آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

برگه استیضاح وزیر شما در دستانم است!



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح‌ وزرای  روحان

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان به جایگاه قانونی مجلس لطمه می‌زنند و به اصطلاح برای یک دستمال قیصریه را به آتش می‌کشند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به دلایل برخی تذکرات، سوالات و طرح‌های استیضاح‌ مجلس در مقابل وزرای دولت یازدهم عنوان کرد: معتقدم ابزار نظارتی نماینده‌های مجلس و قوه مقننه به شکل کاملا حکیمانه و دقیقی در قانون اساسی آمده است. این چهار ابزار شامل تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح می‌شود. وی افزود: این ابزار‌ها در صورتی نتیجه خود را خواهد داشت که از آنها استفاده درستی شود. به طور کلی هر ابزاری که از آن استفاده پسندیده شود، می‌تواند مفید باشد.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: چهارشنبه هفته گذشته در جلسه مجلس با یکی از معاونان وزرا، نماینده‌ای با حالت افروخته وارد جلسه شد و خطاب به این معاون پارلمانی عنوان کرد چرا وزارتخانه شما با انتقال یکی از کارمندانش به وزارتخانه دیگر موافقت کرده و این فرد امروز در حوزه انتخابیه بنده مستقر شده است.  وی ادامه داد: این نماینده در ادامه با حالت تهدیدآمیزی به معاون پارلمانی مربوطه گفت که اگر این تصمیم خود را لغو نکنید برگه استیضاح وزیر شما در دستانم است و ظرف ۴۸ آن را به هیات رئیسه مجلس تحویل خواهم داد!

خباز گفت: در این مورد باید از نماینده مربوطه پرسید درست است که ابزار نظارتی حق مجلس است٬ اما کدام ساختاری این روش استفاده از ابزارهای قانونی را می‌پسندد. در حالیکه کاری خلاف قانون هم انجام نشده بود اما وزیر بی‌جهت تهدید به استیضاح می‌شد.  وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان به جایگاه قانونی مجلس لطمه می‌زنند و به اصطلاح برای یک دستمال٬ قیصریه را به آتش می‌کشند. البته اگر استیضاح واقعا برای خدمت به کشور و نظام باشد اتفاقا باید با اصرار آن را به عنوان حق قانونی استفاده کرد٬ اما باید دلیل آن هم منطقی بوده و به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 اخبارسیاسی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------