آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

انتقاد احمدی‌نژاد از «شیاطین»/ صُلَحا را به سحر و جادو متهم می‌کنند



 

اخبار,اخبارسیاسی,محمود احمدی‌نژاد

شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته، محمود احمدی‌نژاد به همدان رفت و در سخنانی به مناسبت شب میلاد امام زمان(عج)، در جملاتی کنایه‌آمیز گفت: «شیاطین و ایادی آنها در سراسر تاریخ از اوهام و خرافات برای انحراف افکار مردم و بازداشتن آنها از علم و آگاهی استفاده کرده‌اند و برای مخفی‌کردن نقش خود، انبیا و صلحا را به سحر و جادو متهم کرده‌اند و می‌کنند. اینان بدانند که در آینده نزدیک از این جهت نیز در نزد مردم رسوا خواهند شد. چنان‌که هم‌اکنون نیز این رسوایی آغاز شده است».

این جملات او در اولین نگاه، واکنشی نسبت‌به سخنان اخیر رئیس‌جمهوري به نظر آمد که هفته گذشته گفته بود دولت او به دنبال سحر، جادو و رمالی نیست، اما نگاهی به آرشیو اخبار در سال‌های نه‌چندان‌دور نشان می‌دهد، مصادیق انتساب رمال‌ها و جن‌گیران به دولت احمدی‌نژاد، تنها محدود به سخنان نامزدهاي اصلاح‌طلب انتخابات سال ٨٨ و اشاره‌های اخیر حسن روحانی نبوده است.


افشاگری آیت‌الله لاریجانی
آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه، در روز ٢٢ اردیبهشت‌ماه ٩٠ و درحالی‌که چند روز از خانه‌نشینی احمدی‌نژاد گذشته بود، در جلسه مسئولان عالی قضائی در سخنانی که با عنوان افشاگری رئیس قوه‌قضائیه در رسانه‌ها منتشر شد، گفته بود: «متأسفانه باید گفت در زمان ما هم جریانی انحرافی، که گویا تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در یک جا جمع دارد، در جن‌گیری و رمالی هم تلاش می‌کند؛ این جریان اتفاقا در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی‌امان جلو می‌روند. این جریان انحرافی درحالی‌که جن‌گیری و رمالی را روشنفکری جا می‌زنند، برای کم‌رنگ‌کردن نقش عالمان دینی و متخصصان علوم حقه تلاش می‌کنند».


ماجرای جن‌گیر از زبان صفار
در همان روزها صفار هرندی، وزير بركنارشده فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت احمد‌ي‌ن‍ژاد، در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله، در بخشی از صحبت‌های خود به جن‌گیر دستگیر‌شده توسط نیروهای امنیتی اشاره کرد و گفت: «این شخص حتی در مواجهه با بازجویان نیز از طریق همین قدرت‌های محدود خود منجر‌به اتفاقاتی نظیر سردرد در بازجویان می‌شد که البته نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن کریم، که باطل‌السحر محسوب می‌شود، با اقدامات ایذایی وی مقابله کردند و در ادامه از او بازجویی به‌عمل آوردند».


روایت مصباح از سحرشدن احمدی‌نژاد
حتی کار به جایی رسید که مصباح‌یزدی نیز روز ٢٤ اردیبهشت‌ماه ٩٠ در دیدار با اعضای مؤتلفه، صراحتا احمدی‌نژاد را سحرشده نامید و گفت: «یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم بیش از ٩٠ درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابدا طبیعی نیست. هیچ آدم عاقلی چنین کارهایی نمی‌کند، مگر آنکه اختیار از او سلب شده باشد. عقلم نمی‌رسید که آیا هیپنوتیزم است،

 

سحر است، ارتباط با مرتاضین است؟ بنده این‌جور چیزها را بلد نیستم، ولی می‌دانستم که در این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مسئله‌دار، این آقا را مسخّر کرده و او توی مشتش است، البته قرائن فراوانند و خود شما بیشتر از ما اطلاع دارید که حتی تأثیر نگاه و برخورد و آثار طلسمات و چیزهایی از این قبیل در کار است». حجت‌الاسلام ذوالنور، جانشین وقت نماینده ولی‌فقیه در سپاه، نیز ٣١ خرداد ٩٠ در همایش «بصیرت و جهاد علمی» گفت: «اگر گفته می‌شود احمدی‌ن‍ژاد دچار سحر و جادو شده است، به‌معنای این نیست که او اختیاری از خود ندارد، بلکه از برخی پیشگویی‌هایی که مشایی به نقل از پیشگویانی انجام می‌داد، می‌توان به این نتیجه رسید که این آقا رابط امام‌زمان(عج) است».


 مناظره‌هاي انتحاري
 روز ١٩ شهریور ٩٠ هم روزنامه قدس گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، مشاور سابق احمدی‌نژاد در امور روحانیت و از شاگردان مصباح، انجام داد که در آن آمده بود: «مقام‌معظم‌رهبری راجع به اینکه آقای احمدی‌نژاد در مناظره اسم شخصی را نیاورد تأکید داشته اند، اما احمدی‌نژاد اسم آورد.

 

بعدها هم گفت تنها کسی که به من گفت اسم افراد را بیاورم مشایی بود، خلاصه اینکه مشایی نقل می‌کند که من در حالت معنوی که قرار گرفتم، یقین کردم که امام‌زمان(عج) می‌خواهد احمدی‌نژاد اسم افراد را بیاورد». رئیس دولت دهم دو ماه بعد در یک سخنرانی در جمع حامیانش، ماجرای نام‌بردن از افراد در مناظره‌های انتخاباتی را این‌گونه توجیه کرد: «محضر رهبری عزیز رسیدم. به ایشان گفتم آقا ان‌شاءالله رأی ما بیشتر است، انقلاب برنده است و ما پیروز انتخابات هستیم.


 آقا فرمودند: چطور این حرف را می‌زنید؟! گفتم چون در متن مردم هستم. گفتند: این حرف قابل قبول نیست، من هم در متن مردم هستم. گفتم مردم برای شما حریم قائل می‌شوند، شما مثل پدر هستید، ولی من مثل برادر و داداش، مردم با ما رودربایستی ندارند، مردم راحت به ما می‌گویند داش‌محمود! شما ناراحت نباشید، تازه مناظره‌ها هم هست. انتحاری می‌زنم به خط! آقا فرمودند: بسیار‌خوب، ولی مواظب باشید، تند نشوید. گفتم چشم. دیدید که دو، سه تا کلمه بیشتر نگفتم، این‌همه سروصدا شد».

مخاطب احمدی‌نژاد چه کسی بود؟
اما با وجود همه این مطالب، احمدی‌نژاد، کمتر وارد پاسخ‌گویی به منتقدان اصولگرای خود شده است.

 

او وقتی در رقابت‌های انتخاباتی سال ٨٨ به اداره «دولت رمالی و کف‌بینی» متهم شد، دو روز بعد از انتخابات در جمع حامیان خود در میدان ولیعصر، به نماد سبز‌رنگ مخالفانش اشاره کرد و گفت: «می‌‌خواهند مرا خرافاتی جلوه دهند، درحالی‌که ما از امام‌زمان(عج) و پیامبران اسم می‌‌بریم. می‌‌گویند که ما خرافی هستیم، اما خود آنها به یک تکه‌پارچه متوسل می‌‌شوند». او پس از آن نسبت‌به افشاگری‌های حامیان سابقش واکنشی نشان نداد و حالا در واکنش به یک جمله حسن روحانی، که با کنایه از رمالی و جن‌گیری یاد کرده بود، حرف از شیاطینی به میان آورده است که صلحا را متهم به سحر و جادو می‌کنند؛ شیاطینی که مشخص نیست، از نظر احمدی‌نژاد، کدام دسته از منتقدانش را شامل می‌شوند.

 

 اخبار  سیاسی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------