آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

مرتضوی: درباره كهریزك ۵ بار تبرئه شده‌ام!



اخبار,اخبارسیاسی,سعید مرتضوی

 دادستان پیشین تهران با بیان اینکه روح‌الامینی در شش سال گذشته شکایت‌های متعددی تحت عنوان معاونت در قتل کرده است، گفت: در ارتباط با این اتهام 5 حکم قرار منع پیگرد و برائت از سوی مراجع مختلف قضایی صادر شده است.

به گزارش تسنیم، سعید مرتضی در پایان چهارمین جلسه محاکمه‌اش که امروز دوشنبه طی دو وقت صبح و بعد از ظهر در شعبه 79 کیفری استان تهران و به صورت غیرعلنی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: جلسه امروز باتوجه به اینکه شعبه دادگاه مشغول پرونده دیگری بود باحدود یک ساعت تاخیر آغاز شد و قاضی پرونده به خاطر جبران این تاخیر تصمیم گرففت وقت بعد از ظهر تعیین کرد.

دادستان پیشین تهران اضافه کرد: موضوع پرونده دفاعیات من درباره معاونت در گزارش خلاف واقع بود که تمام شد و لایحه دفاعی خود را قرائت کردیم. مرتضوی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز نسبت به شکایت جدید آقای روح‌الامینی تحت عنوان معاونت در قتل دفاعیات خود را آغاز کردم که البته در ارتباط با این اتهام تاکنون 5 مورد رسیدگی صورت گرفته است که این رسیدگی را مستند و مستدل به دادگاه ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: این شکایت جدید آقای روح‌الامینی مستند به 5 حکم قرار منع پیگرد از سوی دادگاه کیفری استان، دیوان عالی کشور و دادگاه نظامی است و در طول شش سال گذشته آقای روح‌الامینی شکایت‌های متعددی در همین موضوع مطرح کرده است.

وی افزود: آقای روح‌الامینی مدعی عدم نظارت بر بازداشت‌گاه کهریزک است که این موضوع چندین بار رسیدگی شده و در دادسرا، دادگاه کیفری استان، دیوان عالی کشور حکم برائت صادر شده است. مرتضوی تاکید کرد: در واقع این موضوع اعتبار امر مختومه دارد دادسرا و دادگاه جواز رسیدگی مجدد به این شکایت را نباید صادر می‌‌کرد.

مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی افزود: از آنجا که دادگاه نسبت به احکام صادره در دادگاه نظامی، دادگاه کیفری استان و دادگاه انتظامی استعلام کرده بود و در پرونده تامین اجتماعی نیز در برخی موارد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعلام کرده است، برای اینکه پاسخ این استعلامات وصول شود و وقت رسیدگی جدید تعیین گردد شعبه دادگاه ختم جلسه امروز را اعلام کرد و جلسه بعدی هفته آینده برگزار خواهد شد البته روز و تاریخ جلسه آینده هنوز مشخص نیست.

 

 اخبار  سیاسی  -  تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------