آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مذاکره، هماهنگی علیه ایران را بر هم زد



اخبار,اخبارسیاسی,مسعود پزشکیان

یک نماینده مجلس با تأکید بر این‌که باید از تیم مذاکره کننده قدردانی و پشتیبانی کرد، گفت: اختلافی که میان دولت آمریکا و سنا وجود دارد نشان می‌دهد که مذاکره توانسته همدلی و هماهنگی علیه ایران را به هم بزند.

مسعود پزشکیان با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری نقش کلیدی در حمایت از مذاکرات داشته‌اند، گفت: اگر رهبری هماهنگی ایجاد نمی‌کردند و بعضی وقت‌ها به ویژه در مواقع ضروری پشتیبانی نمی‌کردند قطعاً این کارها انجام نمی‌گرفت. وی با بیان این‌که پشتیبانی مقام معظم رهبری دلگرمی برای تیم مذاکره کننده بود، گفت: همین مسأله توانسته صدای خیلی از تندروها را در قبال اینها کوتاه کرده و از طرفی تیم مذاکره کننده را در گفت‌وگو با خارجی‌ها قدرتمندتر، پایدارتر و منسجم‌تر کند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به این‌که باید به اظهارات تیم مذاکره کننده که این‌گونه دفاع کرده‌اند اعتماد کنیم، اظهار کرد: باید بپذیریم که اینها فرزندان همین کشور هستند و افرادی هستند که توانسته‌اند کاری را انجام دهند که دولت گذشته درست ضد ‌آن را انجام داد. پزشکیان خاطرنشان کرد: در حالی که پیش از این هر وقت مذاکرات انجام می‌شد منجر به این می‌شد که قطعنامه‌ای علیه ما صادر کنند، اما در این مذاکرات خلاف این موضوع رخ داد و ما شاهد هستیم که اختلافاتی میان دولت آمریکا، سنا و حتی دموکرات‌ها وجود دارد و این مسأله نشان می‌دهد که مذاکره توانسته همدلی و هماهنگی علیه ایران را به هم بزند که این دستاورد بزرگی است.

وی تصریح کرد: در واقع کاری که قبلی‌ها کرده بودند که همه مسلمان و کافر را علیه ما متحد کرده‌ بودند، در این دوره کاری انجام شد که حتی کافران هم دیگر در قبالش شک دارند و می‌خواهند با ایران با میز مذاکره و گفت‌وگو مشکلشان را حل کنند.این نماینده مجلس درباره این‌که تا چه اندازه تأکید بر مواضع بیان شده در بیانیه می‌تواند به تحقق آن کمک کند، اظهار کرد: قطعاً آنچه که به دست آمده در آن مصالح و منافع ملی در نظر گرفته شده است. قبول این‌که ایران یک کشوری با توانمندی هسته‌ای است و می‌تواند کار خود را ادامه دهد، سانتریفیوژ داشته باشد و یا کار تحقیقاتی‌اش را انجام دهد، این دستاورد بزرگی است.

پزشکیان تصریح کرد:این درحالی است که پیش از آن حتی قبول نمی‌کردند که کشور ایران این کارها را انجام دهد و ما اکنون شاهد هستیم که قبول کردند که قطعنامه‌ها را پس بگیرند و تحریم‌ها را بردارند و اکنون پذیرفته‌اند که آن نگاهی که درست کرده بودند که ایران می‌خواهد بمب هسته‌ای درست کند را تغییر دهند. وی با تأکید بر این‌که کل نگاه دنیا در این مذاکرات در رابطه با کشور ما عوض شد، اظهار کرد: سیاستی باعث شده بود کشورهای دنیا با ما مخالفت داشته باشند، اما اکنون شاید تعداد مخالفین به اندازه انگشتان دست بیشتر نباشد که آن هم اسرائیل و یک سری کشورهایی هستند که چشم دیدن ما را ندارند و این نشان می‌دهد که دستاورد بزرگی به دست آمده است و باید از آن پشتیبانی و قدردانی کرد تا در آینده نیز توافق نهایی حاصل شود.
 
 اخبار سیاسی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------