آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره برخورد با انتشار اخبار رئیس دولت اصلاحات



اخبار,اخبارسیاسی, غلامحسین محسنی اژه‌ای

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستور دادستان تهران مبنی بر ممنوعیت انتشار خبر و عکس رئیس دولت اصلاحات همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه جنابعالی در جلسه قبلی در خصوص دستور مقام قضایی به رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت انتشار خبر و تصویر رئیس دولت اصلاحات توضیحاتی ارائه کردید اما دراین مدت ما شاهد بودیم که برخی رسانه‌ها همچنان بدون توجه به این قضیه مبادرت به انتشار تصاویر و یا اخباری در این رابطه می‌کنند، گفت: دستوری که مقام قضایی یا دادستان صادر می‌کند همواره به قوت خود باقی است. مگر اینکه تغییر کرده یا آن دستور لغو شود. دستوری هم که دادستان تهران در این مورد داده همچنان به قوت خود باقی است.

 سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: طبیعتا اگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به مواردی که به آنها تذکر داده شده توجه نکنند، با آنها برخورد می‌شود اما ممکن هم است که گاهی اوقات برداشت‌های متفاوتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال مطالبی را در مورد رئیس دولت اصلاحات اخیرا منتشر کرده‌اند، گفت: پس از انعکاس این مطالب دادستانی بارها برخورد کرد و اگر لازم بود در پاره‌ای از موارد آنها را توقیف نیز کرد. اما آنها توضیح و تعهد دادند که دیگر تکرار نشود و گفتند که برداشت ما متفاوت بود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بنابراین به دلیل صحبت و تعهدی که دادند، آن رسانه‌ها رفع‌توقیف و یا رفع‌فیلتر شدند و انشالله تا زمانی که دستور پابرجاست رسانه‌ها باید این مسائل را رعایت کنند.

محسنی اژه‌ای در مورد اینکه آیا قیمت دیه برای سال آینده مشخص شده و آیا برای تعیین آن فقط قیمت شتر مدنظر است، اظهار کرد: هنوز در مورد نرخ دیه تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی هستیم و به محض مشخص شدن آن را اعلام می‌کینم. در خصوص نحوه تعیین آن نیز مکانیزم‌های مختلفی از جمله قیمت شتر وجود دارد اما سایر مکانیزم‌ها را نیز لحاظ می‌کنیم.


 اخبار سیاسی  -  ایلنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------