آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

دیدار خارجی‌احمدی‌نژاد در سکوت



اخبار,اخبارسیاسی, احمدی  نژاد

دوستانش از حزب وطن تركیه به ایران آمده‌اند تا او را ببینند. انگار قرار است پس از مرگ «هوگو چاوز»، باز او یك رفیق در سیاست خارجه و مبارزه با امپریالیسم داشته باشد.

احمدی‌نژاد از همان زمان ریاست‌جمهوری به سفر علاقه زیادی داشت. استانی و خارجی‌اش فرقی نمی‌كرد. اما این سفرها را فقط مختص خود می‌دانست. در آن دوران استاندارش را به خاطر استقبال از آیت‌ا...‌هاشمی در فرودگاه بركنار كرد.

به گزارش آرمان، او كه دو سال از دوران خانه‌نشینی‌اش گذشته سه ماه پیش به تركیه رفت تا دوستانی برای خود دست و پا كند. مشخص هم نیست با چه عنوانی به این سفرها می‌رود؟ آیا هنوز تصور دارد رئیس قوه اجرایی است یا اینکه یک فعال سیاسی که در سر سودای بازگشت به قدرت را دارد؟
 
دوستانش از حزب وطن تركیه به ایران آمده‌اند تا او را ببینند. انگار قرار است پس از مرگ «هوگو چاوز»، باز او یك رفیق در سیاست خارجه و مبارزه با امپریالیسم داشته باشد. احمدی‌نژاد حدود سه ماه پیش در جریان اولین سفر خارجی‌اش پس از اتمام دوران ریاست‌جمهوری، به دعوت فاتح اربکان- فرزند نجم‌الدین اربکان و رئیس بنیاد اربکان- به استانبول رفت.

 

رئیس‌جمهور سابق ایران در آن سفر پس از سخنرانی پرحاشیه‌اش در بنیاد اربکان به فرودگاه استانبول رفت تا با دوغو پرینچک، دبیرکل حزب وطن ترکیه و بارلاس دوغو، وزیر سابق دفاع و مشاور پرینچک که عازم سوریه و دیدار با بشار اسد بودند، ملاقات کند. حالا کانال اولوسال‌، ارگان خبری حزب وطن خبر داده که یک هیات سیاسی 8 نفره به سرپرستی ژنرال بازنشسته اسماعیل حاکی پکین، مسئول روابط خارجی حزب به تهران آمده‌اند و با احمدی‌نژاد دیدار کرده‌اند و قرار است با چند نماینده مجلس هم دیدار کنند. این حزب همان «حزب کارگر» ترکیه است که حدود سه ماه پیش با تشکیل کنگره‌ای فوق‌العاده، نام خود را به «حزب وطن» تغییر داد تا خود را برای انتخابات پیش رو آماده کند.

 مبارزه با امپریالیسم
این حزب به‌دنبال پروژه‌ای با عنوان «هفت دولت، هفت دریا» است. حاکی پکین در این دیدار به احمدی‌نژاد گفت كه باید تجارت منطقه‌ای را از تسلط دلار برهانیم. وی توضیح داد: باید ضمن گسترش تجارت در منطقه برپول خود تكیه كنیم و دلار آمریكا را از منطقه خارج كنیم.

معاون حزب وطن در انتقاد از رفتارهای دولت اردوغان در سوریه گفت: صادركردن تروریست به كشورهای همسایه انتقاد دارد. او ادامه داد: این عمل در نهایت به سمت خود ما برگشته و ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

احمدی‌نژاد در این دیدار وقتی با الیف الهام اوغلو مسئول شاخه جوانان حزب وطن و جوان‌ترین نامزد مجلس تركیه روبه‌رو شد و متوجه شد كه سربازان آمریكایی بر سر او گونی كشیده و از او بازجویی كردند، خطاب به او گفت: در اینجا نزدیك‌ترین فرد به من تو هستی و از اینجا به بعد با هم مبارزه خواهیم كرد.

الهام اوغلو نیز در پاسخ گفت كه قلب اصلی مبارزه با امپریالیسم در منطقه ایران وتركیه است كه در آن جوانان ضدامپریالیسم حضور دارند. او گفت كه امیدوار است این جوانان بتوانند با یكدیگر همكاری بیشتری در این زمینه داشته باشند. احمدی‌نژاد پس از شنیدن صحبت‌های هیات ترك گفت: برای مبارزه با امپریالیسم در منطقه نیاز است تا ایران و تركیه در كنار كشورهای سوریه، عراق و آذربایجان مبارزه كنند. به اعتقاد احمدی‌نژاد امروز آمریكا به‌طور جداگانه با ایران و تركیه بازی می‌كند. او معتقد است كه اگر پروژه هفت كشور هفت دریا به سرانجام برسد به هیچ كشوری نیاز نخواهیم داشت.

 

احمدی‌نژاد همچنین نسبت به خطر ایجاد نفاق میان ایران و تركیه توسط آمریكا هشدار داد: آمریكا می‌گوید كه در این منطقه زیبایی نیست، اما من می‌گویم در این منطقه زیبایی و مدنیت هست. اگر ما و تركیه با هم متحد شویم قدرتمان افزایش پیدا می‌كند و اگر جدا شویم. این همكاری هر چقدر سریع‌تر صورت گیرد به اهدافمان نزدیك‌تر می‌شویم. اگر تاخیر كنیم آمریكا بین ما نفاق می‌اندازد.


 اخبار سیاسی  -  ارمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------