آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

پرونده پول‌ کثیف را چه کسی افشا می‌کند؟



اخبار,اخبارسیاسی,پرونده پول‌ کثیف

در شرایطی که ابعاد متخلفی از پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد برای افکار عمومی در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و نام 170 نماینده‌ای مجلس هفتم که او در نامه‌اش به رئیس دولت نهم و دهم به آنها اشاره کرده، افشا نشده است، دور جدیدی از اتهامات متوجه دولت یازدهم شده که از آن به عنوان تخصیص اعتبارات غیرقانونی برای فعالیت در انتخابات یاد می‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس نهم چندی پیش در صحن علنی مجلس و در نطق پیش از دستور گفته بود: «اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است. اگر اطلاعی از انتقال چنین پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند.» به نظر می رسد رئیس مجلس در سخنرانی خود وزیر کشور را خطاب قرار داده باشد چراکه رحمانی فضلی در گردهمایی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که اول اسفند ماه برگزار شد، هشدار داد: «باید مانع از ورود پول کثیف به سیاست شد.»

 رحمانی‌فضلی پس از سخنرانی لاریجانی در مجلس، در واکنش به اظهارات او در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان واقع در ملارد کرج، ضمن هشدار دوباره درباره ورود پول‌های کثیف به سیاست، گفت: «درباره نظری هم که آقای لاریجانی در مجلس دادند، از آنجا که ایشان را انسانی بسیار منصف و در برخورد با مسایل جدی می‌دانم، به نظر اطلاع درستی به ایشان نداده و تصور کرده بودند بنده گفتم انتخابات کنونی دچار مشکل است. بنده این را نگفتم ولی به همه تذکر دادم که مواطب باشید، به هرحال حوزه قدرت حوزه مهمی است و دارندگان پول‌های کثیف می‌خواهند برای خود حاشیه امن ایجاد کنند.»

او همچنین اعلام کرد: آمادگی دارم که جریان پول کثیف و فرایند آن را هرکجا لازم باشد ارایه کنم. از همین جا اعلام می‌کنم که آماده ام در یک جلسه یک‌ساعته در صحن غیرعلنی مجلس فرایند پول‌های کثیف را در اقتصاد برای نمایندگان مجلس توضیح دهم. در حالی که وزیر کشور از آمادگی خود برای ارائه گزارش در صحن «غیرعلنی» مجلس خبر داده، سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام کرده است: «ما خواستار توضیحات وزیر کشور هستیم و به نظرم خوب است ایشان در جلسه «علنی» مجلس در این باره توضیح دهند تا مردم هم در جریان این موضوع قرار گیرند چرا که مجری انتخابات خود مردم هستند.»

از طرفی اکبرترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهوری هم در مورد افشای نام افرادی که مرتبط با پرونده پول‌های کثیف هستند، گفت: «سال 94 سال افشای کسانی است که می‌خواهند با پول بادآورده و کثیف وارد میدان سیاست شوند. ما نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال 94 به پیروزی برسند و هرجا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم.»

نام مختخلفان را اعلام کنید
پس از این که دستگاه قضایی ایران حکم معاون اول دولت نهم و دهم را صادر کرد، رحیمی با انتشار نامه‌ای ضمن قربانی‌خواندن خود در دولت نهم و دهم، پرده از فساد اقتصادی دیگری در مجلس هفتم برداشت؛ به استناد نامه رحیمی 170 نماینده مجلس هفتم از شخصی خاص برای انتخابات مجلس هشتم رشوه دریافت کرده‌اند. برخی نمایندگان مجلس نهم خواستار ارائه نام این نمایندگان از هیات رئیس مجلس و قوه قضائیه شدند.

 

در این بین محمدرضا باهنر یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که نام این 170 نماینده در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار دارد. کمسیون اصل نود نیز در نامه‌ای به قوه قضائیه به منظور شفاف‌سازی خواستار ارائه این لیست به این کمیسیون شد. «تنویر افکار عمومی» علت اصلی اصرار برخی نمایندگان به افشای نام 170 نماینده مجلس هفتم است، هرچند که مجلس تاکنون به این درخواست پاسخ نداده است. به موازاتی که برخی نمایندگان مجلس به دنبال دریافت نام 170 نماینده متخلف در مجلس هفتم از هیات رئیسه و قوه قضائیه هستند و وزیر کشور در خصوص ورود پول کثیف به سیاست هشدار می‌دهد، برخی دیگر از نمایندگان و چهره‌های شناخته شده سیاسی ادعا می کنند از اختصاص اعتبارات غیر‌قانونی از سوی دولت یازدهم برای انتخابات مجلس دهم باخبر هستند.

در تازه‌ترین ادعا، آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اختصاص اعتبارات خاص به برخی سایت‌ها و سازمان‌ها گفته است: دولت در راستای اثرگذاری در انتخابات اتاق‌های فکر تشکیل داده وبا اشخاص مختلف از جمله نمایندگان ادوار در حال مذاکره است. به گفته برخی کارشناسان و تحلیلگران این ادعا در شرایطی که پرونده رحیمی همچنان به صورت شفاف ابهام‌زدایی نشده، برای انحراف افکار عمومی از اقدامات نمانیدگان متخلف مجلس هفتم و هشتم است که البته برخی از آنان کماکان در مجلس نهم حضور دارند.

 اخبار  سیاسی  -  آفتاب
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------