آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

مردم آمریکا دیگر ایران را بزرگترین دشمن خود نمی دانند



روسیه هم اکنون کره شمالی را به عنوان بزرگترین دشمن ایالات متحده پشت سر گذاشته است. دو سال پیش، تنها 2 درصد آمریکایی ها روسیه را به عنوان بزرگترین دشمن کشورشان معرفی می کردند، اما در سال 2014 و در جریان تنش میان روسیه وایالات متحده این میزان به 9 درصد افزایش یافت و هم اینک به 18 درصد رسیده است.

اخبار,اخبارسیاسی  ,مردم آمریکا دیگر ایران را بزرگترین دشمن خود نمی دانن


همان طور که در جدول مشاهده می شود در سال 2015 روسیه با 18 درصد، کره شمالی با 15 درصد، چین با 12 درصد، ایران با 9 درصد و عراق با 8 درصد بزرگترین دشمنان آمریکا بوده اند. این درحالی است که در سال 2011 و 2012 ایران با 25 و 32 درصد بزرگترین دشمن آمریکا محسوب می شد که در سال 2014 این میزان به 16 درصد کاهش یافت.

این نظرسنجی در روزهای 8 تا 11 فوریه یعنی قبل از دستیابی به توافق آتش بس میان اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه شرقی این کشور انجام شده است. در حالی که رتبه روسیه در دشمنی افزایش یافته، دو کشوری که در سال ها پیش در صدر این لیست قرار داشتند، رتبه شان کاهش یافته است. چین در سال 2014 و ایران در سال های 2011 و 2012 در صدر این لیست قرار داشتند. درصد چین در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کاهش یافته و به 12 درصد رسیده و درصد ایران هم با هفت درصد کاهش به 9 درصد رسیده است.

آمریکایی ها همچنین به طور فزاینده ای، قدرت نظامی روسیه را برای ایالات متحده تهدید می بینند. 49 درصد مردم آمریکا در حال حاضر چنین دیدگاهی دارند، در حالی که سال گذشته 32 درصد مردم این دید را داشتند.

 اخبار سیاسی  -  دیپلماسی   ایرانی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------