دلواپسان چرا دلواپسند؟



اخبار,اخبارسیاسی,دلواپسان مذاکرات

 

به نظر مي‌رسد کساني که امروزه تحت عنوان دلواپس يا دل‌ نگران در جامعه مطرح هستند چنانچه دلواپسي و يا دلنگراني‌شان براي کشور و منافع ملي بود ما هيچ حرفي نداشتيم ولي اين دلنگراني‌ها حاميان هشت ساله دوره آقاي احمدي‌‌نژاد بودند و زماني که در دوران آقاي احمدي‌نژاد قطعنامه‌هاي تحريم پي در پي عليه ما صادر مي‌شد اين‌ها هيچ نگراني نداشتند و دلواپسي احساس نمي‌کردند و حتي زماني که به مرحله‌اي رسيديم که صحبت از حمله نظامي به کشورمان شد اين‌ها احساس دلواپسي نکردند لذا اين نشان مي‌دهد که اين افراد دلواپسان کشور و ملت ايران و مصالح نظام نيستند بلکه اين‌ها دلواپسان منافع شخصي و گروهي‌شان هستند که اين منافع‌شان الان با روي کار آمدن دولت آقاي روحاني به خطر افتاده است. اين افراد قدرتشان را در عرصه اجرايي از دست داده و نگران هستند که بخشي از قدرتشان از دست رفته است.

البته دلواپسي ديگر اين افراد آن است که امسال در انتخابات مجلس قدرت‌شان را در مجلس هم از دست بدهند. البته برخي از دلواپسان هم افرادي هستند که منافع‌شان از ناحيه تحريم به سنگ خورده و نمي‌توانند آن منافع ميلياردي را براي خود داشته باشند و اقتصاد کشور نظمي پيدا کرده که اين نظم آن شرايط بي‌نظمي که باعث تامين منافع آنها شده و به نحوي پول ملت را به جيب مي‌زدند، اين چرخه متوقف شده و اين عده منافع اقتصادي‌شان به خطر افتاده است.

 

بنابراين عده‌اي دلواپس منافع اقتصادي و عده‌اي دلواپس منافع سياسي هستند البته در اين ميان بخش ناچيزي هم دلواپساني هستند که تحت تاثير تبليغات اين دو دسته قرار مي‌گيرند وگرنه در شرايطي که ضريب امنيت کشور ارتقا پيدا کرده دلواپسي معنا و مفهومي ندارد البته اين بدان معنا نيست که فردي که دلواپس است گناه مرتکب شده اما اگر دلواپسي به دليل منافع شخصي، گروهي و جناحي باشد از گناه هم بدتر است. در هر حال ما دلواپس رفتار و حرکات دلواپسان هستيم که به منافع ملت ايران ضربه نزنند.

 

در هر حال دلواپساني که منافع اقتصادي و يا سياسي‌شان از دست رفته داراي رسانه‌ها و منابعي نيز هستند که از اين قدرت رسانه‌اي‌شان عليه دولت استفاده مي‌کنند. به نظر مي‌رسد که وظيفه رسانه‌اي حامي دولت نه به دليل آن که حامي دولت هستند بلکه به دليل حمايت از منافع ملت ايران بايد روشنگري کنند و حقيقت دلواپسي دلواپسان را تبيين کنند.

 

البته ملت هم به خوبي از اهداف اين دلواپسان آگاه شده‌اند و دلواپسان هم وقتي ديدند که کارشان نگرفته ديگر امروز کمتر واژه دلواپسي را به کار مي‌برند زماني هجمه بسيار وسيعي را با عنوان دلواپسي آغاز کردند اما وقتي ديدند که کارشان نمي‌گيرد و دلواپسي‌شان مورد توجه ملت قرار نگرفت و مردم آنها را همراهي نکردند مقداري دوز آن دلواپسي را کمتر کرده و از اين اصطلاح کمتر استفاده کردند.

به طور کل ديگر اين گروه حرفي براي گفتن ندارند و در مقابل اين سوال مردم قرار گرفتند که در هشت سال دوره رياست‌جمهوري آقاي احمدي‌نژاد تهديد عليه کشور جدي بود چرا دلواپسي احساس نشد و الان که دولت در جهت رفع تحريم‌ها تلاش مي‌کند چرا اين افراد دلواپس هستند. اين مساله دست دلواپسان را براي ملت رو کرد و ديگر اين افراد در نزد مردم جايگاهي نداشته و تنها و منزوي شده‌اند.

*عضو شوراي مرکزي حزب مردم‌سالاري


اخبار سیاسی  -داریوش  قنبری, مردم  سالاری

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------