آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

گریم احمدی نژاد براي مجلس



اخبار,اخبارسیاسی,احمدي‌نژاد

بعد از شكست اصولگرايان در سال 92 كه به دليل تكروي و خودبرتر بيني برخي از آنها اتفاق افتاد، ماه‌ها سیدرضا تقوی كه به عنوان رئیس شورای همگرایی اصولگرایان مطرح شده بود، سعي مي كرد هر روز خبري از جلسه آيات موحدي كرماني،محمد يزدي و مصباح در آينده نزديك انتشار دهد، ولي خبري از نشست سه جانبه نبود.

اين روند ادامه داشت تا جايي كه اصولگرايان نشست سالانه مجلس خبرگان رهبري را به جلسه همگرايي خود اطلاق كردند.اين نوآوري  بعد از انتخاب آيت ا... محمد يزدي به عنوان رياست خبرگان، نيز ادامه داشت تا اينكه وي در پاسخ به ادعاي برگزاري نشست همگرايي اصولگرايان در حاشيه مجلس خبرگان با صراحت اعلام كرد، مجلس خبرگان جاي كارهاي سياسي نيست. سرانجام بعد از ماه ها، خبر نشستي در 18فروردين بدون انتشار جزييات منتشر شد ولي بي اعتنايي رسانه اي اصولگرايان به اين رخداد،از نداشتن ثمره مثبت اين نشست خبر مي داد.دوباره بعد از گذشت اندكي روز گذشته تقوي از نشست مجدد سه آيت‌ا... در آينده‌اي نزديك خبر داد.


  هواي ابري جامعتين و مصباح
البته تحليل بي نتيجه ماندن مذاكرات اين سه نفر آن‌قدر هم دور از ذهن نيست چراكه غلامرضا مصباحي مقدم در گفت و گويي با نامه نيوز در پاسخ به اين سوال كه «بعد از انتخابات 92 و ناکامی جریان اصولگرایی، ضلع سومی به نام مصباح يزدي در کنار جامعتین قرار دارد» با جديت مي گويد:«این یک ادعاست و نه چیزی بیشتر.

 

من موضع جامعه روحانیت  مبارز را به صورت قاطع می گویم گرچه از موضع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم بی خبر نیستم، ولی ما بنای مان این است که در قالب دو جامعه مسائل را پیش ببریم و ضلع سومی را قبول نداریم. آیت‌ا... مصباح نیز عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند و از این جهت ما نگرانی نداریم البته معتقدیم به عنوان یک شخصیت اثرگذار باید سعی و تلاش کنیم تا جایی که ممکن است نظرات و دیدگاه ها و آرمان های وی را در جریان فعالیت‌های سیاسی حفظ کنیم و داشته باشیم ولی در یک حرکت جمعی ذیل جامعتین تعریف شوند نه اینکه بخواهیم اضلاع متعددی را برایش بوجود بیاوریم.وي ادامه مي دهد،آن چیزی که ما قبول داریم چیزی بیش از این نیست که عنوان کردم. یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین  دومحور خواهند بود که  هدایت فعالیت های سیاسی و همگرایی اصولگرایان را دنبال می کنند.


  تغيير لحن آيت ا...
از سوي ديگر به نظر مي رسد،مصباح يزدي كه همواره بر اصول و قواعد تاكيد مي كرد  با لحني متفاوت در دیدار شورای مرکزی جبهه پایداری كه پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه در سالن تشریفات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (س) برگزار شد، ضمن مطلوب دانستن رفت و آمد افراد با سلایق مختلف با یکدیگر اظهار داشت: در روایات اهل بیت (ع) بر این امر تأکید شده است.

 

در روایات نه تنها بر دیدار با مومنان با یکدیگر، بلکه حتی درباره دید و بازدید با اهل سنت و شرکت در مراسم آن‌ها و عیادت‌شان و نظایر آن، تأکیدات بسیار زیادی صورت گرفته است. مصباح یزدی با بیان اینکه، هر چند نفس دید و بازدید مورد تأکید و مطلوب است و در بسیاری از موارد سبب رفع سوء تفاهم‌ها می‌شود، اما نباید به صرف دید و بازدید اکتفا کرد، خاطر نشان کرد: طبق روایات اهل بیت (ع) این دیدار‌ها باید هدفدار و در جهت احیای امر ائمه (ع) باشد. یعنی باید در این دیدار‌ها به دنبال هدف معین و تشخیص وظایف اجتماعی باشیم که نتیجه آن احیای امر اهل بیت (ع) است.

 

مصباح با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ابراز داشت: دشمن همواره سعی دارد تا زمینه‌های همفکری برای شناخت حق را از مومنان بگیرد، لذا باید سعی کنیم تا با بالا بردن سعه صدر و تحمل اشتباهات دیگران، خود را در برابر این توطئه شیطان، واکسینه کنیم؛ لذا برخورد تند و حذفی و اظهار نفرت نسبت به مومنان بسیار قبیح است؛ چرا که وقتی اهل بیت (ع) برای مراوده با اهل سنت این اندازه تأکید می‌فرمایند، در تعامل با مومنان حتما این مسئله مطلوب‌تر است. وی با بیان اینکه هر کجا انسان احتمال می‌دهد که ارتباط داشتن با دیگر گروه‌ها می‌تواند بیشتر سبب تحقق هدف الهی و تقویت نظام اسلامی شود، باید اقدام کند، ادامه داد: همفکری با گروه‌های دیگر و بیان نظرات، کار بسیار مبارکی است؛ همفکری با کسانی که در اصول با ما مشترکند، مفید است و شکی نیست که چنین همفکری و همسویی به نفع نظام اسلامی است‌ و البته اگر لازم باشد باید هزینه آن را هم پرداخت.


   تلاش براي گریم احمدي نژاد
به نظر، بعد از اينكه جامعتين و جبهه تحت رهبري مصباح يزدي به نتيجه اي براي ائتلاف و همگرايي در مجلس دهم نرسيده‌اند، سخنان اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه رايحه خوش خدمت به احمدي نژاد را بر مشام مي‌رساند.چرا كه اين سخنان جديد و تازه مصباح يزدي كه با محوريت بخشيدن افراد است، خبر از گرايش و سوق آنها به احمدي‌نژاد براي ماندن در عالم سياست مي‌دهد.احمدي نژادي كه براي مصباح يزدي و دوستدارانش از گزينه هايي مانند علي لاريجاني،قاليباف،ولايتي و ساير اصولگرايان بسيار سودمندتر است.


 اخبار  سیاسی  -  قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------