آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

پروژه تغییرات در دولت‌کلید خورد



اخبار,اخبارسیاسی,حسام‌الدین آشنا

چندی قبل بود که آرمان طی گزارشی خبر از تشکیل کمیته بررسی عملکرد دولتمردان در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه استانداران و فرمانداران داده بود. در آن گزارش معیارهای دولت بر اساس وعده‌هایی که داده بود یادآوری و آغاز فعالیت این کمیته اعلام شده بود. همچنین عنوان شده بود زمان مشخصی برای بررسی دولتمردان تعیین شده است و ظاهرا این کمیته گزارش را ارائه کرده که بر همان مبنا یکی از مشاوران رئیس‌جمهور از آغاز تغییرات در دولت خبر داده است.

حسام‌الدین آشنا با اعلام این خبر گفته است: برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند. گزارش‌ها و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که پس از انتخاب وزیر اطلاعات آرامش خوبی بر فضای داخلی حکمفرما شده است. در حوزه وزارت کشور رئیس‌جمهور با انتخاب وزیر کشوری که برای شخص رئیس‌جمهور مورد اعتماد بود و او را فراجناحی می‌دانست سعی کرد این پیام را به جامعه بدهد که با یک دوره توام با آرامش مواجه خواهیم بود. آشنا افزوده است: انتخاب استانداران هم عملا با موافقت هیات دولت انجام می‌شود.

 

فقط وزیر کشور و رئیس‌جمهور در این باره تصمیم نمی‌گیرند. استاندارانی که انتخاب شده‌اند مورد تائید هیات دولت هستند و البته هیچ‌کس هم نمی‌تواند ادعا کند که بهترین انتخاب‌ها انجام شده است. مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرده است: برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس‌جمهور روشن کرد که برخلاف تصور اولیه، برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد هم در سطح وزرا و هم در سطح استاندارها.


 چرا تغییر آغاز شد؟
به نظر می‌رسد دلیل کلید خوردن پروژه تغییرات در دولت در این مقطع به آغاز فعالیت‌های انتخاباتی مربوط باشد چنانکه به تدریج تقویم انتخاباتی اعلام و به مرحله اجرا درمی‌آید. با انتصاب استاندار مرکزی اکنون نقصی در تعداد استانداران نیست اما تنها موضوعی که باقی می‌ماند، عملکرد استانداران دولت یازدهم از زمان انتصاب تا به امروز است که انتقاداتی به برخی از آنها مطرح می‌شود بدین معنا که نتوانسته‌اند خود را با برنامه‌های دولت تدبیر و امید وفق داده و در همان راستا حرکت کنند.

 

رئیس‌جمهور در نخستین گردهمایی استانداران دولتش گفته بود: «استاندار حضورش در استان باید به‌گونه‌ای باشد که همه احساس برد کنند. هیچ‌کس احساس باخت نکند، هیچ جناحی، هیچ حزب بزرگی، هیچ گروه بزرگی. چطور؟ اگر بتوانیم مشترکاتی که مورد اتفاق همه است، به‌عنوان معیار اصلی کار قرار دهیم. ما دنبال توسعه استان‌ها هستیم، باید مشکلات اصلی استان‌ها را حل کنیم. اگر همه دیدند استانداران دنبال حل معضلات اصلی این منطقه است، این استان است و خودش راه افتاده دنبال این کار، این چند معضل اصلی را حل کند و تمام کند. آن جناحی هم که اول فکر می‌کرد بازنده است می‌بیند او هم برنده است و همه استان برنده شده، همه جناح‌ها برنده شده‌اند.» در 17دی‌ سال گذشته هم وزیر کشور بود که تجربه، اعتدال، قدرت تعامل، پاکدستی و کارآمدی را جزء شاخصه‌های این وزارتخانه در انتخاب استانداران اعلام و از همه استانداران خواست به این مولفه‌ها پایبند باشند.

 

رحمانی‌فضلی در فروردین سال جاری هم گفت که «حدود 4 یا 5درصدی از فرمانداران هم هستند که از دولت سابق باقی مانده‌اند و درحال کار کردن هستند. در عمل هم با آنها اتمام حجت کرده‌ایم و به آنها گفته‌ایم که اگر در مسیر حرکت دولت نباشند ما از حضور آنها عذرخواهی می‌کنیم.» اکنون به نظر می‌رسد موعد اتمام حجت به پایان رسیده و دولت در راستای وعده خود مبنی بر انتخاب مدیران همراه با وعده‌هایش تصمیم به تغییراتی گرفته و به نظر نمی‌رسد این تغییرات محدود به حوزه وزارت کشور و استانداران و فرمانداران باشد.

 

 اخبار  سیاسی  -  ارمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------