آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

ظریف وقتش را صرف مسائل حاشیه‌ای نکند



اخبار,اخبارسیاسی, صادق زیبا‌کلام

آقای روحانی باید به‌جای مجاب کردن مخالفین به مردم توضیح دهند که ادامه مساله هسته‌ای برای طرفین هزینه‌بر است و با رد شدن از گردنه توافق هسته‌ای این هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و مردم ایران با سرعت بهتری به سمت توسعه حرکت خواهند کرد

صادق زیبا‌کلام در روزنامه آرمان نوشت: بعد از قرائت بیانیه لوزان بر سر انتشار فکت‌شیت ایرانی در داخل کشور حواشی زیادی به وجود آمد و عده‌ای دولت را به کوتاهی در مورد انتشار فکت‌شیت محکوم کردند ولی آنچه منتقدان دولت که منتقدان توافق لوزان نیز هستند مطرح می‌کنند چندان دارای اهمیت نیست زیرا آنچه در لوزان برآن تأکید شده است، چه بر اساس پیشنهاد ایران و چه بر اساس پیشنهاد آمریکایی‌ها بوده یا با توافق مشترک ایران و آمریکا صورت گرفته باشد باز هم منتقدان به انتقادات خود ادامه خواهند داد. اگر میزان بالایی از خواست ایران در لوزان محقق شده باشد باز برخی منتقدان به انتقاداتشان خواهند پرداخت.

منتقدان اهمیتی نمی‌دهند که مفاد توافقنامه چیست و دربند اول یا بند دوم یا فلان تبصره آنچه چه موضوعی درج ‌شده و طرفین بر روی چه موضوعی به توافق رسیده‌اند چون آنها از اساس با هرگونه توافق میان ایران و 1+5 مخالف هستند. واقعیت این است که اگر در لوزان شش‌دانگ توافق به نفع ایران تمام می‌شد نمی‌توان انتظار داشت که کسی با این مساله مخالفت نکند چراکه دیدگاه‌ها مختلف است و هماهنگ‌کردن دیدگاه‌ها در دنیای امروز سخت و غیرممکن به‌نظر می‌رسد. لذا آقای دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده نباید وقت خود را صرف مسائل حاشیه‌ای کنند. از سوی دیگر باید توجه داشته باشند که جمهوریخواهان تندرو و صهیونیستها هم با هرگونه توافق و مذاکره مخالفند.

مخالفین غربی هم اساساً کاری با متن توافق ندارند و با هر آنچه در توافق نگاشته می‌شد به‌طور یقین مخالفت می‌کردند. نکته مهم این است که مردم به تیم مذاکره‌کننده اعتماد کامل دارند بنابراین به‌ خوبی درک می‌کنند هر آنچه در لوزان بیان‌شده است حداکثر امتیازاتی است که می‌توانستند از طرف غربی و آمریکایی بگیرند. یقیناً با اعتمادی که مردم به تیم مذاکره‌کننده دارند به‌درستی می‌دانیم که آن‌ها تمام تلاش خود را انجام داده‌اند و اگر جبهه پایداری نیز به‌عنوان نماینده‌ ایران در مذاکرات شرکت می‌کردند دستاورد آن‌ها نیز در بهترین حالت همین مواردی بود که تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای ایران به دست آورده‌ است لذا به جای اینکه تلاش کنیم تا نظر پایداری‌ها و دلواپسان را جلب کنیم باید به مردم در مورد بیانیه لوزان و توافق آینده توضیح دهیم.

 

باید در مورد اهمیت این مسئله توضیح داده شود. آقای روحانی باید به‌جای مجاب کردن مخالفین به مردم توضیح دهند که ادامه مساله هسته‌ای برای طرفین هزینه‌بر است و با رد شدن از گردنه توافق هسته‌ای این هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و مردم ایران با سرعت بهتری به سمت توسعه حرکت خواهند کرد ودر چند سال بعد از توافق هسته‌ای با غرب به‌طور یقین شاهد شکوفایی اقتصادی در ایران خواهیم بود.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------