آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

«دیودونه»حیا کن سوژه مارو رها کن!



اخبار,اخبارسیاسی, محمود احمدی نژاد
 طنز)«دیودونه»حیا کن سوژه مارو رها کن!

در هفته گذشته خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که جامعه طنزنویسان کشور را تحت تأثیر قرار داد و خشمگین کرد. طنزپرداز فرانسوی «دیودونه‌ام بالا ام بالا» وارد کشور شد و با رئیس‌جمهور پیشین، محمود احمدی نژاد ملاقات و هدیه‌ای به وی اهدا کرد. این اقدام آقای «دیودونه» خشم قاطبه‌ طنزپردازان متعهد و دلسوز کشور را برانگیخت.

این طنزپردازان اقدام دیودونه را که در جهت جذب سرمایه‌های داخلی به خارج از کشور انجام شد، به شدت محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع و به دور از مماشات با این فرد معلوم‌الحال شدند. در بیانیه‌ای مشترک که به امضای 50 تن از سرشناس‌ترین چهره‌های طنزنویسی کشور رسیده، آمده است:


متأسفانه در ادامه هتک حرمت و بی توجهی به طنزنویسان، علی رغم تذکرات و توصیه‌های دلسوزانه  بزرگان این عرصه، برای چندمین بار شاهد اقداماتی در جهت گوشه نشینی و کنار زدن طنزنویسان بودیم. آخرین مورد آن سفر طنزنویس هتاک و زنجیره‌ای فرانسه، آقای «دیودونه» و دیدار با محمود احمدی نژاد بود.

 

این دیدار صمیمانه و دادن هدیه به احمدی نژاد، بی شک هدفی جز تطمیع سوژه  داخلی و جذب سرمایه  ملی و معنوی طنز کشور و استفاده ابزاری از ایشان نداشته است. متأسفانه با سکوت و بی توجهی مسئولان، میراث معنوی ما در حال غارت توسط کشورهای دیگر است. نمونه بارز آن مولانا، ورزش چوگان و در آخرین مورد نان لواش بود که به مصادره  ترکیه، تاجیکستان و ارمنستان در آمد. کم مانده است پیژامه  راه راه آریایی و  شله مشهدی و هرکدام از میراث نامحسوس به نام دیگر کشورها ثبت شود.


هم اکنون کشورهای رو به اضمحلال غربی با وجود داشتن افرادی چون «نیکلای سارکوزی» و «سیلویو برلوسکونی» که مورد اخیر حتی نام فامیلی‌اش هم استعداد ممیزی شدن دارد، چشم طمع به سوژه های طنز ما دوخته‌اند. 


طنزپردازان داخلی هرگز زیر بار این سرقت معنوی و دزدی سوژه نخواهند رفت چرا که آینده  شغلی و صنفی خود را در خطر نابودی می‌بینند.شاید زیاده خواهی‌های غرب که حتی به سوژه‌های طنز ما هم رحم نمی‌کنند را خود احمدی نژاد به بهترین شکل توصیف کرد که گفت«پشم و پیل آنها ریخته است.»


باید اذعان داشت 8 سال دوران مهرورزی باعث شکوفایی طنز و بسط آن در لایه‌های پنهان و زیرین جامعه شد. خیلی زیر. مگر نه اینکه بخش عظیمی از جامعه طنز پرداز کشور موفقیت شغلی، محبوبیت و مقبولیت خود را مدیون و مرهون دولت خدمتگزار و نیز سخنان، رفتار‌ها و منش شخص ايشان مي‌دانند؟ چه کسی است که نداند تعداد زیادی از طنزپردازان با سوژه‌هایی که ایشان بدون چشمداشت در اختیار آنان قرار دادند پله‌های ترقی را دو تا یکی طی کرده و بر قله  سترگ طنزنویسی ایستاده و از آن بالا دست تکان می‌دهند و الان در «بی قانون» می‌نویسند. این میزان تعدد سوژه در هیچ دوره‌ای از تاریخ سابقه نداشته است.


حال با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید با جمع کردن عده‌ای تکنوکرات و متخصص و آقای سریع القلم در اطراف خود راه را روی پیشرفت طنزپردازی در کشور بسته است، از وزیر ارشاد و شخص آقای جنتی تقاضا داریم در مقابل حضور این نوچه طنزپرداز واداده  فرانسوی که قصد مصادره سوژه سال‌های اخیر کشور را داشت، واکنش نشان داده و با برخوردی قاطع باعث کوری چشم طمع آنها به سایر سرمایه ها و سوژه‌های ملی چون برخی دوستان پایدار و سفت مجلس شوند.


 اخبار سیاسی  -  قانون  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------