آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

از حب قانون به قضیه نگاه کنید، نه از بغض مطهری!



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری

 

می گویند که در زمانهای قدیم، نه خیلی دور، نه خیلی نزدیک، در دهی از دهات ایران مشهدی رجب نامی بود که از دار دنیا فقط یک خر داشت.از قضای روزگار شبی،‌ دزدی نابکار خر را از طویله می‌رباید.صبح با داد و قال مشهدی رجب همه جمع می‌شوند و بعد از فهمیدن ماجرا هرکسی نظری میدهد. یکی می‌گوید: عجب خر نفهمی بوده! اگر عرعر میکرد و جفتک می‌انداخت دزد فرار میکرد. دومی می‌گوید: مشهدی رجب،مرد حسابی این قفل کوچک که زدی به طویله مشکل دارد.


یک قفل بزرگ میزدی،دزد خر را نمی‌برد.سومی می‌گوید: آخر مرد حسابی اگر برای طویله چراغ میگذاشتی، دزد را می‌دیدی.چهارمی می‌گوید: اگر خوابت سبک بود می‌فهمیدی و پنجمی و ششمی و...مشهدی رجب دست بالا می‌برد و می‌گوید: خدایا از این داستان در عجبم که همه مقصرند الا دزد!


ماجرای واکنش ها به حمله برخی از افراد به علی مطهری در شهر شیراز شباهت اندکی به این ماجرا دارد.اگرچه برخی از افراد «همه» را مقصر اعلام نکرده اند، اما یک کار عجیب انجام داده اند و آن این که نماینده ای که به دعوت گروهی از دانشجویان برای سخنرانی در یک اجتماع با مجوز قانونی به شیراز سفر کرده وکتک خورده مقصر ماجرا جلوه می‌دهند، اما گروهی که در روز روشن قانون را به مسخره گرفته ونماینده مردم را کتک زده اند، چندان در معرض اتهام نیستند و بلکه در مواردی نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.


به نامه مهدی کوچک زاده نماینده فعلی مجلس بنگرید. وی که آشکارا نشان می‌دهد از این موضوع ناراحت نیست،با اشاره به برخی مواضع علی مطهری در چندسال گذشته او را مسبب این اتفاقات می‌داند. او در مقام نماینده ای که باید حافظ قانون باشد، بدون این که کوچک ترین اشاره ای به رفتارهای قانون شکنانه برخی افراد در این ماجرا کند، با تفسیری از مواضع مطهری در این چندسال او را مدافع (!)قانون شکنان قلمداد کرده و بدون توجه به فلسفه وجودی نهادهای قانونی وانتظامی کشور،لابد او را سزاوار چوب و چماق قانون شکنان دیگر می‌داند. صرف نظر از درستی ویا نادرستی قضاوت او درباره مطهری، از نظر او اشکالی وجود ندارد که قانون شکنی را با قانون شکنی پاسخ داد و این از سوی کسی که در جایگاه قانونگزار نشسته است، به هیچ وجه قابل توجیه نیست، حتی اگر کسی با ویژگی های شخصیتی مهدی کوچک زاده باشد.


در موضع گیری دیگری که از سوی امام جمعه محترم شهر شیراز شده بازهم علی مطهری تلویحا مقصر شناخته شده است و کسانی که به گفته ایشان آرام آرام دریچه‌ و پنجره‌های «فتنه» را می‌گشایند و به کسانی که در روز روشن به تاکسی شهروندی که از قضا یک نماینده مجلس را جابه جا می‌کند، حمله ور می‌شوند وماشین و راننده و مسافرانش را زیر باران چوب وسنگ می‌گیرند، هیچ اشاره ای نمی‌شود.


حمید رضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه نیز بی آن که به زشتی کار حمله کنندگان به مطهری اشاره ای کند،علت ماجرا را متوجه نماینده تهران می‌داند و می‌گوید: «صحبت‌هایی که آقای مطهری پیش از این مطرح کردند یک مقدار خلاف مسیر آب و خلاف سیل شنا کردن است و خود این به طور طبیعی یک سری واکنش‌هایی را به وجود می‌آورد که این واکنش‌ها از کنترل خارج می‌شود. نمایندگان مجلس باید در طرح موضوعات و مسائل به گونه‌ای حساب‌شده عمل کنند که صحبت‌هایشان موجب تحریک نیروهای متعصب و تندرو نشود.»

 

 اخبار  سیاسی  -  ابتکار 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------