آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

هاشمی بیاید شاهرودی کنار می​کشد



اخبار,اخبار سیاسی,ریاست مجلس خبرگان

 قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اگر آیت الله شاهرودی کاندیدا نشود، آیت الله هاشمی رفسنجانی احساس وظیفه می کند. اگر آیت الله هاشمی کاندیدا شود هم آیت الله شاهرودی کاندیدا نمی شود. این دو شخصیت، حرمت هم را حفظ می کنند.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا با اشاره به انتخاب ریاست مجلس خبرگان و احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: اگر آیت الله شاهرودی کاندیدا نشود، آیت الله هاشمی احساس وظیفه می کند. اگر آیت الله هاشمی کاندیدا شود هم آیت الله شاهرودی کاندیدا نمی شود. این دو شخصیت، حرمت هم را حفظ می کنند اما اگر افراد دیگری به غیر از این دو نفر کاندیدا شوند، آیت الله هاشمی باید وارد صحنه شده و با تدبیر کاری کند که جا برای افراد تندرو باز نشود.

وی افزود: مجلس خبرگان با توجه به وجود سلایق مختلف هماهنگ نیست، اما اگر افراد واقع بین و واقع گرا باشند، باید منصفانه برخورد کنند و در این مجموعه شخصیت هایی چون آیت اله هاشمی و دیگران را مشاهده کرده و از آن ها دفاع کنند،کما اینکه برخی از آن ها به وی نامه نوشتند و مکررا درخواست کردند که کاندیدا شود. انشالله اکثریت قوی و قریب به اتفاق را تشکیل دهند و هاشمی هم این دعوت را بپذیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به دوران ریاست آیت الله هاشمی در مجلس خبرگان رهبری و عملکرد مدیریتی وی گفت: آیت الله هاشمی از اوایل انقلاب تا کنون در هر پست مدیریتی که بود با انصاف، تدبیر و اعتدال راهبری کرده است. وی هیچ گاه مسائل جناحی و شخصی را در مدیریت به کار نبرد و یا به حداقل رساند.

وی افزود: این بزرگواری ها را در دوران جنگ، مجلس و خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام از آیت الله هاشمی دیده ایم. منحصرترین ویژگی وی این است که در عین داشتن یک رویکرد به نظر دیگران هم احترام می گذارد و همواره سعی کرده از استبداد رای جلوگیری کند. وی همواره به مجموعه بیشتر بها می دهد.

 

حجت الاسلام منتجب نیا خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی با حفظ حرمت اعضا مجلس خبرگان را اداره می کرد. نطق و سخنان وی دلنشین و اثر گذار است. اگر هاشمی را از این سمت ها برداریم چه کسی می تواند جایگزین وی باشد؟ دوران ریاست آیت الله مهدوی کنی یادم هست که افرادی با این هدف وی را به خبرگان کشاندند تا ضربه ای به آیت الله هاشمی بزنند. درحالی که به کشور و این کجلس آسیب رساندند.موضع اثر گذاری که آیت الله در این باره گرفت قابل مقایسه با دیگران نیست.

  اخبار سیاسی  -  ایسکانیوز
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------