آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

حاج‌احمدآقا هدف تیر بلا شده‌بود



اخبار,اخبارسیاسی,سیداحمد خمینی

آیت‌الله موسوی‌بجنوردی، از اعضای مجمع روحانیون مبارز، درباره شائبه اداره روابط امام ازسوی مرحوم سیداحمدآقا گفت: «من در محضر خدا شهادت می‌دهم که احمدآقا در این جریان‌ها خیلی امین بود. ممکن بود خیلی‌وقت‌ها گفته‌های امام(ره) برخلاف عقیده حاج‌احمدآقا باشد، اما هیچ‌وقت به‌اندازه یک سر سوزن از حرف امام(ره) منحرف نشدند، ولو حرف و دستوری برخلاف عقیده‌‌شان بود. من هیچ‌وقت یادم نمی‌آید که مرحوم احمدآقا به امام(ره) مشورتی داده باشند. ممکن بود مشورت‌های دیگران را به امام(ره) منتقل کنند، ولی خودشان مطیع بلاکلام امام(ره) بودند.»

او ادامه داد: «کسانی که این حرف‌ها را مطرح کرده و همچنان هم طرح می‌کنند، واقعا افراد خیرخواهی نبوده‌اند و نیستند. عده‌ای اصلا با امام(ره) دشمن بودند. چون به خود امام(ره) نمی‌توانند بد بگویند و به ایشان چیزی ببندند، حاج‌احمدآقا را هدف گرفته‌اند. درواقع حاج‌احمدآقا هدف تیر بلاها شده است. یک‌عده، هم با خود حاج‌احمدآقا بد بودند و هم با امام(ره) بد بودند.»


او درباره بحث جانشینی مرحوم سیداحمد هم گفت: «امام(ره) چیزی به‌عنوان جانشینی نه برای ایشان و نه برای کسی مطرح نکردند. عقیده امام(ره) این بود که قانون داریم. مجلس خبرگان هست و مجلس خبرگان تعیین می‌کند.»


موسوی‌بجنوردی همچنین در پاسخ به این سوال که «درمواردی مطرح می‌شود، آنچه از اواخر عمر امام(ره) به‌عنوان مکتوب باقی‌مانده، انشای امام(ره) و دست‌خط حاج‌احمدآقاست»، گفت: «مواردی هست که دست‌خط سیداحمدآقاست، ولی قطعا امام(ره) وقتی مطلبی را می‌گفتند و حاج احمدآقا می‌نوشتند، بعد نگاه می‌کردند و امضای خود امام(ره) پای آنهاست. من یک‌مورد هم ندیدم که حاج‌احمدآقا رای خود را تحمیل کند یا پیام امام(ره) را برعکس منتقل کند. من خودم شاهدم که ایشان گفتند احمد را عادل می‌دانم. این را بگویم که امام(ره) فردی نبودند که بتوانند کلاه سر ایشان بگذارند. کلاه‌گذاشتن سر امام(ره) خیلی کار مشکلی بود.»


او درباره نپرداختن به مراسم سالگرد سیداحمد هم گفت: «حاج‌احمدآقا هم در تمام این مدت، ازجمله در جنگ تحمیلی، نقش بسیار مهمی در رساندن فرمان‌های امام(ره) به فرماندهان جنگ برعهده داشت. بعضی‌وقت‌ها تا صبح نمی‌خوابید تا وضع جبهه را به امام(ره) گزارش دهد. الان نسل جوان اینها را نمی‌دانند. من این ایراد را به نهادهای فرهنگی وارد می‌دانم. چرا از اینها و دیگر شخصیت‌های بزرگ ازجمله بهشتی و مطهری به‌درستی یاد نمی‌کنند؟ اینها افرادی بودند که حق بزرگی بر انقلاب داشتند.»


او ادامه داد: «اگر بخواهیم این انقلاب به‌همین قدرت خود باقی‌بماند، باید کسانی را که برای این انقلاب فداکاری و جانفشانی کردند، پاس بداریم. امروز نسل جوان ما جمع کثیری از انقلابیون را نمی‌شناسد. کوتاهی از نهادهای فرهنگی، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و این‌گونه دستگاه‌هاست.»


او درباره علت شکوه مرحوم احمدآقا بعد از فوت امام(ره) گفت: «حاج‌احمدآقا عاشق امام(ره) بود. عشق را چه معنا می‌کنید. اینها از فراق امام(ره) بوده است. حاج‌احمدآقا یک آدم مردمی بود و همیشه دغدغه مستضعفان را داشت؛ این سال‌های آخر این دغدغه بیشتر بود. اگر می‌دید به مستضعفان کمتر رسیدگی می‌شود، نگران می‌شد و به‌هم می‌ریخت. به خانواده شهدا خیلی اهمیت می‌داد. همچنین درباره یاران امام(ره) دغدغه داشت. این دغدغه‌ها را به سیدحسن‌آقا هم منتقل کرده است.

 

نگران کسانی بود که در اوج مبارزات و تنهایی‌های امام(ره)، با امام(ره) بودند. ما باید کسانی را که در انقلاب دخالت داشتند، بشناسیم. باید رسانه‌ها و مراکز فرهنگی در این‌باره کار کنند که فرداروز، نسل جدید آنها را بشناسند. الان خیلی از بزرگان انقلاب را نسل جدید نمی‌شناسد. اینها باید در کتاب‌های تاریخی مکتوب بشود، باید تاریخ انقلاب برای همه مقاطع بیان شود. افرادی که نقش مهمی در راهپیمایی‌ها داشتند، از بازار و روحانیون و مردم و انجمن‌های‌اسلامی، افرادی بودند که در شهرها‌ی مختلف، نهضت را پیش بردند و امروز هم هیچ‌توقع و انتظاری ندارند. بعد از مبارزات و بعد از پیروزی هم برگشتند سر زندگیشان. انقلاب فقط منحصر به روحانیت نبود و همه طبقات در آن حضوری پررنگ داشتند. ما باید این را زنده نگه داریم.»


او ادامه داد: «گلایه این است که چرا نباید نسل جوان، انقلابیون اصیل را بشناسند. می‌خواهم بگویم باید اصلی‌های دور و بر امام(ره) که خالصانه و مخلصانه و برای خدا کار کردند، به نسل جوان شناسانده شوند و نباید حرمتشان شکسته شود.


 اخبار سیاسی  -  شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------