آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

چرا عوامل حادثه شيراز بازداشت نشده‌‌اند؟



اخبار,اخبارسیاسی,حمله به علي مطهري

قائم مقام حزب اعتماد ملي با اشاره به افزايش فعاليت گروه هاي افراطي گفت: رفتارهايي كه اخيرا توسط تندروها انجام شده، مانند: ماجراي آقاي علي مطهري و كارشكني و برهم زدن جلسات و سخنراني هاي برخي از چهره هاي دولتي و همينطور اعمال غيرقانوني در امور هنري ای که به صورت قانوني و با مجوز وزارت ارشاد برگزار مي شود، از يك ريشه فكري جاهلانه و افراطي است كه متاسفانه از حدود 20 سال يا بيشتر در كشور شكل گرفته و رشد و نمو پيدا كرده است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفتگو با سایت انتخاب‌خبر ادامه داد: در زمان امام(ره) شخص ايشان هيچ وقت اين اجازه را به تندروها نمي دادند كه بخواهند كاري انجام دهند، و به شدت با اين رفتارهاي غيرقانوني و غيرشرعي مخالف بودند؛ اما متاسفانه از دهه دوم به بعد، فضا براي رشد و نمو اين افراد و گروه ها فراهم شد و با باز شدن ميدان، كارهاي قانون شكنانه و افراطي گرايانه را آغاز كردند. اين فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمونه هاي بارز زيادي از اين رفتارها داشته ایم؛ به طور مثال در سال 71 بسياري از جلسات افراد دولتي را بر هم زدند و حتي كار به مجروح كردن برخي از بزرگان رسيد و درنهايت كار به جايي رسيد كه در دوم خرداد، سخنراني آقاي خاتمي را برهم زدند.

قائم‌مقام و عضو مؤسس حزب اعتماد ملی اضافه كرد: اين افراد، دست از كار نكشيدند؛ به وزير كشور و حتي معاون رئيس جمهور نيز حمله كردند و حتي در بعضي از سخنراني هاي مسئولان دولتي و شخصيت هاي سياسي، اغتشاش ايجاد كردند و درنهايت اين رفتارهاي قانون شكنانه در ماجراي كوي دانشگاه به اوج خود رسيد.منتجب نیا با افراطي و خشونت آميز خواندن اين رفتارها افزود: اين گروه ها در آن دوره در قالب گروه هاي فشار و و يا لباس شخصي ها شناخته شدند و متأسفانه دولت اصلاح طلب با اينكه در حد توانش با آنها برخورد كرد، اما نتيجه بخش نبود و در دوره هاي ديگر و دولت های بعدی نيز يا به اين گروه ها بي تفاوت بودند و يا به نوعي از آنها حمايت و يا حتي تقدير و تشكر كردند.

اين فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: متاسفانه برخي از جناح ها به خصوص اصولگرايان، هيچگاه رفتارهاي اين افراد را محكوم نكردند و اين در حالي بود كه انتظار مي رفت اصولگرايان با غيرقانوني و غيرشرعي خواندن اين رفتارها خود را از اتفاق هاي رخ داده مبري مي كردند. وی تصریح کرد: در سال 88 اصولگرايان معتقد بودند همه گروه ها و جناح ها بايد اعلام كنند كه از اغتشاشات، حمايت نمي كنند و بايد آن ها را محكوم كنند؛ اما چرا همين افراد در ماجراي برهم زدن سخنراني دكتر عارف، دكتر ابتكار، يونسي و يا كتك زدن هادي غفاري و يا ماجراي اخیر مربوط به علي مطهري هيچ بازخوردي نشان ندادند و از سويي اين رفتارها را تأييد نيز كردند و مهر تأييد به آن زدند.

منتجب نيا در ادامه گفت: تفكر افراطي و انديشه ضد اسلامي در تاريخ، ريشه در خوارج دارد و در تاريخ معاصر ريشه اش به طالبانسيم و گروهك داعش برمي گردد؛ به همين منظور انتظار مي رود شوراي عالي امنيت ملي با رياست شخص رئيس جمهور و يا شوراي امنيت كه زير نظر شخص وزير كشور است و يا وزارت اطلاعات، اين افراد را شناسايي و حتي براي مجازات، تحويل قوه قضائيه دهند و همچنين براي مردم، شفاف سازي كنند كه اين افراد مرتکب اقداماتی چون فعاليت هاي قانون شكنانه اي شده اند. بايد به اين نكته توجه كرد كه تندروها و افراطي گرايان مانند يك غده سرطاني هستند كه چنانچه از رشد و نمو آنها جلوگيري نشود، كل بدنه نظام و مصلحت مملكت را نابود خواهند كرد.

قائم‌مقام و عضو مؤسس حزب اعتماد ملی اضافه كرد: اگر فكري به حال فعاليت هاي افراطي گرايان نشود، كانديداهاي اصلاح طلب در انتخابات مجلس سال 94 از نظر مردم، ناكارآمد به شمار می آيند و همچنين اين مسائل مي تواند بر روي كار دولت و رابطه اش با نمايندگان اصلاح طلب كه در رسيدن به رياست جمهوري آقاي روحاني، نقش به سزاي داشتند تاثير بگذارد؛ اما از سوي ديگر، ما مردم فهميده و با شعوري داريم و هميشه در برابر قانون شكني ها ايستاده اند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: دوم خرداد، تندروها براي رسيدن به هدفشان و روي كار آمدن يك دولت باب طبعشان، دست به هر كار غيرقانوني و غيرشرعي زدند؛ هرچند شخص آقاي ناطق نوري به طور قطع با اين رفتارها مخالفت مي كردند، اما در كل، مردم اخلاق مدارها را انتخاب كردند. منتجب نیا با بیان اینکه امروز بسياري از افراطي گرايان خود را همسو با اصولگرايان مي خوانند، اما اين چه اصولي است كه با خشونت و ايجاد ترس بخواهد سرپا بايستد، تصریح کرد: زماني كه در مجلس به آقاي مطهري حمله كردند، وي گفت من كه هنوز حرفي نزدم؛ اما آنها گفتند شما چيزي نگفتيد اما مي خواهيد حرف هايي را بزنيد كه طبق اصول ما نيست!

 

 اخبار سیاسی  -  انتخاب  خبر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------