آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

مطهری:طوری حمله کردند انگار نتانیاهو وارد شیراز شده



اخبار,اخبار سیاسی,  حمله‌ به‌ مطهری

من احساس می کنم که یک بیماری در انقلاب پیدا شده و شاید این همان بیماری خارجی گری است که در زمان امیرالمومنین(ع) یک قشری گری درست شد که ایشان تعبیر به بیماری هاری کردند.

جمعی از خاتواده های شهدای انقلاب اسلامی و فاجعه ی هفتم تیر به منظور اظهار انزجار از مسببین حادثه شیراز ، به منزل دکتر علی مطهری رفته و با وی دیدار و به گفت و گو پرداختند.

به گزارش جماران علی مطهری در این دیدار که به صورت سرزده صورت گرفت، گفت: این که تشریف آوردید، برای ادامه فعالیت ها و اهداف ما موجب دلگرمی است. ما و شما که به انقلاب علاقه داریم و دل هایمان برای آینده انقلاب می سوزد، شاید حکم مادری را داریم که مادری غیر واقعی مدعی فرزند اوست و طرف مقابل به ظاهر برای انقلاب دل می سوزاند.

وی افزود: به تعبیر شهید مطهری، یکی از آفت های یک ملت، رخنه فرصت طلب هاست یعنی یک عده هستند که با یک حرکت اجتماعی و فکری باعث می شوند که افرادی با شعار های تند میدان را به دست بگیرند و انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند و مردم را فریب دهند. و این تا حدی برای انقلاب ما در حال رخ دادن هست به طوری که افرادی که نه شناسنامه مشخص دارند و نه عقبه درستی، جریان را بدست گرفته اند. مثل انقلاب مشروطیت که یک جریان دیگر آمد و انقلابیون اولیه مثل ستارخان و باقرخان را به حاشیه راندند و آنها در غربت سپری کردند.

فرزند شهید مطهری اظهار داشت: من احساس می کنم که یک بیماری در انقلاب پیدا شده و شاید این همان بیماری خارجی گری است که در زمان امیرالمومنین(ع) یک قشری گری درست شد که ایشان تعبیر به بیماری هاری کردند. یعنی یک عده عقاید جاهلانه دارند که از آن خارج نمی شوند و معتقدند که راه درست این است، به تعبیر شهید مطهری، منافقین زیرک وارد می شوند به صورت ابزاری از افراد احساساتی سوء استفاده می کنند و مصلحین جامعه را کنار میزنند. اینها با ماسک اسلام و مذهب مطرح میشوند و تشخیص مردم برای انحراف را مشکل می کنند.

مطهری افزود: در شیراز هم که این اتفاق افتاد، حزب اللهی هایی بودند که به کاری که میکردند معتقد بودند و با آن جدیت که به من حمله می کردند انگار که من یک فرد منحرف، منافق و مهدور الدم هستم. انگار نتانیاهو وارد شیراز شده است. و اصلاً باور نمی کردم. واقعاً به قصد کشتن من آمده بودند و نزدیک بود آنجا تلف شوم. ما باید یک تغییر روانی، اجتماعی و اخلاقی بکنیم چون ممکن است این، در شهرهای دیگر هم وجود داشته باشد. این افراد مثل داعش و طالبان که از سر اعتقادشان بمب به خود میبندند و منفجر می کنند، شستشوی مغزی داده شده اند. من مطمئنم اگر یک ساعت با اینها صجبت کنیم بر میگردند. اینها برای آینده انقلاب مشکل سازند. همه ی ما به ویژه روحانیت، در زمینه بیداری آنها وظیفه داریم.

نماینده مجلس گفت: مردم دیگر علاقه و حوصله ی شرکت در جلسات فکری مانند قبل از انقلاب را ندارند. اگر این تحقق می یافت و جدی برگزار می شد، این مشکلات نبود، ولی متأسفانه همه چیز بر اساس احساسات و هیجان شده است.از نظر فکری کل جامعه تغییر کرده و حتی دانشجویان هم تمایلی به جلسات فکری ندارند و از این قضیه، یک عده افراد زیرک سود می برند و جوانان را فریب می دهند و به عنوان ابزار از آنها استفاده میکنند. این افرادی که به من حمله کردند، اصلا نمی دانند که من چه میگویم و چه میخواهم. حتی دشنام هایی میدادند که به شخص شهید مطهری برمیگشت. باید کاری کنیم که فضا عوض شود. اینها یک کتاب شهید مطهری را هم نخوانده اند. در این مجلس هم نزدیک به 70،80 نفری هستند که با بنده هم عقیده اند ولی جرأت بیان کردن حرف ها را ندارند.

وی اظهار داشت: به نظرم لازم است این کتاب " آینده انقلاب اسلامی" شهید مطهری را هر سپاهی، بسیجی و هر امام جمعه ای بخواند.این حالت تظاهر و نفاق که ایجاد شده است و این حالتی که نمی گذارند کسی آزادانه حرفش را بزند یک بیماری بزرگ است و همه مسئولیت دارند و نباید مایوس شد. الآن در بین مهاجمین و امران آنها یک فضای رعب و وحشتی حاکم شده است. اینکه اینها ظاهراً حزب اللهی بودند، ولی قطعا در میانشان اراذل و اوباش بوده اند و این کارها اوباش گری است.

 

 اخبار سیاسی  -  جماران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------