آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

حرف های خصوصی ،خصوصی است!



اخبار,اخبارسیاسی, مجلس شورای اسلام

در چشم یکدیگر خیره شده بودند.با صدای بلند یکدیگر را مخاطب قرار دادند. فریادهایی که هرچند در جلسه غیر علنی سر داده شد اما علنی شد و همه در مورد آن صحبت می‌کردند.

 ماجرا مربوط به یکشنبه سوم خرداد ماه می‌باشد و حضور ظریف در جلسه غیر علنی مجلس که آمده بود به نمایندگان گزارش دهد اما این جلسه بدون حاشیه تمام نبود و در پایان بگو مگوی محمد جواد ظریف و مهدی کوچک زاده جریانی دیگر شکل داد به ویژه وقتی فیلم این مشاجره که توسط یکی از نمایندگان گرفته شده بود به بیرون از مجلس درز پیدا کرد
 
  فرار به جلوی کوچک‌زاده
در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در محاصره خبرنگاران قرار گرفت. سوال‌ها از وی در مورد فیلمی بود که از بگومگو میان او و ظریف در فضای مجازی پخش شده بود. کوچک‌زاده خطاب به سوالاتی که از وی می‌شد چنین پاسخ داد:


 شما خطاب به ظریف گفته‌اید من از زبان عالی‌ترین مقام می‌گویم ؟!
حیف که من فیلم گفت‌وگوی خصوصی شما را با خانواده‌تان ندارم آن زمان می‌گفتم چرا. آن آدمی که گفت‌وگوی شخصی دو نفر را پخش کرده است باید پاسخگو باشد هرچند معتقدم عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. ما هیچ وقت بنا نداشتیم در تریبون عمومی و علنی حرف‌هایی را که باید خصوصی بزنیم در تریبون عمومی بزنیم.


 سوال اما این است که چرا این عمل را انجام دادید؟
تو چرا بچه‌بازی در می‌آوری؟! باید حرف را فهمید. اولا شما اثبات کنید که دلسوز هستید بعد بیایید دفاع کنید. این موضوع به شما ربطی ندارد. همان که گفتم شما اثبات کنید پیرو راه هستید بعد از من سوال کنید.


 اما نماینده باید بیشتر از رسانه پاسخگو باشد.
شما می‌فرمایید رسانه پاسخگو نیست؟! من می‌گویم هر موجودی که پاسخگو نیست قابل حرف زدن نیست. رسانه هر دروغی را انتشار دهد بعد پاسخگو نباشد؟! ما چیزی داریم به نام شارلاتانیزم رسانه‌ای که از سوی مدیران رسانه‌ها هدایت می‌شود. بحث ما این است که چه کسی منفعت دارد از اینکه حرف خصوصی که ما صلاح نمی‌دانیم آن را از تریبون عمومی اعلام کنیم آن را در فضای عمومی اعلام می‌کند.


 اما خصوصی نبود، صحبت‌هایتان در صحن علنی بود.
اصلا صحن علنی نبود. تو از دختر من هم کوچکتری که بخواهم الکی شما را سیاه کنم. صحن علنی خیلی چیزها در آن وجود دارد اما خبرنگار به دنبال این است نماینده‌ای که هزاران دوندگی داشته به محض آنکه چرتش می‌برد عکس آن را مخابره کند. شما خبرنگار نیستید!
و اینگونه شد که گفت‌وگو مهدی کوچک‌زاده با نمایندگان رسانه‌ها بدون نتیجه پایان یافت.


 واکنش مطهری به اتفاقات یکشنبه مجلس
علی مطهری از معدود نمایندگان منتقد مجلس محسوب می‌شود که موضع‌گیری‌های وی همیشه برای رسانه‌ها اهمیت داشته است. وی درباره فریادهای کوچک‌زاده و بگو‌مگویش با محمدجواد ظریف در جلسه یکشنبه مجلس و انتشار فیلم آن در فضای مجازی اظهار کرد: این افراد نمی‌خواهند فضای جامعه تغییر کند و جامعه به حالت عادی بازگردد. نماینده تهران در مجلس افزود: آنها دوست دارند که همیشه در یک فضای اضطراری باشیم و در نتیجه، رقبای خود را کنار بزنند، چون در شرایط عادی این افراد نمی‌توانند با رقبای سیاسی خود رقابت سالم داشته باشند. مطهری اضافه کرد: بیشترین نگرانی آنها این است که با به نتیجه رسیدن این مذاکرات‌، جامعه به شرایط عادی نزدیک شود و این امر به ضرر آنهاست.


 شکایت نمایندگان از فیلمبردار
گویا ماجرای یکشنبه مجلس سر دراز پیدا کرده است و حال نمایندگان از فیلمبردار شاکی شده‌اند. روز گذشته عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس مراجعه کردند و به این موضوع که چرا فیلم جلسه غیرعلنی در فضای مجازی پخش شده شکایت کردند. علیرضا منادی افزود: این نمایندگان بیان کردند که شکایتشان را به هیات نظارت بر نمایندگان نیز ارائه می‌کنند زیرا کسی حقی ندارد از جلسه غیرعلنی مجلس فیلم بگیرد. نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: این اقدام خلاف اصل 25 قانون اساسی است و به منزله استراق سمع است. عضو هیات رئیسه مجلس همچنین خاطرنشان کرد: مجلس برای آقای ظریف و تیم مذاکره کننده احترام قائل است و ما قدردان زحمات آنها هستیم. تیم مذاکره کننده مردان بزرگی هستند که اسمشان برای همیشه در تاریخ ماندگار است و ما تمام قد در برابرشان به احترام می‌ایستیم.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------