آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

بازي مهدي هاشمي با حق اعتراض به ‌راي دادگاه



اخبار,اخبارسیاسی,راي دادگاه  مهدي هاشمي

وضعيت نهايي پرونده مهدي هاشمي همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد.حکم پرونده مهدی هاشمی، اواخر اسفند ماه سال گذشته از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه صادر شد که بنابر اعلام حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، متهم پرونده به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شد.

همان زمان هم خبري از جزييات اتهامات و حكم صادره منتشر نشد تا جايي كه بسياري معتقد بودند اين سكوت سنگين در رابطه با پرونده مهدي هاشمي با اعتراض به حكم و تشكيل دادگاه تجديد نظر شكسته خواهد شد.

 

اكنون نيز وكلاي مهدي هاشمي از ارائه توضيح در رابطه با تصميم مهدي هاشمي در آخرين روزي كه حق قانوني براي اعتراض به راي دادگاه بدوي را داشته سر باز زدند تا  بر پيچيدگي اين پرونده افزوده شود.   اين روزها هر يك ساعت يكبار خبري مبني بر اعتراض به راي دادگاه بدوي و بعد تكذيب خبر بر خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفته است.افكار عمومي هم همچنان سردرگم ميان اخبار نه‌چندان موثق منابع آگاه به دنبال اخبار و تحليلي درست ازآنچه در حال رخ دادن است  باقي مانده است.


علیزاده طباطبایی يكي از وكلاي مهدي هاشمي در گفت‌وگو با تسنيم مدعي شده بود كه هنوز تصمیمی برای اعتراض نگرفته‌ایم. وي همچنين در پاسخ به سؤالي  مبنی بر اینکه چرا برای اعتراض به تصمیم نرسیدند، مي افزايد: هرچه با مهدی هاشمی صحبت می‌کنم می‌گوید: اعتراض را نمي‌پذيرم. همچنين مقیسه، رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب و قاضی پرونده مهدی هاشمی چندی پیش در گفت‌وگو با میزان از اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه انقلاب خبر داده بود که وحید ابوالمعالی دیگر وکیل مهدی هاشمی، خبر رسانه‌ها مبنی بر اعتراض موکلش به حکم دادگاه را تکذیب کرد.

 

آنچه مشخص است ديروز زمان قانوني براي اعتراض به راي دادگاه براي مهدي هاشمي تمام شد و در ساعات پاياني ديروز وحید ابوالمعالی در پاسخ به سوال «قانون» كه شما به راي اعتراض كرده ايد يا خير، فقط سكوت كرده و گفت فردا(امروز) با توضيحات كاملي در خدمت شما خواهم بود.  براساس اين گزارش، ابهام در رابطه با اعتراض يا عدم اعتراض  به حكم و دلايل اين سكوت رسانه اي هنوز مشخص نشده است و تحليل هاي گوناگوني در رابطه با اعتراض نكردن مهدي هاشمي نسبت به رای صادره تا كنون ارائه شده است.

 

اگر هاشمي نقدي بر روند رسيدگي به پرونده خود داشت اعتراض به راي دادگاه حق طبيعي و رفتاري منطقي از اوبود اگر هم راي را پذيرفته و به حق مي‌دانست نقل قولي كه خبرگزاري‌ها از وكيل وي منتشر كرده‌اند بسيار شگفت انگيز و عجيب است. به‌هرحال تا زماني كه مهدي هاشمي يا وكلاي وي اين قفل سكوت را نشكنند نمي توان بر هيچ يك از تحليل‌ها و نظرات صحه گذاشت و به سوالات ابهامات پيش رو پاسخي منطقي داد.


 اخبار سیاسی  -  قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------