آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

عارف: بسياري از اين مدعيان در انقلاب اسلامي همراه امام نبودند



اخبار,اخبارسیاسی,محمدرضا عارف

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: ولايت فقيه دستاورد ارزشمند امام خميني (ره) است و اصلاح طلبان هم هزينه‌هاي زيادي براي دفاع از ولايت فقيه انجام داده‌اند؛ ولي متأسفانه برخي جريانات و تربيون‌دار‌ها ناجوانمردانه به اصلاح‌طلبان حمله و آن‌ها را به ضديت با ولايت فقيه متهم مي‌کنند در حاليکه بسياري از اين مدعيان در انقلاب اسلامي همراه امام نبودند.

به گزارش «تیک»، محمدرضا عارف رئيس بنياد اميد ايرانيان در ديدار جمعي از روحانيون و طلاب سراسر کشور، با اشاره به نقش روحانيت در تاريخ به خصوص در پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اظهار داشت: روحانيت در کنار مردم در پيروزي انقلاب اسلامي سهم اصلي و اصيلي داشتند و اين قشر از صدر اسلام تاکنون نقش بي‌بديل خود را در حفظ ارزش‌ها ايفا کرده است.

وي با بيان اينکه روحانيت هميشه مأمن و پناهگاه مردم بوده است، ادامه داد: مردمي بودن روحانيت بايد حفظ شود؛ نبايد مشغله‌هاي اجرايي روحانيون باعث فاصله افتادن بين آن‌ها و مردم شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه بعد از ائمه (ع) اين روحانيت شيعه بوده که هميشه مهم‌ترين رکن استمرار، ثبات و استقلال بوده است، گفت: حوزه‌هاي علميه که در قبل و بعد از انقلاب اسلامي نقش مؤثري در انسجام بخشي روحانيت و مردم داشتند، اکنون هم بايد در همين مسير حرکت کنند و فراجناحي عمل کنند.

عارف با بيان اينکه دو قطبي شدن حوزه‌هاي علميه خطرناک است، به مسئله ولايت فقيه اشاره و تصريح کرد: ولايت فقيه دستاورد ارزشمند امام خميني (ره) است و اصلاح طلبان هم هزينه‌هاي زيادي براي دفاع از ولايت فقيه انجام داده‌اند؛ ولي متأسفانه برخي جريانات و تربيون‌دار‌ها ناجوانمردانه به اصلاح‌طلبان حمله و آن‌ها را به ضديت با ولايت فقيه متهم مي‌کنند در حاليکه بسياري از اين مدعيان در انقلاب اسلامي همراه امام نبودند.

وي با تأکيد بر اينکه روحانيت نبايد دچار انزوا شود، خاطرنشان کرد: روحانيت علاوه بر تعامل با مردم همواره پشتيبان و پناه مردم بوده‌ است و هرجا زورگويان به حقوق مردم تعدي کرده، روحانيت درمقابل آن‌ها ايستادگي کرده‌اند و اين ويژگي بايد حفظ شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نگراني‌هاي امام خميني (ره) از رسوخ افکار متحجرانه در حوزه‌هاي علميه و کشور گفت: وقتي امام خميني (ره) فرمودند «خطر متحجران هميشه حس مي‌شود اين‌ها در دوره‌هاي گوناگون رنگ عوض مي‌کنند و به شکل ديگري وارد مي‌شوند» نشان مي‌دهد بايد مراقبت کرد عده‌اي افراطي به اسم دين و انقلاب ميدان دار نشوند که اگر اين اتفاق بيافتد، ضرر خواهيم کرد.

عارف همچنين بر همدلي و اتحاد بين حوزه و دانشگاه و همکاري بيشتر اين دو نهاد و بخصوص طلاب و دانشجويان در راستاي بسط و گسترش علوم ديني و تجربي و تلاش جهت تحقق آرمان‌هاي انقلاب و حاکميت ارزش‌ها تأکيد کرد و خواستار رسيدگي مسئولين به وضعيت معيشتي طلاب همانند دانشجويان شد.

در ابتداي اين ديدار برخي از روحانيون و طلاب به بيان ديدگاه‌هاي خود درخصوص وضعيت حوزه‌هاي علميه پرداختند.


 اخبار سیاسی   -  تیک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------