت می‌شود.

او گفت: بنابراین دستوری برای ممیزی و مجوز دادن به این کتاب نیست مگر اینکه محتوا و ساختار آن تغییر کند.


 اخبار سیاسی  -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------