آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

طریف: راه حل هسته‌ای ایران، مذاکره است



اخبار,اخبار سیاسی,محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه ایران گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران ، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد.

محمد جواد ظریف افزود: با توجه به اینکه با حضور تیم‌های عالیرتبه فنی دو کشور در دور قبلی مذاکرات توانستیم بخشی از موضوعات را یا روشن‌تر و یا راه حل‌هایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم ، این دوره هم فرصتی خواهد بود تا درباره باقیمانده مسایل فنی صحبت کنیم . وی افزود: این دوره از مذاکرات هسته‌ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفت‌وگو کنند. ظریف گفت: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام‌های اساسی برداریم . وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش می کنیم گفت: این گونه صحبت ها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمی‌کند.

وی گفت: با جدیت مردم در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته ای و مقاومت آنان این اجازه را داریم از رهبری و مردم که درباره موضوعی حساس گفت‌وگو کنیم. ظریف در مصاحبه با واحد مرکزی خبرافزود: در این باره به کشورما ظلم شده زیرا اتهامات ناروایی به ایران زده شده است و ما به همین علت مذاکره می‌کنیم. وی گفت: این‌گونه اظهارات اراده مردم ما را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کنند.

دور جدید مذاکرات هسته ای با حضور وزرای خارجه ایران و امریکا ، معاونان و کارشناسان دو کشور باحضور هلگا اشمیت معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا از عصر روز دوشنبه آغاز شد. در این مذاکرات رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان ، حسین فریدون دستیار، ویژه رییس‌جمهور و وزیر انرژی آمریکا حضور دارند. قرار است روز پنجشنبه نشستی میان ایران و 1+5 در سطح مدیران سیاسی برگزار شود. این دور از مذاکرات در شهر مونترو نود کیلومتری شرق ژنو در حال برگزاری است.

 اخبار سیاسی  -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------