آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سعید مرتضوی: مفاد جلسه دادگاه را به دلیل محرمانه بودن بیان نمی کنم



اخبار,اخبار سیاسی,سعید مرتضوی

به گفته مرتضوی کسی که الان از این نظر تمکین نمی کند وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی است.

سعید مرتضوی با بیان اینکه مفاد جلسه و مذاکرات دادگاه غیر علنی و محرمانه است گفت: مفاد جلسه دادگاه را بیان نمی کنم.

به گزارش ایرنا مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی روز دوشنبه پس از برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در جمع خبرنگاران افزود: آنچه می توانم توضیح دهم این است که وکیل شاکی، وکیل تامین اجتماعی و هیات تحقیق و تفحص مجلس اعتقاد داشتند که ما از اجرای رای و مصوبه رییس مجلس شورای اسلامی استنکاف کردیم.

وی ادامه داد: رییس مجلس در مصوبه خودشان اعلام کرده بودند که نام سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی است و این یعنی مصوبه دولت که نام این مجموعه را به عنوان سازمان تصویب کرده غیرقانونی است و باید نام آن صندوق رفاه باشد.

دادستان سابق تهران اظهار داشت: نکته بعدی این بود که وکیل سازمان تامین اجتماعی و هیات تحقیق و تفحص مجلس در خصوص احراز مدیرعاملی ادعا داشتند که شرایط باید همان شرایط مدیرعامل باشد یعنی همان مدارک و نوع تحصیلات که برای مدیرعامل شرط است، باشد.

وی اضافه کرد: من در پاسخ به آنها دو موضوع ارائه کردم که قرار شد دادگاه استعلام کند و در جلسه بعدی یعنی چهارشنبه هفته آینده پاسخ استعلامات واصل شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: یکی از دو موضوع ارائه شده از سوی من این بود که این کش و قوس و مناقشاتی که چندین ماه وقت گیر نیز بوده نهایتا به نظر رییس مجلس انجامید که سازمان تامین اجتماعی به نام صندوق باشد که ما نیز تمکین کردیم و ابلاغ من از آن زمان به بعد به عنوان سرپرست صندوق صادر شد.

به گفته مرتضوی کسی که الان از این نظر تمکین نمی کند وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بخشنامه ای ارائه کردم که در آن طی دستور اداری به سراسر کشور ابلاغ شده بود گفت: آنها گفتند چون معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی نظریه مورخ 17/10/93 نام سازمان را برای تشکیلات تامین اجتماعی قانونی دانست و از این به بعد از نام صندوق برای این تشکیلات استفاده نمی شود.

 

 اخبار  سیاسی  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------