آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

توهم لیست مشایی!



اخبار,اخبارسیاسی,رحیم  مشایی

مشایی نیست اما نامش هنوز در رسانه‌های کاغذی و مجازی هست؛ مشایی نیست اما حامیانش هر روز از او می‌نویسند و می‌خواهند نامش را زنده نگه دارند. به ساختمان ولنجک می‌رود و اینگونه به یک رسانه خبر می‌دهند که بنویسد حاضران در نشست این ساختمان با دیدن او ذوق‌زده شده‌ و برای تبریک سال نو از یکدیگر سبقت می‌گرفتند اما آن‌طور که انتظار می‌رفت این اخبار صحت نداشت و ساعتی بعد خودشان آن را تکذیب کردند.

به هر حال خبر تکذیب هم یک خبر برای نام‌آوردن از مشایی در رسانه‌هاست!  در ساختمان چندطبقه ولنجک اما به‌طور غیرمعمولی رفت‌وآمدها زیاد شده است. وقتی از آنها می‌پرسید چه خبر است؟ شانه بالا می‌اندازند و می‌گویند: «مگر قرار است خبری باشد؟» و بعد به شوخی می‌گویند: « افراد شناخته‌شده‌ای به اینجا رفت‌وآمد می‌کنند. شما هم بفرمایید!» راست می‌گویند چون افرادی به این ساختمان می‌روند که از نظر آنها مهم و تاثیرگذار هستند اما اکثریت جامعه آنچنان توجهی به آنها ندارند و شاید یک‌بار هم نامشان به گوش آنها نخورده باشد.

 

مهم هستند برای روزی که قرار است مانور تبلیغاتی داشته باشند و آنجا همانند سال‌هایی که کمتر کسی خبر داشت حمید بقایی کیست، با سپردن مسئولیتی که اکنون به‌طور قطع دیگر دولتی نیست، قصد دارندآنها را مطرح کنند. احمدی‌نژاد اما هست و همه او را می‌شناسند چنانکه مسئولان شهر بابل مکان خوبی برای سخنرانی او اختصاص می‌دهند و یک روز بعد نسبت آشنایی فرماندار با تیم احمدی‌نژاد منتشر می‌شود؛ احمدی‌نژاد هست چراکه برخی به دنبال برنامه‌هایی هستند که او برای ادامه حیات سیاسی نزدیکانش دارد و برخی دیگر به دنبال برگزاری دادگاه او!


 از لیست مشایی بنویسید!
اما دیروز خبری به «آرمان» رسید. یکی از نزدیکان دولت طی تماسی از یک لیست گفت. لیستی که در صدر آن اسفندیار رحیم مشایی است و صد البته بنا به روایت این یار احمدی‌نژاد، شخصیت دیگری هم در کنار او قرار دارد؛ یک تاریخدان به نام «خسرو معتضد»! نام او آشناست و در دولت دهم هم سیاست را پیوست تاریخدانی می‌کرد. چنانکه 4 اردیبهشت 92 «انتخاب» نوشت؛ «خسرو معتضد درمورد جشن اخیر دولت در ورزشگاه آزادی گفت: همایش دولت در استادیوم آزادی وحدت بخش بود.

 

وی از افرادی که برنامه‌های شاد مراسم مزبور را زیرسوال برده‌اند، این سوال را پرسید که آیا حذف شادی‌های مشروع به افزایش افسردگی و اعتیاد در جامعه نمی‌انجامد؟ و با بیان اینکه این روزها همه برای نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری صف کشیده‌اند اما من فکر نمی‌کنم اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس سابق دفتر ریاست‌جمهوری، مثل دیگران علاقه‌ای به پست ریاست‌جمهوری داشته باشد و اینها را دیگران برایش درست کرده‌اند، تاکید کرد: ‌نقد دولت توسط سایت‌های منتقد توطئه برای برهم زدن وحدت ملی است. وی افزود: در شرایطی که کشور ما هدف توطئه بیگانگان قرار دارد و هزاران سایت و شبکه تلویزیونی بیگانه در حال سخن‌پراکنی علیه ایران هستند، ایجاد این دست مسائل برای یکی از مقامات از سوی دیگران واقعا تاسف‌بار است».

 

البته نزدیک شدن معتضد به مشایی ارتباطی با این دفاع نداشت چون پیش از این یعنی 5 اسفند 89 مشایی با صدور حکمی، معتضد را عضو شورای «ستاد پیگیری و احقاق حق ملت ایران با اخذ غرامت خسارات ناشی از جنگ‌های جهانی اول و دوم» کرد. همان شورایی که پس از این انتصاب، خبری از دستاوردهایش منتشر نشد. اخیرا هم پس از درگذشت مادر احمدی‌نژاد سایت‌های حامی دولت قبل از توقف پخش برنامه‌های «معتضد» به سبب حضور در مراسم ختم مادر احمدی‌نژاد، خبر دادند که هیچ‌گاه تایید نشد.


 همین‌جا هستیم!
اما این پایان خبری نبود که ظاهرا تیم احمدی‌نژاد تمایل به انتشارش داشت چرا که گفته شد لیست مشایی هنوز در مرحله بررسی در جلسات ساختمان ولنجک است و مخالفان و موافقانی دارد. وقتی از این فرد سوال شد که غیر از «معتضد» چه کسانی قرار است،  در این لیست باشند پاسخ داد که به حجج‌اسلام بهمن شریف‌زاده و امیری‌فر و شمس‌الدین حسینی و... هم برای حضور در این لیست پیشنهاداتی شده است. آنچه اما مشخص است هدف از تلاش برای انتشار خبر لیست مشایی مطرح شدن بار دیگر تیم احمدی‌نژاد و سرگرم‌کردن بخشی از جامعه برای یافتن اسامی موجود در لیست یادشده است.

 

صلاحیت مشایی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم احراز نشد و البته با توجه به اینکه عدم‌احراز صلاحیت در مجلس به معنای عدم تایید در ریاست‌جمهوری تعریف نشده است، پس می‌توان کورسوی امیدی به تایید مشایی برای حضور در انتخابات مجلس داشت اما این تایید تنها یک بخش ماجراست چون در سوی دیگر رای‌دهندگان باید درمورد او و لیست منسوب به او تصمیم بگیرند. شاید بتوان 24خرداد92 را پاسخی به این سوال دانست؛ همان روزی که اکثریت با رای به روحانی و عدم تمایل به ریاست‌جمهوری تفکرات دیگر این پیام را دادند که نمی‌خواهند بار دیگر دولتمردان نهم و دهم بر مسند قرار بگیرند.

 

حالا هم با پخش شایعه لیست مشایی درصددند این پیام را بدهند که اگر در قدرت نمی‌توانیم حضور داشته باشیم اما فراموش هم نمی‌شویم. جالب اینکه مدعی می‌شوند تنها افرادی مثل «معتضد» نیستند که به حضور در این لیست تمایل دارند ؛ بازیگران و ورزشکاران هم تمایل دارند به جمع کاندیداهای لیست انتخابات مجلس مشایی بپیوندند و زمانی که با کنایه از آنها پرسیده شد منظورتان همان بازیگرانی هستند که از کمک‌های مادی و معنوی مشایی بهره‌مند شدند، سکوت کردند و تمام. داستان در صحنه ماندن تیم احمدی‌نژاد اما فعلا تمامی ندارد و باید منتظر بود...

 

 اخبار  سیاسی -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------