آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

روحانی: امید و تدبیر ملت تحریم‌بردار نیست



اخبار,اخبارسیاسی,سفر  روحانی  به عسلویه

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امید و تدبیر ما را نمی‌توانند تحریم کنند گفت: ایثار و فداکاری ملت ما تحریم‌بردار نیست و این ملت روز به روز در مسیر موفقیت بیشتر اهتمام می‌ورزد.

به گزارش   فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دقایقی قبل در آیین افتتاح فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه امروز دولت یازدهم در پیشگاه مردم شرمنده نیست و به بسیاری از وعده‌های خود عمل کرده است اظهار داشت: راه‌اندازی فاز 12 در شرایط تحریم امری بسیار ارزشمند و مهم است و امیدواریم در تکمیل سایر فازها نیز به اهداف خود برسیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پارسال اعلام کرده بودیم میزان تورم را از 34.7 درصد در اسفند 92 تا اسفند سال جاری به 25 درصد برسانیم، افزود: با اعلام این مسئله، بلافاصله خیلی‌ها از جمله نمایندگان مجلس و سایرین به من نامه نوشتند که نباید عدد و رقم اعلام می‌کردی و این امکان ندارد؛ یک دولت در تحریم نمی‌تواند 10 درصد واحد تورم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اما به فضل الهی با تلاش مستمر و با حمایت رهبر معظم انقلاب و همکاری مردم، تورم از 35 درصد به زیر 16 درصد رساندیم و تا به امروز و در کمتر از یکسال تورم 20 درصد کاهش یافته که این یک موفقیت عظیم است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در یکسال و نیم اخیر دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان، بیمه همگانی، کشاورزی، صنعت، نفت و گاز، راه، بنادر و راه‌آهن و شرکت‌های دانش‌بنیان به موفقیت‌های اساسی دست یافته و روز به روز به سمت موفقیت بیشتر حرکت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: افتتاح فاز 12 به این معناست که وقتی ما می‌گوییم، تحریم نمی‌تواند مانع موفقیت ما باشد، شاهد ادعای ما همین فاز 12 پارس جنوبی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها خلاف قوانین و خلاف حقوق بشر است خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، فشارها و اقدامات غیرقانونی و ضدانسانی نمی‌تواند این ملت را به عقب وادار کند و این ملت راه خود را ادامه خواهند داد.

روحانی با بیان اینکه توسعه میادین مشترک مهم‌ترین اولویت وزارت نفت است گفت: در ابتدای کار دولت، با مهندس زنگنه صحبت شد و اعلام کردم که مهم‌ترین اولویت ما در صنعت نفت، توسعه و بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز در کشور است و الحق وزارت نفت در این راستا موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه امید ما و تدبیر ما را نمی‌توانند تحریم کنند افزود: ایثار و فداکاری ملت ما تحریم‌بردار نیست و این ملت روز به روز در مسیر موفقیت بیشتر اهتمام می‌ورزد.

روحانی با اشاره به همزمانی افتتاح فاز 12 با مذاکرات هسته‌ای گفت: امروز و همزمان با افتتاح فاز 12 پارس جنوبی، مذاکرات با 5+1 در حال انجام است و این پروژه در واقع بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت به معنای واقعی کلمه ملی شده است اظهار داشت: ما به مسیر خود با قدرت ادامه می‌دهیم و صنعت نفت در مسیر تعالی قرار دارد.

رئیس‌جمهور بر لزوم اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس‌جنوبی تاکید کرد و یادآور شد: باید در استان‌هایی که پروژه‌های بزرگ همانند پارس جنوبی اجرا می‌شود، مردم بومی استان نیز بهره ببرند و در این منطقه، اولویت استخدام با نیروهای استان بوشهر است.


  اخبار سیاسی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------