آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

دلیل رای نیاوردن هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس خبرگان



اخبار,اخبار سیاسی,هاشمي رفسنجانی

اما چه شد كه آيت‌الله اين‌بار آمد و راي نياورد؟ تا شب پيش از اجلاسيه خبرگان رهبري فضا مساعد بود. خبرها حاكي از دعوت‌هاي بي‌شمار از آيت‌الله براي حضور در اين جايگاه بود. خبرها هر روز بيشتر مي‌شد و فضا براي آمدن آيت‌الله هاشمي مساعدتر. آن سوي ماجرا اما چند خبر متفاوت وجود داشت. آيت‌الله موحدي‌كرماني به قم سفر و با مراجع تقليد ديدار و گفت‌وگو كرد.

آيت‌الله موحدي‌كرماني به عنوان سرشاخه بزرگ‌ترين تشكل موازي با تشكل آيت‌الله يزدي اين سفر را انجام داد تا اين تصور كه همه فضا براي آيت‌الله مساعد است جلو نرود. چهره‌هايي كه در همه اجلاسيه‌هاي مجلس خبرگان رهبري زودتر از هميشه مي‌آمدند اين‌بار ديرتر آمدند تا همه‌چيز آنگونه كه تصور مي‌شد پيش نرود.

رقيب شش سال پيش آيت‌الله اين‌بار پيروز شد. آنها هر دو رقباي چندساله بودند. اين‌بار اما رقيب ٨٣ساله آيت‌الله اين‌بار به شكل ديگري پيروز شد. اين دومين انتخاباتي است كه هاشمي‌رفسنجاني در آنها شگفت‌زده مي‌شود. آن مرتبه با واكنشش همه را شگفت‌زده كرد و حالا بايد ديد كه چه مي‌كند؟ اما نكته اينجا بود كه هاشمي كه قصد كانديداتوري نداشت چرا تلاشي براي پيروزي نكرد. چرا رقيب شش سال پيشش توانست كار تشكيلاتي كند و او نتوانست؟ كار اما به رييس مجلس خبرگان ختم نشد. هيات‌رييسه مجلس خبرگان يك نفر هنوز كم داشت. آن يك نفر كسي نبود جز همان فرستاده به قم در شب پيش از انتخابات يعني آيت‌الله موحدي‌كرماني. آمدن هاشمي اما بي‌حكمت و تدبير نبوده است.

او ماه‌ها براي تصميم‌گيري در مورد آمدن يا نيامدن فرصت داشت و اين تصميم را ديروز بالاخره گرفت تا بيايد و ميدان را خالي نكند. تدبيرش معلوم نيست اما هرچه كه هست آيت‌الله حالا هم بدون شك آن واكنشي را كه همه منتظرش هستند نشان نمي‌دهد تا نشان دهد كه اگر صحنه سياست ايران غيرقابل پيش‌بيني است به همان ميزان هاشمي هم به پيچ و خم‌هاي آن عادت كرده است.


اخبار سیاسی  -  اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------