آخرین اخبار سیاسی

فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و حجاب,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چه اتفاقی رخ داده که مقوله حجاب که برای دهه‌ها به نوعی از موارد مورد مناقشه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بود حالا در دوران حاکمیت یکدست به شکلی…

روی پیشانی من نوشته ‌احمق؟



اخبار,اخبارسیاسی, گفتگوی   زیباکلام و  الله‌کرم

صادق زیباکلام و حسین‌ الله‌کرم در سایت خبرآنلاین حاضر شده و در مناظره‌ای با موضوعات مختلف، از جمله پرونده هسته‌ای، سیاست‌های دولت، دغدغه‌های فرهنگی و حتی مقایسه روحانی و مرسی شرکت کرده‌اند.

 گویا در این مناظره، الله‌کرم، روحانی را با مرسی مقایسه می‌کند که در متن خبر تنظیم‌شده حذف شده، اما خبرآنلاین در پرسشی از قول الله‌کرم و خطاب به زیباکلام این‌طور نقل می‌کند: «آقای الله‌کرم در بخش قبلی سخنانشان گفتند روحانی باید از سرنوشت مرسی عبرت بگیرد. با توجه به اینکه مرسی با کودتا از قدرت کنار گذاشته شد، آیا فکر می‌کنید با ادامه اختلاف‌ها میان دولت و مخالفانش، ممکن است روحانی به چنین سرنوشتی دچار شود؟»

 

زیباکلام می‌گوید: «بخشی از مثال‌های سیاسی در ایران اصلا مثال‌های درستی نیستند و هیچ تناسبی با هم ندارند. مثلا درس‌گرفتن از سرنوشت مصدق و مرسی. شما اصلا به عمق مناسبات جامعه توجه نمی‌کنید. چه درسی باید بگیرم از سرنوشت مرسی؟ اصل این سؤال را قبول ندارم که ما باید از سرنوشت مرسی درس بگیریم. می‌گویند حقوق بشر دروغ است، اگر راست است چرا به عربستان چیزی نمی‌گویند؟ دلیل این است که در ایران، جامعه مدنی ریشه‌دار است. ظرف یکصد سال گذشته چند روزنامه بسته شده؟» حسین الله‌کرم هم پاسخ می‌دهد که من بحث درس‌گرفتن تاریخ را مطرح نکردم. از نقاط مثبت درس بگیریم و از حوادث منفی و تاریک تاریخ باید عبرت بگیریم. اگر مرسی را مثال زدم چون مرسی توجه به جوانان نکرد.


زیباکلام درخصوص تجمعات گروه‌های تندرو با دغدغه‌های فرهنگی خطاب به الله‌کرم گفت: چرا جلو شورای انقلاب فرهنگی تجمع نمی‌کنید؟ و الله‌کرم هم پاسخ داد که از تجمع در برابر وزارت کشور دفاع می‌کند. «زیباکلام» با اشاره به اینکه من بودجه ٣٥ نهاد فرهنگی کشور را درآورده‌ام که می‌خواهم مبنی‌بر آن نامه‌ای به آقای مطهری بنویسم، گفت: «اولی صداوسیماست که هزار میلیارد و دومی بسیج که هزار میلیارد تومان و تا آخر که برخی دو، سه میلیارد تومان است».

 

او افزود: «بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان برای خانم‌هایی است که در قم درس دینی می‌خوانند اما بودجه سالانه کل محیط ‌زیست ١٧٤ میلیارد تومان است. یعنی با همین رقم باید حقوق کارمندان را بدهد، جلو ریزگردهای عراق و عربستان را بگیرد. در برابرش من نمی‌دانم ما چندهزار هلیکوپتر نظامی داریم اما می‌دانم که محیط‌ زیست گیلان یک فروند هلیکوپتر آب‌پاش ندارد که در برابر آتش‌سوزی جنگل کاری بکند. همه اینها را می‌توان تحمل کرد اما یک‌بار ندیدم انصار حزب‌الله برود جلو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یا سازمان تبلیغات اسلامی یا حوزه علمیه قم و بگویند چرا وضعیت عفاف و حجاب این است. اما علی‌الدوام جلو وزارت کشور است. اگر یک‌بار جاهای دیگر هم می‌رفتند، می‌توانستم بگویم این عِرق دینی است. اما یک‌بار در دوره احمدی‌نژاد تجمع نکردید».

 

زیباکلام افزود: «روی پیشانی من نوشته احمق که از من انتظار دارید قبول کنم دردشان دین است؟ نه، دردشان سیاسی است اما آنقدر مرام ندارند که به صراحت بگویند.»«حسین الله‌کرم» به زیباکلام پاسخ داد: «متأسفم که همچنان روند تحقیر وجود دارد و همچون دولت که منتقدان را متهم می‌کند، آقای زیباکلام هم ما را بی‌مرام خطاب می‌کنند. سؤال این‌جاست که نسبت شش هزار میلیارد به ٨٣٠ هزار میلیارد چقدر است؟ یک درصد هم نیست. لازم نیست شما افراد را به بی‌مرام‌بودن متهم کنید.

 

ما کور هستیم؟ هزار میلیارد تومان برای صداوسیما فقط برای حجاب است؟ بسیج در دفاع موزاییکی در داخل کشور گردان‌های امام حسین (ع) و امام علی(ع) را تشکیل دادند که کارشان دفاع از کوی و برزن است و مأموریت دیگری دارند. بسیج به‌هیچ‌وجه در حجاب دخالت نمی‌کند. ایشان فکر می‌کند ما احمقیم؟ اگر شما هم غیرت دینی دارید، شما هم بروید و آنجایی که ما نمی‌رویم، شما بروید تجمع کنید. ما معتقدیم که این کار به وزارت کشور واگذار شده است. ما از تجمع در برابر وزارت کشور دفاع می‌کنیم. البته نخبه‌ها عملشان همین است که مردم را نادان فرض می‌کنند. سازمان تبلیغات اسلامی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هیچ مسئولیتی در عفاف و حجاب ندارند.»


«الله‌کرم» همچنین در پاسخ به سؤال یکی از حضار، که چرا شما در هشت سال دولت احمدی‌نژاد یک‌بار به وضعیت حجاب معترض نشدید، گفت: «در آن زمان که اول دولت هم بود، زمانی که احمدی‌نژاد موضوع ورود زنان به استادیوم‌ها را مطرح کرد، ما چون فضای ورزشگاه‌ها را برای حضور زنان مناسب نمی‌دیدیم و زمینه پذیرش آنها نبود، همان زمان اعتراض کردیم و بیانیه ما نیز موجود است. مشکل این است که امثال آقای زیباکلام قانون و اجرای آن را قبول ندارند و اگر داشتند اعتراض به وزارت کشور برایشان‌ گران نمی‌آمد».

 

«زیباکلام» در بخش دیگر این مناظره گفت: «سال ٩٢ که دوستان در سفارت آمریکا جمع شدند و توافق ژنو را محکوم کردند، من نامه‌ای سرگشاده به آقای رسایی نوشتم که می‌گویید ژنو خوب نبوده، بگویید هسته‌ای چه گلی به سر این مملکت زده؟ آقای شریعتمداری هم به آن نامه جواب دادند و گفتند که اگر خیلی به فکر ملت می‌بودید، از مه‌آفرید و آریا دفاع نمی‌کردید.

 

من نامه سرگشاده دیگری این‌بار به آقای شریعتمداری نوشتم که من دفاع نکردم و فقط یک سؤال مطرح کردم که جرم ایشان چیست که محکوم به اعدام شده؟ چندوقت بعد احضار شدم از طرف دادسرای رسانه که ١٨ ماه به من محکومیت دادند. هفته پیش سر همین مسئله، که گفته بودم چرا رحمانی‌فضلی حرف‌هایش را درباره پول‌های کثیف پس گرفت، آقای شریعتمداری دوباره به من جواب دادند که این آقای زیباکلام که از مه‌آفرید دفاع کرده، حالا از پول‌های کثیف صحبت می‌کند. این‌بار من ترسیدم که دوباره بپرسم جرم مه‌آفرید چه بود که اعدامش کردید».


«الله‌کرم» در بخش دیگری از این مناظره گفت: «می‌خواهم مثالی بزنم درباره دیگر حرف‌های آقای روحانی و مواضع ایشان درباره آقای مهندس موسوی. رئیس دولت، رئیس شورای امنیت ملی است و می‌داند نظام با موسوی می‌خواهد مدارا کند تا دشمنان خارجی دور بر ندارند. او اما توپ را به زمین مردم می‌اندازد. این کار حقوقی نیست. نه، ببخشید اتفاقا کاملا حقوقی است، من حرفم را عوض می‌کنم.

 

این کارش کاملا حقوقی است. او می‌خواهد پرونده را به نتیجه برساند. برنده‌شدن در پرونده کار حقوق‌دان است. کاری به حق و باطل ندارد و باید برنده شود. او این بحث مهم را می‌کشاند بین مردم. این دولت با هر سخنرانی‌ای تشنج ایجاد کرده است. ایشان می‌گوید پلیس به‌جای اجرای دین، باید قانون را پیاده کند. چرا نمی‌گذارید قانون درباره فیلترینگ و برخورد با ماهواره‌ها اجرا شود؟»«الله‌کرم» در ادامه گفت: «الان یک جریان تحقیر می‌شود و نوعی تفرعن حاکم است. شما حرف‌های آقای زیباکلام را ببینید. ایشان مرا با کلمه سردار«الله‌کرم» خطاب می‌کند.

 

او می‌خواهد طرف مقابلش را خشونت‌طلب نشان دهد. که مثلا یک نظامی چرا باید بیاید دانشگاه یا حرف سیاسی بزند. اتفاقا من در علم در یک درسی شاگردشان بودم. از نظر آکادمیک ایشان دکترای صلح گرفته. اینکه چطور این دکترا را گرفتند، فقط خودشان می‌دانند اما من، هم دکترای مدیریت استراتژیک دارم و هم دکترای علوم سیاسی. البته از این حرفش ناراحت نیستم. من افتخار می‌کنم که سردار هستم».


«حسین الله‌کرم» در پایان سخنانش تقاضا داشت که از «زیباکلام» سؤال پرسیده نشود چراکه اگر بخواهد حرف بزند، باید در زمین او حرف می‌زد.


 اخبار سیاسی  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------